Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی وزارت کشور روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طرح مدیریت مصرف سوخت، با تکیه بر اسناد قانونی بالادستی، پس از طی تشریفات قانونی و مبتنی بر اختیارات مصوب و تایید مراجع قانونی مرتبط درتاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۸ اجرایی شد.

در این اطلاعیه آمده است: با اینکه طرح مدیریت مصرف سوخت با تایید نهادهای قانونی و با اطلاع‌رسانی بخش‌های مرتبط از جمله صداوسیما و سایر رسانه‌های کشور اجرا شد و باوجود آنکه بیش از دو سال است که ضرورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی ازجمله بنزین، با مصوبه مراجع قانونی در دستور کار دولت قرار داشته و این موضوع مورد توجه محافل خبری و رسانه ای بوده است، تلاش زیادی از سوی منتقدین طرح صورت گرفت تا چنین القاء شود که طرح بدون اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور در این اطلاعیه با بیان این موضوع که سیاست گذاری، برنامه ریزی، طراحی، تعیین دستگاه مسئول و دستگاه‌های همکار، تدوین ماموریت‌ها وشرح وظایف و تکالیف هر یک ازدستگاه‌های مرتبط در عرصه اقناع افکارعمومی و اطلاع رسانی طرح مدیریت سوخت، از دی ماه سال ۱۳۹۶ و دقیقاً  ۶۹۳ روز قبل از اجرای طرح، از سوی وزارت کشور دنبال شده است، اعلام کرد: از تاریخ مزبور تا زمان اجرای طرح، برنامه‌ریزی و طراحی روند اقدامات وتکالیف دستگاه‌های مختلف در عرصه اطلاع رسانی و توجیه افکار عمومی نسبت به موضوع با مشارکت نمایندگان بخش های مرتبط کشور، در هفت جلسه شورای امنیت کشور با ۲۵ مصوبه، در۱۶ جلسه ستاد طرح مدیریت مصرف سوخت با ۴۵ مصوبه، در ۹ جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با ۱۸ مصوبه، در سه جلسه شورای اطلاع رسانی دولت با ۲۶ مصوبه، در یک جلسه ستاد اقتصادی دولت با یک مصوبه و در مجموع در۳۶  جلسه شوراها و ستادهای مرتبط با ۱۱۵ مصوبه دنبال شد.

این اطلاعیه با اشاره به مصوبات جلسات ذیربط بر توجه جدی به عرصه اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی، به عنوان زمینه اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، سازمان صداوسیما را مسئول اصلی توجیه و اقناع افکار عمومی تاکید کرد و ادامه داد: صداوسیما مکلف شد در دوره آمادگی برای اجرای طرح که در عمل با تعویق پی درپی زمان اجرای طرح، حدود دو سال به طول انجامید، به تدریج افکار عمومی را در کشور با بهره‌گیری از نخبگان دانشگاهی وکارشناسان حوزه انرژی و تبیین مزایای اقتصادی این طرح آماده کند.

اطلاعیه وزارت کشور در ادامه می افزاید: از جمله تکالیف مورد تصریح برای سازمان صدا وسیما در برنامه‌ریزی‌ها و مصوبات یادشده، می توان به تهیه و ارائه پیوست تبلیغاتی طرح، انجام نظرسنجی، تهیه و تدوین طرح اطلاع رسانی، فراهم کردن شرایط لازم در افکار عمومی برای جلب مشارکت عمومی در روند احیای کارت‌های سوخت، تبیین آثار طرح در مقابله با قاچاق بنزین، فرهنگ‌سازی برای ایجاد الگوی مصرف سوخت و پیشگیری ازآلودگی محیط زیست، اطلاع رسانی لازم در خصوص محل هزینه کرد درآمدهای حاصل از افزایش قیمت سوخت و توجیه مدیران مراکز صدا وسیمای استانی اشاره کرد.

وزارت کشور درخصوص وظایف دیگر دستگاه‌ها در قبال اقناع افکار عمومی و انجام نظرسنجی و دیگر بسترسازی‌ها هم یادآورشد: دستگاه‌هایی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت اطلاعات، وزارت نفت، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع اطلاع رسانی در رسانه‌های شنیداری، دیداری، مکتوب و فضای مجازی به عنوان اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد، موظف به همکاری با سازمان صدا و سیما بوده‌اند.

اطلاعیه وزارت کشور در ادامه اقدامات انجام شده توسط صداوسیما در راستای بسترسازی برای طرح مدیریت مصرف سوخت را یادآور شد و اعلام کرد: سازمان صدا وسیما نیز در اجرای مصوبات فوق الذکر، نسبت به تهیه و تدوین پیوست اطلاع رسانی طرح و به‌روز رسانی آن درچند مقطع، ازجمله در۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ با عنوان پیوست «استفاده ازکارت سوخت سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین وبسته پیشنهادی اقدامات رسانه‌ای و مقابله با عملیات روانی رسانه‌های معاند»، در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ با عنوان «راهبردها ، سیاست‌ها و محورهای رسانه ملی درخصوص افزایش قیمت بنزین» و در تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۸ درباره به‌روزرسانی مجموعه فوق الذکر(راهبردها، سیاست‌ها ومحورهای پیشنهادی رسانه ملی در خصوص افزایش قیمت بنزین) اقدام کرده و اسناد مصوب را در قالب صدها ساعت برنامه تولیدی، خبر و گزارشی‌های ویژه اجرا کرده است.

برچسب‌ها صدا و سیما شورای امنیت کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت کشور وزارت نفت سهمیه بندی بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما شورای امنیت کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت کشور وزارت نفت سهمیه بندی بنزین صدا و سیما شورای امنیت کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت کشور وزارت نفت سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند

آیین اختتامیه دومین جشنواره آب و رسانه در سمنان برگزار شد و برترین‌های این جشنواره تجلیل شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، «مهدی نیلی» مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اظهار داشت:  تعداد 150 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و داوری از بین این آثار انجام شد.

وی با بیان اینکه این آثار از  سوی داوران کشوری بررسی شدند اظهار داشت: در مجموع از بین 150 اثر ارسال شده 21 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مدیریت مصرف آب در خانه با تأکید بر نقش بانوان خانه دار ،بحران خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن (تأمین آب پایدار، مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی_ ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان برخی از محورهای جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.

نیلی از فاضلاب ، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدیدها  و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی به عنوان دیگر محورهای دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان نام برد.

وی افزود ؛ جعفر  صمیمیان در محور مدیریت مصرف آب در خانه با تأکید بر نقش بانوان خانه چ دار تنها برگزیده این بخش بود که در رتبه دوم قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی شرکت آبفای استان سمنان افزود: در بخش گزارش های متنی با محور بحران خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن؛ رتبه اول به آتنا نائینی نژاد برای گزارشی با تیتر "روش کشت امروز، نفسی برای زیست فردا"،  رتبه دوم به محمد علی عباسی نژاد با گزارشی با تیتر "آبرسانی شاهرود، قول هایی که فقط در حد حرف باقی ماند" و رتبه سوم در نوع سرمقاله به مسعود کلاهی با تیتر "تغییر مدیریت مصرف راهکاری برای مشکل کم آبی" تعلق گرفت. در بخش گزارش تصویری با همین محور رتبه اول به علی لطفی با گزارشی با عنوان "بهره گیری از آب‌های روان"، رتبه دوم به علی ابک و رتبه سوم به عابد میرمعصومی با عنوان "فرونشست زمین" تعلق گرفت. در بخش گزارش رادیویی نیز احترام امیدیان، آذر پژمان و جواد طیبی به ترتیب با عنوان‌های زمین دل شکسته، سمنان خشک و تاکستانی به وسعت بام مقام های اول تا سوم محور خشکسالی و راهکارهای مقابله با آن را به دست آوردند. 

نیلی گفت: در محور  دیگری از این جشنواره با محور استفاده از پساب در صنعت کشاورزی، بار دیگر آتنا نائینی نژاد مقام اول را با گزارشی با تیتر "تصفیه آب، مصداق بارز تبدیل تهدید به فرصت"  به دست آورد که در این بخش داوران مقام دوم و سوم را حائز رتبه ندانستند. همچنین در بخش گزارش تصویری همین محورِ موضوعی احسان فقیهیان  با گزارش "نجات آب،نجات زمین، نجات زندگی" و مریم نعمتی در بخش گزارش رادیویی "ارتقاء و تجهیز تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سمنان"  رتبه دوم را کسب کردند. 

وی خاطرنشان کرد؛ محور ترویج‌ سبک‌ زندگی‌ اسلامی‌ ایرانی‌ با رویکرد مدیریت‌ مصرف آب -محور اصلاح الگو مصرف محور- حفاظت‌ و صیانت‌ از منابع‌ آب از دیگر محورهای این جشنواره بود که سید عابد میرمعصومی با گزارشی با تیتر " آب انبارهای خاک انبار" رتبه اول را کسب کرد و  جواد طیبی در بخش فیلم،  رتبه دوم را به دست آورد.  در همین محور در بخش گزارش رادیویی محمد کریم نژاد، سحر رحیمی و امید علی ملک جعفریان به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آورد و در بخش موشن گرافی حسن جعفریان  برگزیده شد.  

مدیر روابط عمومی شرکت آبفا استان سمنان گفت: محور دیگر این جشنواره اصلاح الگو مصرف --محور حفاظت‌ و صیانت‌ از منابع‌ آب --در محور ترویج‌ سبک‌ زندگی‌ اسلامی‌ ایرانی‌ با رویکرد مدیریت‌ مصرف آب بود که در این بخش رتبه نخست به گزارش مکتوب به آذر پژمان با تیتر "بابا آب داد، درسی‌ که‌ شاید"  و  رتبه دوم این بخش به صدیقه رهایی با عنوان "قنات ها خشکیده اند" تعلق گرفت.

گفتنی است این مراسم با حضور مسئولان استانی و کشوری و منتخبان در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آبفا برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان