Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:04:38 GMT

آمارها بیانگر رشد اقتصادی مثبت در سال‌جاری است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۳۳۱۷

آمارها بیانگر رشد اقتصادی مثبت در سال‌جاری است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: در سال‌جاری به گواه سازمان‌های معتبر بین‌المللی ایران توانسته از مرحله دشوار گذار، با سربلندی عبور کند بطوریکه رشد اقتصادی ما به نسبت سال قبل مثبت خواهد بود.

ارسلان زارع عصر امروز در شورای اداری استان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و تشدید تحریم‌های ظالمانه، اظهار کرد: تشدید تحریم‌های غیرقانونی مشکلات اقتصادی را بر مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی تحمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان افزود: در سال ۹۷ تجدید تحریم‌ها فشار مضاعفی را بر مردم و دولت وارد کرد، اما با مدیریتی که دولت داشت و همچنین با همکاری ملت فهیم و آگاه، همدلی و همکاری دیگر قوا و همه ارکان نظام، به ویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سالجاری، توانستیم بر بسیاری از مشکلات از جمله تورم، بی ثباتی در بازار ارز، کاهش برخی کالاهای اساسی، افت شاخص‌های اقتصادی فائق آییم.

زارع تصریح کرد: در سال‌جاری نه به گواه بانک مرکزی بلکه به گواه سازمان‌های معتبر بین‌المللی ایران توانسته از مرحله دشوار گذار، با سربلندی عبور کند بطوریکه رشد اقتصادی ما به نسبت سال قبل مثبت خواهد بود؛ اکنون نیز در تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم و برای ماه‌ها ذخیره موجود است‌.

وی با بیان اینکه التهابی در بازار نداریم و تحت کنترل بانک مرکزی است، تصریح کرد: خوشبختانه وفاق و همدلی بین ارکان نظام وجود دارد، همه هم مصمم هستند تا دست در دست یکدیگر بزرگترین حماسه را در دوم اسفندماه و خلق رویدادی مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی رقم بزنند.

استاندار گیلان بیان کرد: انتظار دارم به سبب این موقعیت خوب در استان یعنی وجود فضای همکاری، همدلی و تعامل و نبود هیچگونه حاشیه برای کار و خدمت، بتوانیم با فعالیت مستمر و تلاش مضاعف دین و رسالت خود را در حق مردم ادا کنیم. همه دستگاه‌ها برای انجام وظایف خود برنامه‌هایی مدون دارند که تکالیف قانونی محسوب می‌شود.

زارع ادامه داد: انتظار دارم اقدامات در موعد مقرر عملی شود، یکی از این اقدامات که مرتبط با دستگاه‌های اجرایی است، تکمیل پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و بهره برداری آنها در دهه فجر می‌باشد. همه پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظه‌ای دارند یا طرح‌های اقتصادی که توسط بخش خصوصی دنبال می‌شوند، میزان پیشرفت و وضعیت آنها رصد و گزارش گردد. انتظار دارم در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تایید رئیس جمهور است پیوسته و مستمر پیگیری و نظارت شود.

وی با بیان اینکه ایران از لحاظ معادن و ذخایر معدنی در غرب آسیا در جایگاه اول قرار دارد، گفت: متاسفانه نتوانسته‌ایم از همه ظرفیت‌های مناسب در توسعه کشور استفاده کنیم. یکی از این ظرفیت‌های جاذبه‌های گردشگری و طبیعی است که در گیلان هم مواهب بیشماری در این عرصه داریم.

استاندار گیلان با اشاره به شاخص‌های مصرف برق در استان افزود: باید باور کنیم که منابع ما محدود است لذا باید در هر عرصه‌ای از منابع به صورت بهینه بهره مند شویم، چرا باید به لحاظ شاخص‌ها مصرف صنایع ما پنج برابر میانگین مصرف جهانی باشد؟! میزان صرفه جویی دستگاه‌های اجرایی ارزیابی می‌شود و این امر به عنوان شاخص ارزیابی مدیران ملاک قرار می‌گیرد لذا دستگاه‌ها تلاش کنند تا زمینه صرفه جویی توسط کارکنان آنها فراهم شود.

زارع خاطرنشان کرد: در جنوب استان ظرفیت لازم برای راه اندازی انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد و اکنون اقدامات لازم توسط سرمایه گذار انجام گرفته، با اجرایی شدن این پروژه حتما در استان از نعمت انرژی‌های تجدیدپذیر بهره مند خواهیم شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان با اشاره به رصد بازار، تصریح کرد: از کسانی که در پی اصلاح نرخ بنزین، افزایش قیمت را رقم زدند، گله مند هستیم، اما رصد و پایش مستمر قیمت‌ها ادامه دارد و با هرگونه افزایش قیمتی مطابق قانون برخورد می‌شود.

استاندار گیلان بیان کرد: هرگز فراموش نشود که پسماند همچنان مسئله اول استان است، به همین خاطر پروژه‌های این عرصه که فعال یا نیمه فعال هستند در حال پیگیری بوده، در برخی مناطق پیشرفت پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اجرای طرح دولت الکترونیک افزود: یکی از مجموع قوانین دولت الکترونیک استفاده از مزایای شبکه است، اما همچنان متاسفانه در برخی ادارات اسراف در اموال صورت میگیرد  که این امر مفهومی ندارد و مورد قبول نیست.

زارع با تاکید بر بهسازی دستگاه‌های دیالیز استان، گفت: فرسودگی دستگاه‌های دیالیز در استان باعث بروز مشکلاتی می‌شود که نیلزمند بازسازی و تجهیز است، به همین علت در پی سفر اخیر وزیر بهداشت به استان مقرر شد چند دستگاه جدید دیالیز برای بیمارستان‌های استان خریداری و نصب شود.

استاندار گیلان اضافه کرد: اهمیت و نقش انتخابات در نظام‌های دموکراتیک از جمله مردم سالاری دینی بر همگان واضح است، قطعا به همین دلیل اهمیت استمرار اقتدار و عزت مردم و نظام جمهوری اسلامی در گرو برگزاری انتخاباتی امن و سالم و رقابتی با حضور حداکثری مردم است.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اصل در برگزاری انتخاباتی باشکوه، رعایت قانون، اصل بی طرفی مجریان قانون و ناظران و مدیران دستگاه‌های اجرایی است. نباید از امکانات دولتی و موسسات عمومی و دستگاه‌های اجرایی به نفع کاندیدا استفاده کرد. طبق تقویم اجرایی فرمانداران بدون چالش و مشکل هیات‌های اجرایی را تشکیل دهند، مراحل رسیدگی به صلاحیت‌ها انجام شود تا زمینه ترغیب و تشویق بیشتر مردم در انتخابات فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شورای اداری استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

علی اکبر حسینی محراب گفت: حتی یک کشته ناشی از تصادفات جاده‌ای به دلیل ناایمن و یا غیراستاندارد بودن جاده در این استان پذیرفتنی نیست.

او می‌گوید: طرح‌هایی باید در خوزستان تعریف و اجرایی شود که گرهی از مشکل مردم باز کند و دستگاه‌های استان باید از هر اقدام نمایشی و بی ثمر پرهیز کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های طرح مسکن ملی باید پیش از بهره برداری و سکونت مردم تکمیل شود گفت: تمام دستگاه‌های متولی در استان مکلف هستند پیش از واگذاری به مردم، زیرساخت‌های آب، برق، گاز، فاضلاب و آسفالت طرح‌های مسکن ملی را تکمیل کنند.

حسینی محراب با بیان اینکه خوزستان نیاز به مدیران قوی و با انگیزه دارد تصریح کرد: هزینه تشریفات در دستگاه‌ها و برنامه‌های استان باید به حداقل ممکن کاهش یابد.

این مقام مسئول با توصیه دستگاه‌های دولتی به ارتباط با مردم ادامه داد: مسوولان دولتی و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از پیش ارتباط مردمی خود را تقویت کنند.

استاندار خوزستان گفت: دستگاه‌های خوزستان باید از کار تشریفاتی خودداری کنند و تمام همت خود را صرف خدمت شبانه روزی به مردم و گره گشایی از مسایل مبتلا به استان کنند.

او مراقبت از بیت المال را ماموریت همیشگی دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: مدیران و دستگاه‌های استان از هدیه دادن به مدیران بالادستی که به استان و یا شهرستان‌ها سفر می‌کنند به طور جد پرهیز کنند.

استاندار خوزستان، حراست از اراضی کشاورزی کلاس یک و ۲ خوزستان را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه دستگاه‌ها نسبت به حراست از زمین‌های خوب و با کیفیت استان مسوولیت دارند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی باغ ویلاهای اجاره‌ای در خوزستان گفت: ضابطه مند بودن و ساماندهی فعالیت این باغ ویلاها باید در دستور کار قرار گیرد.

حسنی محراب تاکید کرد: خوزستان استانی فرهنگی است به همین دلیل جهت گیری گردشگری در این استان نیز باید رنگ و بوی فرهنگی و متناسب با فرهنگ اصل و هویت بومی داسته باشد.

حسینی محراب با انتقاد از نگاه اداری جوانان استان به اشتغال و خلاصه شدن به کار دولتی و اداری گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و خوداشتغالی در خوزستان باید تقویت شود تا مشکل اشتغال در این استان حل شود.

وی استانداردسازی محصولات تولید را ضروری دانست و ادامه داد: اولویت اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید بازاریابی برای فروش و بسترسازی صادرات تولیدات و محصولات کشاورزی باشد.

حسینی محراب با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه خوزستان و گره گشایی از مسایل این استان گفت: در حالی که میانگین افزایش اعتبار امسال استان‌ها در کشور نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد است، اعتبارات خوزستان رشد ۷۳ درصدی داشته است که این نشان از توجه ویژه دولت به خوزستان است.

وی با بیان اینکه اکثر شهرهای خوزستان دارای پیست‌های موتورسواری شده‌اند گفت: احداث پیست موتورسواری و تعیین مکان برای فعالیت حرکات نمایشی موتوری و خودرویی در دزفول نیز باید اجرایی شود.

استاندار خوزستان، دزفول را شهر عالم پرور و نخبگانی دانست و ادامه داد: شهرستان دزفول در ۲ سفر استانی رییس جمهور دارای مصوبه‌های خوبی است که اجرایی کردن این مصوبه‌ها به طور مستمر پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود