Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بهزیستی خاش گفت: کار ارائه آموزش های آگاه‌سازی از ابتدای دی ماه سال جاری در۳۶ دبیرستان با اولویت مدارس روستایی،حاشیه،شبانه روزی و سطح شهر صورت می‌گیرد.

ادریس تمندانی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: ارائه آموزش های آگاه‌سازی پیشگیری از معلویت ها در ۵ شهرستان سطح استان بصورت پایلوت انجام میشود که خاش یکی از این موارد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با مشارکت و تامین نیروی انسانی آموزش دیده توسط آموزش و پرورش و پرداخت هزینه های ناشی از برگزاری دوره ها توسط بهزیستی خاش آموزش آگاه‌سازی پیشگیری از معلویت ها انجام می‌شود .

تمندانی تصریح کرد: کار ارائه آموزش های آگاه‌سازی از ابتدای دی ماه سال جاری در۳۶ دبیرستان با اولویت مدارس روستایی،حاشیه،شبانه روزی و سطح شهر صورت میگیرد.

رئیس بهزیستی خاش در این خصوص گفت: آموزش های لازم در دو جلد توسط مربیان آموزش دیده به دانش آموزان دختر و پسر پایه دهم و یازدهم ارائه می‌شود.

وی بیان داشت: جلد اول با موضوع بیماری های عضلانی،اسکلتی،بینایی و شنوایی مختص دانش آموزان پایه دهم و جلد دوم نیز با موضوع بیماری های ژنتیکی جامعه هدف دانش آموزان پایه یازدهم را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۴هزار معلول شناسنامه دار با رده های خفیف،متوسط،شدید و خیلی‌ شدید در شهرستان خاش از خدمات توانبخشی بهزیستی بهره مند هستند گفت: با توجه به آمار ها ارائه آموزشهای لازم در خصوص آگاه‌سازی پیشگیری از معلویت ها امری لازم و ضروری است که باید از سوی جامعه هدف رعایت و اجرایی شود‌.

رئیس بهزیستی خاش یاد آورشد: آگاه‌سازی پیشگیری از معلویت ها در مرحله اول به دانش آموزان،مرحله دوم به خانواده ها و مرحله سوم نیز به داوطلبان حوزه سلامت آموزش داده میشود.

وی تاکید کرد: ارائه آموزش های آگاه‌سازی پیشگیری از معلویت ها عامل کشف زودهنگام ازدواج های پر خطر، افزایش دسترسی مناسب به مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج،کاهش آمار معلولیت های ناشی از ازدواج های فامیلی و افزایش انگیزه افراد در معرض خطر برای مراجعه و انجام مشاوره ژنتیک خواهد شد.
 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش آموزش های آگاه سازی خاش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۴۳۶ نفرساعت در بخش خدمات، ۲۰۲ هزار و ۳۳۱ نفرساعت در بخش صنعت و ۱۷۵ هزار و ۲۳۴ نفرساعت در بخش کشاورزی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم عنوان کرد: ۲۲۳ هزار و ۲۶۶ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر و ۶۴ هزار و ۱۴ نفرساعت در بخش جوار کارگاهی آموزش ارایه شده است.

عرب با اشاره به فعالیت ۴۰۳ آموزشگاه آزاد و مراکز جوار کارگاهی در قم، ادامه داد: ۳۵۰ آموزشگاه در بخش خدمات، ۲۷ آموزشگاه در بخش صنعت، ۱۲ آموزشگاه در بخش کشاورزی، ۴۵ آموزشگاه در بخش فرهنگ و هنر و ۱۲ آموزشگاه جوار کارگاهی به حرفه‌آموزان در استان قم آموزش ارایه می‌دهند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: سال گذشته ۲۳۹ پروانه فعالیت آموزشگاه‌ها صادر و یا تمدید شده است.

به گفته عرب، آموزش‌های مهارتی در چهار خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در آموزشگاه‌های آزاد و مراکز کارگاهی فعال است و همچنین ۵۴۰ مربی در این آموزشگاه‌ها فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم بیان کرد: در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد و مراکز جوار کارگاهی استان قم، ۴۲ رشته و ۳۹۷ حرفه فعال است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای قم گفت: گروه‌های آموزشی در بخش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان شامل صنایع خودرو، صنایع چوب، جوشکاری و بازرسی جوش، تاسیسات، صنایع چرم پوست و خز، مدیریت صنایع، مکانیک، برق، ساختمان، امور اداری، بهداشت و ایمنی، مراقبت و زیبایی، صنایع پوشاک، هتل داری، امور دام و ماکیان، امور زراعی، صنایع غذایی، فرش و صنایع دستی، هنر‌های تجسمی، فناوری نرم و فرهنگی، گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی، خدمات حقوقی، صنعت گاز، کنترل و ابزار دقیق، صنایع فلزی، معماری، معدن، امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، خدمات آموزشی، گردشگری، امور باغی، خدمات تغذیه‌ای، طلا و جواهر سازی، هنر‌های تزیینی و فناوری نانو می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند