Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روزنامه قطری «الشرق»، علی شریف العمادی وزیر دارایی قطر در همایش دوحه تاکید کرد که قطر و آمریکا مناسبات راهبردی دارند که بر همکاری های دو جانبه آنها در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، آموزش، تولید انرژی، گاز و سایر بخش ها تاثیر داشته است.

وی در نشستی در پاسخ به جنگ تجاری میان آمریکا، چین و سایه آن بر اقتصاد دنیا، گفت در صورت ایجاد توافق میان دو طرف، آثار مثبت این امر شامل همه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابرین در سایه وجود دو اقتصاد غول پیکر و رقیب هیچ طرفی سود نخواهد کرد.

به گفته العمادی، اقتصاد جهانی طی مرحله آتی با چالش های بسیاری روبه رو خواهد شد که اغلب آن در کشورهای در حال توسعه روی خواهد داد.  

وی در ادامه بر نقش مهم اقتصاد آمریکا، چین و روسیه به عنوان اقتصادهای پیشرو در تحقق رشد اقتصاد جهانی تاکید کرد.

العمادی از جمله عوامل موثر بر رشد اقتصاد جهانی را کاهش بهای نفت دانست که تا بشکه ای ۵۰ الی ۶۰ دلار رسید و گفت که قطر همه ارزها از جمله ارز چینی یا اروپایی را پذیراست و بیشتر صادرات دوحه با دولار انجام می شود. زیرا ارز ملی مرتبط با دلار است که نفع آن به اقتصاد ملی بازمی گردد.

وزیر دارایی قطر با اشاره به محاصره چهار کشور (عربستان، امارات، بحرین و مصر) بر کشورش، تصریح کرد که دوحه پس از بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی اش با کشورهای حوزه خلیج فارس توانست از حریم هوایی ایران استفاده کند.

وی افزود: در این دوره تاکنون نسبت تجارت میان قطر و ایران از ۳ درصد از کل تجارت درون منطقه ای بین کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران فراتر نرفته است و بیشتر مبادلات تجاری میان قطر و ایران، منحصر به کالاهای غذایی و کشاورزی در کنار کمک های انسانی است.

العمادی با اشاره به حمایت مالی از کشورهای خاورمیانه از جمله لبنان گفت که دوحه حدود ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از اقتصاد لبنان در نظر گرفته است.

از سوی دیگر «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نیز قطر را شریک راهبردی مهم برای آمریکا خواند و اعلام کرد که قطر بعد از افزایش سهمش در تولید گاز طبیعی به عنوان یکی از مهمترین کالا در مقابله با تغییرات آب و هوایی، در رشد اقتصاد جهانی سهم بسزایی داشته است.

همایش بین المللی دوحه که به مجمع دوحه هم معروف است در سال ۲۰۰۰ میلادی به عنوان بستری برای کشورهای مختلف جهان به منظور گفت وگو و تبادل نظر در مورد چالش های مهم جهانی راه اندازی شد.

در این مجمع سالانه شخصیت های بین المللی شامل رهبران  کشورها، اندیشمندان و سیاست گذاران  برای ارائه جدیدترین دیدگاه ها در مورد وضعیت حاکمیت جهانی و چالش های آن گردهم می آیند.

«تجدید مدیریت در دنیای چند قطبی» مهم ترین محور مجمع امسال دوحه عنوان شده است.

برچسب‌ها واشنگتن قطر چین ایالات متحده آمریکا خلیج فارس پروندهٔ خبری اجلاس بین المللی دوحه ۲۰۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن قطر چین ایالات متحده آمریکا خلیج فارس واشنگتن قطر چین ایالات متحده آمریکا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۲۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آگاه امروز یکشنبه خبر داد که «ویلیام برنز» (William Burns) رئیس سازمان سیا برای برگزاری یک نشست اضطراری با نخست وزیر قطر به شهر دوحه واقع در قطر سفر می کند.

این منبع آگاه افزود: «ویلیام برنز» برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر با هدف اعمال فشار حداکثری بر اسرائیل و حماس برای ادامه مذاکرات، راهی دوحه شده است.

به گزارش رویترز، چشم انداز برقراری آتش بس در غزه ضعیف به نظر می رسد؛ زیرا حماس مجددا خواستار پایان جنگ در ازای آزادی اسیران شده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگران قدس صراحتاً این موضوع (برقراری آتش بس) را رد کرده است.

ادامه دارد ....

کد خبر 6097593

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود