Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@15:34:12 GMT

ردپای «دی‌اکسید گوگرد» در بوی نامطبوع تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۶۴۱

ردپای «دی‌اکسید گوگرد» در بوی نامطبوع تهران

بنابر آخرین گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های شهرری و فرمانداری شهرری از بعد از ظهر امروز، غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد با رشد و افزایش شدیدی روبرو بوده است.

به گزارش مشرق، محسن روشنی مدیر واحد پایش آلودگی هوا و صدای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در غلظت آلاینده‌ها مشخص شد که میزان غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد در ایستگاه شهرری واقع در منطقه ۲۰ پیش از ظهر این روز، با افزایش قابل ملاحظه ای روبروشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای که میزان غلظت از ppb ۸ در ۱۱ صبح به ppb ۲۷۱ درساعت۱۲:۳۰رسید. این افزایش غلظت ساعتی برای آلاینده SO۲ در شهر تهران بسیار شدید و غیر معمول بوده و به دنبال این رخداد، پس از حدود یک تا دو ساعت شرایط مشابهی در ایستگاه محلاتی (درمنطقه ۱۴)، پیروزی (منطقه ۱۳) و گلبرگ (منطقه ۸) با شدت کمتر مشاهده شد. غلظت در سایر ایستگاه ها نیز تا حدودی افزایش داشت ولی بیشینه غلظت ثبت شده در آنها ppb ۱۸ بوده است.

بیشتر بخوانید: مقصر بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه کیست؟ انتشار بوی نامطبوع باز هم تهران را فرا گرفت

آنگونه که روشنی گفته، این شرایط همزمان با برقراری جوی آرام و پایدار همراه با مه و غبار محلی و وزش باد از سوی جنوب به شمال (در زمان افزایش غلظت) رخ داد و در همین ساعات افزایش بوی نامطلوب در برخی مناطق شهر تهران نیز استشمام شد. از حدود ساعت ۱۵ غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد در ایستگاه های شهر تهران کاهش یافت و به روند طبیعی خود رسید.

مدیر واحد پایش آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: با توجه به اختلاف قابل ملاحظه غلظت در ایستگاه شهرری با سایر ایستگاه های شهر تهران و افزایش زودتر غلظت در این ایستگاه، به نظر می رسد منشاء تولید این آلاینده در حوالی ایستگاه شهرری در منطقه ۲۰ قرار داشته و به دلیل کم بودن سرعت باد در این زمان، افزایش غلظت با اختلاف یکی دو ساعت در ایستگاه های مجاور و با شدت کمتر استشمام شده و در بسیاری از مناطق شهر نیز محسوس نبوده است. همچنین مقادیر بدست آمده از ایستگاه فرمانداری شهرری نیز در همین ساعات با افزایش شدید غلظت آلاینده مذکور روبرو بود و این امر مؤید نزدیکی منبع بو به این منطقه است.

نکته قابل توجه این‌که بنابر آخرین گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های شهرری و فرمانداری شهرری از بعد از شهر امروز، غلظت آلاینده دی‌اکسید گوگرد با رشد و افزایش شدیدی روبرو بوده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین بوی نامطبوع بوی نامطبوع تهران بوی بد تهران مشرق تهران شهر تهران گوگرد منشا بوی نامطبوع تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است