Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان توانست بر اساس رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰ جایگاه ۱+۱۰۰۰ را بدست آورد.

محمد حسین احسانی، مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دانشگاه سمنان تنها دانشگاه جامع استان است و حدود ۳۶۶ هیات علمی تمام وقت داشته که از این تعداد ۲۳ استاد تمام و ۸۷ دانشیار و ۲۱۵ استادیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: دانشگاه سمنان حدود یک سال است که در رنگینگ‌های جهانی شرکت می‌کند و خود را نسبت به کار‌ها و دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در خارج از کشور محک می‌زند.

وی ادامه داد: دانشگاه سمنان در میان دانشگاه‌های منطقه ۹ یعنی دانشگاه‌های فردوسی مشهد و خراسان‌های شمالی و جنوبی و ... قرار دارد. دانشگاه سمنان در تلاش است تا در آیتم‌های مختلف به دانشگاه‌های بزرگی مثل فردوسی مشهد نزدیک شود.

احسانی تاکید کرد: دانشگاه سمنان در اغلب این آیتم‌ها بعد از دانشگاه فردوسی مشهد قرار دارد. اما امسال در بعضی از آیتم‌ها میان دانشگاه‌های منطقه ۹ رتبه اول را کسب کردیم.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: این موضوع که اگر مقاله‌ای ارائه شود و ارجاعات زیادی داشته باشد در روابط بین الملل موضوع مهمی هست و اینکه آیا در خارج از دانشگاه هم به موضوعات داخلی دانشگاه اهمیت داده می‌شود یا خیر، بسیار موضوع مهم و قابل توجهی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه سمنان بر اساس استناد بر هر مقاله داده شده دارای عدد ۸.۸۳ در کشور بوده و این درحالی است که عدد متوسط کشوری ۸.۰۷ است. دانشگاه سمنان در کنار دانشگاه‌های بزرگ منطقه ۹ قرار گرفته که با توجه به این عدد که بالاتر از متوسط کشوری است توانسته جایگاه اول را کسب کند.

احسانی اظهار کرد: ۱۳ درصد تولیدات مقالات کشور در منطقه ۹ کشور تولید می‌شود که این آمار غیر از تولیدات دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد است. دانشگاه سمنان امسال به لحاظ نسبت اماری در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: عدد قابل توجه ۸.۸۳ نشان می‌دهد که مقالات دانشگاه سمنان با بازدید نسبتا خوبی روبرو شده است. امسال برای نخستین بار دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌های منتخب نظام رتبه بندی لایدن قرار گرفته است. رتبه بندی دانشگاهی که شامل رتبه بندی شانگ‌های ARWU؛ رتبه بندی دانشگاهی کیو اس QS؛ رتبه بندی دانشگاهی تایمز Times Higher Education؛ رتبه بندی دانشگاهی لیدن Leiden؛ رتبه بندی دانشگاهی هییکت HEEACT؛ رتبه بندی دانشگاهی گرین متریک GreenMetric؛ رتبه بندی دانشگاهی CWUR رتبه بندی دانشگاهی سایمگو SIR - SCImago؛ رتبه بندی مجلات و کشور‌ها SJR - SCImago Journal؛ رتبه بندی عملکرد دانشگاه‌ها URAP - University؛ Ranking by Academic Performance
رتبه بندی دانشگاه‌های جهان ISC؛ رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اسلام ISC؛ رتبه بندی دانشگاهی وبومتریکس Webometrics؛ رتبه بندی وب دانشگاه‌ها ۴ ICU؛ رتبه بندی دانشگاهی یو اس نیوز U.S. News و رتبه بندی دانشگاه‌های ایران ISC می‌باشند، تمام دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند تا خود را بر اساس رتبه بندی بسنجند و در کل این رتبه بندی‌ها عیار دانشگاه است؛ و به حیات شور و نشاط دانشگاه‌ها بسیار کمک کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه سمنان در دو سال گذشته یعنی در سال ۲۰۱۸ در نظام رتبه بندی شانگ‌های در فیلد مهندسی شیمی رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ را بدست آورد که اولین رتبه بسیار خوب در سال ۲۰۱۸ بود. اما در سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرد. در رشته عمران رتبه ۲۴۷، رشته مکانیک ۲۵۷، رشته علوم و مهندسی انرژی ۴۴۷ و در رشته مهندسی شیمی حائز رتبه ۴۶۴ شده است. بر اساس رتبه بندی تایمز دانشگاه سمنان در سال ۲۰۲۰ توانست جایگاه ۱۰۰۰ +۱ را بدست آورد. از طرفی نیز در در سطح دانشگاه‌های وزارت علوم جایگاه ۲۵ را بدست آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هفته پژوهش دانشگاه سمنان رتبه بندی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام جهانی تنیس روی میز
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی