Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@04:05:56 GMT

سلبریتی‌ها می‌روند، مردم حسرت می‌خورند!

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۲۷۱۵

سلبریتی‌ها می‌روند، مردم حسرت می‌خورند!

 نرگس صابری: این روزها واژه سلبریتی واکنش‎های زیادی را به سوی خود جلب می‎کند که از قضا بیشتر این واکنش‎ها منفی هستند. انگار انجام دادن کارهایی که ممکن است مردم عادی هم انجام دهند و اصلا برای کسی اهمیت نداشته باشد، برای سلبریتی‎ها خیلی گران تمام می‎شود.

آنها همیشه مورد توجه مردم بوده‎اند، اما از زمانی که  بیشتر از شبکه‎های اجتماعی  مانند اینستاگرام و توییتر استفاده می‌شود، دقت به رفتار سلبریتی ها نیز بیش از پیش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر محمود حریرچی، جامعه‎شناس دراین باره به خبرآنلاین می گوید: آنچه که مردم از سلبریتی‎ها می‎بینند باعث تحریک است و تصمیم‎گیری را برای مردم راحت‎تر می‎کند، زیرا از دیرباز سلبریتی‎ها الگو و مرجع دیگران بوده و کارهایشان مثبت تلقی می‎شده است. بنابراین مردم با خود می‎گوید حتما این کار  درست است که سلبریتی‎ها هم انجام داده‌اند.

 این روزها به دلیل وضعیت اقتصادی کشور و قرار گرفتن بخش زیادی از مردم در مضیقه اقتصادی و این واقعیت که خیلی‌ها باید دور بسیاری از آرزوهایشان خط قرمز بکشند؛ رفتار سلبریتی‎ها بیشتر مورد بررسی قرار می‎گیرد. جدا از این  مساله که سلبریتی ها در وضعیت رفاهی خیلی بالاتری از دیگر مردم قرار گرفته اند؛ این طرز تفکر که هنرمند باید همراه مردم باشد و نه جدا از آنها باعث شده مردم نسبت به رفتار سلبریتی ها حساس‎تر از قبل شوند.

حالا دو مساله درباره سلبریتی‎ها توجه‎ها را به خود جلب کرده است. اول دو تابعیتی بودن برخی هنرمندان و این مساله که فرزندانشان را خارج از کشور به دنیا می‎آورند و دوم مهاجرت برخی از آنها به کشورهای دیگر برای زندگی دائمی.

آغاز قصه مهاجرت

ماجرا شاید به‎طور جدی از پیوستن برخی از هنرمندان به شبکه جم شروع شد. پس از آن شایعات درباره مهاجرت سلبریتی‎های معروف مانند علی کریمی، شهاب حسینی، مزدک میرزایی، علیرضا فغانی، مهناز افشار و ... شروع شد که برخی از این شایعات به واقعیت پیوست و برخی دیگر رد شد.

روزی که خبر سفر رامبد جوان و نگار جواهریان برای تولد نوزادشان در کانادا پخش شد، مردم واکنش‎های بسیار تندی به این خبر نشان دادند. آنها معتقد بودند کسانی که همیشه شعارشان کار کردن در ایران و برای ایران است چرا باید فرزندشان را در کشوری دیگر به دنیا بیاورند. پس از آن مهاجرت علیرضا فغانی اتفاق افتاد که البته واکنش‎ها به این مهاجرت آنچنان منفی نبود. فغانی گفته بود که برای آینده‎ای بهتر به استرالیا مهاجرت می‎کند. پس از فغانی خبر مهاجرت مزدک میرزایی منتشر شد. او رفت بود تا به شبکه ایران اینترنشنال بپیوندد. ابتدا این خبر تکذیب شد ولی بعد مشخص شد که درست بوده و درنهایت هم که اخیرا ماجرای مهاجرت مهناز افشار پیش آمده است. او برای داوری یک مسابقه به یکی از شبکه‎های فارسی زبان پیوسته است. این روایت‎ها بیان شد تا به این سوال برسیم که واقعا جدا از تمام واکنش‎ها این مهاجرت‎ها چه تاثیری بر مردم عادی می‎گذارد. اینکه مردم عادی می‎بینند شرایط اقتصادی به گونه‎ای است که هر کس می‎تواند مهاجرت می‎کند و بخش زیادی از آنها این امکان را ندارند چه تاثیری بر سلامت روان جامعه می‎گذارد.

حریرچی می‎گوید: در وضعیتی که برخی از جوانان حتی حاضر هستند برای انجام کار خدماتی به ترکیه بروند و از هر سو تحت فشارند، مشخص است که وقتی یک سلبریتی به آسانی مهاجرت می‎کند این افراد با خود می‎گویند چرا او رفته، حتما تو ناتوانی که نمی توانی مثل او باشی. حتی برخی خانواده‎ها هم دست به تشویق جوانان می‎زنند و می‎گویند فلان سلبریتی را نگاه کن به راحتی رفته. پس تو هم باید بروی.

مردم دوست دارند جای سلبریتی ها باشند

ندا در سایتی هر روز سه خبر درباره سلبریتی‎ها می‎نویسد که منبع بیشتر این خبرها اینستاگرام است. او درباره کارش به خبرآنلاین توضیح می‎دهد: هر روز به صفحه اینستاگرام تمام بازیگران سر می‎زنم و اگر سفری رفته باشند؛ تفریح لاکچری‎ای کرده باشند و چیزهایی از این دست سریع درباره اش می نویسم. این جور مطالب بیشتر از هر چیز دیگر بازدید می‎آورد و کامنت دریافت می‎کند. بیشتر نظرها منفی است یا در بهترین حالت حسرت خوردن برای این است که چرا ما جای سلبریتی‎ها نیستیم تا بتوانیم در هر شرایطی و پس از هر شوک باز هم سفرهایمان را برویم و به تفریحمان برسیم.

دافعه مساله اصلی است و مسئولان نباید نسبت به آن بی‎تفاوت باشند. این مردم که مهاجرت می‎کنند سرمایه‎های انسانی هستند. هویت ایرانی می‎تواند آدم‎ها را نگه دارد، امیدواری می‎تواند آدم‎ها را نگه دارد؛ اعتماد به مسئولان و عملی شدن وعده‎های اصلاح می‎تواند آدم‎ها نگه دارد.

ندا می‎گوید: همه این روزها در آرزوی مهاجرتند و وقتی می‎بینند چیزی را که آرزویشان است و نمی‎توانند به دست بیاورند سلبریتی‎ها به راحتی دارند، حساس می‎شوند.

عالیه شکربیگی، جامعه‎شناس و استاد دانشگاه درباره میل فزاینده مهاجرت به خبرآنلاین می‎گوید: در حال حاضر مردم در وضعیتی هستند که بیشترین مشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گریبانشان را گرفته است. در چنین شرایطی راه‎حلی که به ذهن اکثر مردم می‎رسد مهاجرت است. یعنی به جایی بروند که از لحاظ شغلی، اقتصادی، تحصیلی و آرامش موقعیت خوبی داشته باشند.

اما در نهایت راهکار چیست. اگرقرار باشد همه مهاجرت کنند چگونه باید جوابگوی خسارت وارده شد. حریرچی راه‎حل اصلی را بررسی  دلایلی که باعث دافعه می‎شود می‎داند و می‎گوید: دافعه مساله اصلی است و مسئولان نباید نسبت به آن بی‎تفاوت باشند. این مردم که مهاجرت می‎کنند سرمایه‎های انسانی هستند. هویت ایرانی می‎تواند آدم‎ها را نگه دارد، امیدواری می‎تواند آدم‎ها را نگه دارد؛ اعتماد به مسئولان و عملی شدن وعده‎های اصلاح می‎تواند آدم‎ها نگه دارد.

پاسخ روشن است. یقینا سلبریتی‎ها هم دلایلی برای مهاجرت دارند. اگرچه شاید این دلایل اقتصادی نباشند اما آنها نیز به دنبال زندگی بهتر وآرامش و آزادی بیشتر هستند. بنابراین نمی‎توان از آنها انتظار داشت مهاجرت نکنند. به نظر می‎رسد راهکار این است که مسئولان با توجه به دلایل مهاجرت در رفع هر چه بیشتر آن همت کنند.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1328303

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مهاجرت سلبریتی باشگاه استقلال آلودگی هوا آندره استراماچونی عراق ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس شهر تهران استان البرز بارش برف باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان سلبریتی که نمی‌شناسید!

دریافت 5 MB کد خبر 848537 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش روز معلم معلمان

دیگر خبرها

  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • قابل توجه کسانی که هر روز پنیر می خورند
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • مثل کوه پشت پارسا و فروزان هستم!
  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • معلمان سلبریتی که نمی‌شناسید!