Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:32:25 GMT

مراسم نکوداشت محمود مشروطه در یزد برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۳۹۶

مراسم نکوداشت محمود مشروطه در یزد برگزار می شود

محمدصادق کوچک زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مراسم نکوداشت زنده یاد محمود مشروطه و جشن دو سالگی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد با حضور خانواده مرحوم مشروطه، هنرمندان، سینماگران، اهالی فرهنگ و هنر و هنردوستان، سه‌شنبه ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات دبیرستان تاریخی ایرانشهر یزد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که باشگاه فیلم حوزه هنری یزد از سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، ادامه داد: تاکنون ۱۱۰ فیلم منتخب سینمای ایران و جهان، در سلسله نشست‌های تخصصی این باشگاه که عصر سه‌شنبه‌ هر هفته با حضور کارشناسان، سینماگران و هنرمندان در این نهاد برگزار می‌شود، اکران و تحلیل شده است.

رئیس حوزه هنری یزد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تلاش‌ها و خدمات زنده‌یاد محمود مشروطه در حوزه فرهنگ و هنر اظهار داشت: وی از سال ۱۳۱۳ فعالیت‌ هنری خود را از تئاتر آغاز کرد و نزدیک به ۷۰ سال در عرصه هنر از جمله عکاسی، بازیگری و ... فعالیت داشت.

کوچک‌زاده افزود: این هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در چندین تئاتر و تعداد زیادی فیلم کوتاه، بلند، مستند و داستانی همچون فیلم‌های سینمایی «روز واقعه»، «آخرین خون»، «سفیر»، «عیاران و طراران»، «نقش عشق»، «مار»، «جستجوگر»، «باو»، «سربلند»، «خمره»، «ذبیح»، «چرخ ناسوت»، «نقش ستاره»، «نقره داغ»، «آب توبه»، «تار و پود»، «پلّکان» و سریال تلویزیونی «بازگشت به خانه» به ایفای نقش پرداخته است.

به گزارش مهر، این مراسم به همت حوزه هنری استان یزد و همکاری انجمن سینمای جوانان یزد و دبیرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ محمود مشروطه فرزند ابوالحسن، ۱۰ اسفند ۱۲۹۸ هجری شمسی در یزد متولد شد و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۱۳ در زمینه‌ تئاتر آغاز کرد ولی علاقه‌اش به کارهای هنری از جمله عکاسی موجب شد در سال ۱۳۲۱ به این هنر نیز رو بیاورد که رهاورد آن تا پایان عمر، ثبت و ضبط بیش از ۱۰ هزار عکس و اسلاید از آثار و بناهای تاریخی و رویدادهای فرهنگی، هنری و اجتماعی دارالعباده بود.

عمده فعالیت سینمایی مشروطه پس از بازنشستگی از اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اسفند ۱۳۵۸ بود که در حدود ۶۰ فیلم کوتاه، بلند، مستند و داستانی نقش‌ آفرینی کرد.

محمود مشروطه سرانجام ۱۲ دی‌ماه ۱۳۸۳ در سن ۸۵ سالگی دارفانی را وداع گفت و در قطعه مفاخر خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

کد خبر 4798645

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد حوزه هنری یزد ارشاد یزد بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بارش برف یاسوج تعطیلی مدارس ثبت نام کاندیداها خطبه های نماز جمعه بیرجند شهرکرد کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی اداره حفظ آثار استان یزد، منصور زارع اظهار کرد: مراسم استقبال مردمی از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شب پنجشنبه هم مراسم گرامیداشت شهدای امنیت استان با حضور پیکر مطهر شهید گمنام و قرائت دعای ندبه در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد واقع دربلوار جمهوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه هم مراسم وداع با این شهید گرانقدر ساعت ۲۰ در گلزارشهدای فیروز آباد اشکذربرگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در پارک بزرگ اشکذر پس از تشییع به خاک سپرده می‌شود.

زارع از عموم مردم ولایتمدار دارالعباده برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این لاله‌ی بی نام نامدار وطن دعوت کرد.

کد خبر 749182

دیگر خبرها

  • یک شهید گمنام میهمان شهر یزد می‌شود
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه