Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش "بررسی نقش دانشجو در اتفاقات اخیر کشور" که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در دانشکده پلمیر این دانشگاه برگزار شد، گفت: در موضوع سهمیه بندی بنزین شاهد ناکارآمدی، بی‌کفایتی و حتی تخلف از قانون مسولان دولتی و همچین سواستفاده و فرصت طلبی از سوی نیروهای سازماندهی شده و دشمنان داخلی و خارجی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امر به معروف و نهی از منکر حق تک تک مردم است، خاطرنشان کرد: این حق مردم است که نسبت به عالی ترین نهادهای تصمیم گیری نظارت کنند، سوال کنند و نقد کنند و پاسخ بخواهند، این در فرهنگ اسلامی نه تنها حق بلکه وظیفه است.

َرحیم پور ازغدی با بیان اینکه ما در حکومت اسلام، مخفی کاری نداریم، تصریح کرد:  در تصمیم اخیر درباره بنزین دیدید مسولان دولتی می‌گفتند ما مراقب بودیم مردم نفهمند! مگر قرار بود به مردم شبیخون بزنید؟ مگر جنگ با مردم است؟ بعد هم میگویند خودمان هم نمی‌دانستیم! 

وی در ادامه با اشاره وظایف دانشجویان در قبال جامعه و کشور یادآور شد: انتخابات مجلس نزدیک است، باید عملکرد نمایندگان فعلی چه در تهران و چه در شهرستان های دیگر را بررسی کنید و ببینید آنها چگونه کار کردند تا بدانید چگونه باید رای بدهید، البته اینها ربطی به جناح و گروه خاصی ندارد.

رحیم پور ازغدی اظهار داشت: همانطور که امام(ره) گفتند شما اگر دیدید مسولان از مستضعفان فاصله گرفتند و با اشراف نزدیک شدند باید از آنها سوال کنید و بگوئید کسی حق ندارد در جمهوری اسلامی از مسولیتی که دارد کاسبی کند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به اتفاقات ۱۶ آذر سال ۳۲ اظهار داشت: یک زمانی وکلا، وزرا و حتی روسای دانشگاه‌های ما با اجازه و تایید سفارتخانه‌های آمریکا و انگلیس منصوب می‌شدند، اصلا آمریکا و انگلیس در این راستا سهمیه داشتند. صدا و سیما، ارتش و همه نهادها باید زیر نظر آمریکا و انگلیس کار می‌کردند و کشور در مشت آمریکا و انگلیس بود، ولی ملت ما آنها را بیرون کردند و حالا این کشورها دوباره می‌خواهند به ایران برگردند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما می‌بینیم که برای اولین بار در تاریخ ایران و منطقه یک جمهوری تشکیل شد و برای اولین بار در جهان جمهوریت و اسلامیت یک کاسه تعریف شدند. در منطقه هیچ کشوری قانون اساسی‌اش را به رای مردم نگذاشته است و فقط در انقلاب این کار انجام شد. در ۴۰ سال گذشته حتی یک بار انتخابات ما هم تعطیل نشده حتی در بدترین شرایط جنگ هم انتخابات را برگزار کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شما اگر فلان مجلس و دولت را نمی‌خواهید باید صبر کنید ۴ سالش تمام شود، البته حق نقد و اعتراض دارید ولی چون اکثریت به آنها رای دادند، باید صبر کنید.گاهی می‌بینیم برخی بحث عزل و عدم کفایت را مطرح می‌کنند ولی نمی شود هر وقت اتفاقی رخ داد بگوییم انتخابات بی‌ انتخابات.

وی گفت: در انتخابات اکثریت مردم به این دولت و مجلس رای دادند و باید صبر کنید چهارسال این‌ها تمام شود،  نباید اشتباه سال ۸۸ را کرد که طرف در تهران بیشتر رای آورد و حالا یا فکر می‌کرد یا می‌خواست اینگونه بگوید که در کل کشور هم همین طور بوده است. بعد هم می‌گفت انتخابات را بر هم بزنید، اگر اینگونه می شد دفعه بعد هم هر کسی شکست می خورد همین خواسته را داشت.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ۸۸ از انتخابات، صندوق رای و جمهوریت دفاع کردند، گفت: اگر ایشان در آن زمان تسلیم می‌شدند دیگر نمی توانستیم در کشور انتخابات برگزار کنیم.

وی با اشاره به اختیارات نمایندگان مجلس به عنوان منتخبان مردم، گفت: قانون اساسی ما می‌گوید نمایندگان مردم حق دارند در تمام امور کشور تحقیق و تفحص کنند، حتی گفته شده هیچ قراردادی نباید با خارج بدون تصویب نمایندگان امضا شود. البته ما می‌بینیم بیشترین قرارداد های خارجی طی این چند سال بسته شده و سوالی که وجود دارد این است که آیا مجلس هم این قراردادها را تصویب کرده یا نه؟ گاهی می گویند این قراردادها محرمانه است ولی برای مردم محرمانه است با برای دشمنان؟

۲۱۷۲۱۷

کد خبر 1331561

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن رحیم پور ازغدی دولت دوازدهم سهمیه بندی بنزین باشگاه استقلال آلودگی هوا آندره استراماچونی عراق ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم باشگاه پرسپولیس شهر تهران بارش برف باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مجید متقی‌فر با تاکید بر اهمیت حضور مردم در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور غرور انگیز ملت حماسه ساز ایران اسلامی در انتخابات یازدهم اسفندماه سال گذشته، با وجود مشکلات اقتصادی و کمبودها، برگ زرین دیگری از دفتر رشادت و وفاداری به انقلاب اسلامی بود که ان‌شاءالله در ۲۱ اردیبهشت ماه و در مرحله دوم انتخابات با حضور پرشور مردم تکمیل خواهد شد.

وی افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر مبنای ادای تکلیف و انجام وظیفه، تلاش کرد با در نظر گرفتن شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی در زمینه انتخابات و ویژگی‌های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی نسبت به معرفی نامزدهای اصلح به مردم اقدام کند.

متقی‌فر افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی مفتخر است با درک صحیح از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب که در خطبه نماز عید سعید فطر در فروردین ماه سال جاری نیز به صورت علنی بر آن تأکید کردند و توفیق ملت ایران را در توحید کلمه دانستند و همه فعالان سیاسی_اجتماعی را توصیه به عدم ایجاد دودستگی‌های جعلی کردند، در مسیر حفظ وحدت میان نیروهای انقلاب با اعتقاد کامل گام بردارد و در همین راستا در مرحله دوم از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز لیست نهایی جبهه انقلاب از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس جمع بندی و مورد توافق قرار گرفت.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، یادآور شد: آنچه از منظومه فکری امامین انقلاب بر می‌آید، این است که در انتخاب و گزینش نامزدهای انتخابات برای معرفی به مردم، ملاک‌ها و شاخص‌ها مهم است و صرف وابستگی به حزب و گروه و یا قبیله سیاسی نمی‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی اسامی نامزدهای لیست نهایی جبهه انقلاب که مورد حمایت مشترک جبهه پایداری انقلاب اسلامی و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هستند را به ترتیب زیر اعلام کرد:

۱- علیرضا سلیمی
۲- غلامحسین رضوانی
۳- محمد سراج
۴- زهره سادات لاجوردی
۵- زهره طبیب‌زاده
۶- فاطمه قاسم پور
۷- مجتبی زارعی
۸- حسین صمصامی
۹- حسین نجابت
۱۰- محمدحسین حسین‌زاده بحرینی
۱۱- علی اصغر پورمحمدی
۱۲- حسن خجسته باقرزاده
۱۳- مهدی شریفیان
۱۴- مهدی عسگری
۱۵- عبدالحسین روح الامینی
۱۶- سعید آجرلو

کد خبر 848926 منبع: ایسنا برچسب‌ها انقلاب‌ اسلامی‌ ایران انتخابات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد