Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌ الله رحیمی در نشست مدیریت ستاد بحران استان فارس که با هدف جمع‌بندی آمادگی دستگاه‌های اجرایی این استان برای بارش‌های سه روز آینده برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات و تمهیدات لازم در این زمینه در نشست‌های پیشین مدیریت بحران استان و معاونت عمرانی استانداری فارس اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس افزود: در این نشست‌ها، چگونگی آماده‌باش و نحوه هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط مور بررسی قرار گرفت.

او اضافه کرد: در روزهای بارندگی ضروری است که مردم از قرار گرفتن در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و حریم این مکان‌ها خودداری کنند.

رحیمی گفت: همچنین مردم از رفت و آمد غیر ضروری پرهیز و با توجه به احتمال برودت هوا در گردنه‌های برفگیر و محورهای مواصلاتی سخت‌گذر این استان کمتر تردد کنند.

رحیمی ادامه داد: به لحاظ در دسترس بودن کالاهای اساسی در استان فارس هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم نگران کمبود هیچ کالایی نباشند.

بیشترین میزان بارش‌ها در جنوب و مرکز فارس است

مدیرکل هواشناسی استان فارس هم در این نشست اعلام کرد: سامانه بارشی که از فردا (بیست و پنجم آذرماه) وارد استان فارس خواهد شد، در روز دوشنبه بین ۴۰ تا ۷۰ میلی‌متر، روز سه‌شنبه بین ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر و چهارشنبه بین پنج تا ۱۰ میلی‌متر در جنوب استان فارس بارش خواهد داشت.

مسعود ده ملایی افزود: این سامانه جنوبی است و با عبور از روی خلیج فارس ابتدا به استان بوشهر وارد می‌شود و سپس وارد استان فارس خواهد شد.

او بیان کرد: بیشترین بارش ناشی از این سامانه متعلق به جنوب و مرکز استان فارس و کمترین میزان بارش در شمال استان رخ خواهد داد و انتظار می‌رود، از فردا (دوشنبه) همه استان را در برگیرد.

مدیرکل سازمان هواشناسی فارس با بیان اینکه روز سه‌شنبه (بیست و ششم آذرماه) شاهد بارش حداکثری هستیم، اظهار داشت: بارش‌ها به ویژه در روز سه‌شنبه باعث آبگرفتگی معابر و مناطق شهری و بارش برف در نقاط سردسیر می‌شود و احتمال جاری شدن سیل نیز وجود دارد.

هلال احمر فارس کمبودی ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس نیز در این جلسه گفت: نیروهای این نهاد از بیش از یک ماه گذشته برای هرگونه بارش برف و باران در آماده‌باش هستند.
حسین درویشی بیان کرد: در همه شهرستان‌ها پمپ‌های لجنکش بروز رسانی شده‌اند و انبارهای هلال احمر هیچ کمبودی ندارند، همچنین شماره تلفن ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم است.

شناسایی ۱۴۴ نقطه آبگیر در شیراز

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست با اعلام آمادگی کامل شهرداری برای هرگونه بارش برف و باران، اظهار داشت: شهرداری در ۱۱ منطقه، تیم‌های مدیریت بحران تشکیل داده است، همه مرخصی‌ها لغو شده و مسیل‌ها مشخص شده است، همچنین نظارت از چند کیلومتری ورودی به این کلانشهر اعمال می‌شود.

محمد حسن پور افزود: در توزیع ماشین‌آلات شهرداری به گونه‌ای هماهنگی کرده‌ایم که اگر شاهد بارش برف هم باشیم، شن و نمک فراهم شده است.

او بیان کرد: در شهر شیراز ۱۴۴ نقطه آبگیر شناسایی و نظارت بر آنها از خردادماه 98 توسط دوربین‌های سطح شهر و تیم‌های بازرسی میدانی انجام شده و مشکلات قالب این نقاط برطرف شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس حوادث احتمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به هشدار هواشناسی درباره بارندگی‌های پایان هفته بر لزوم در نظر گرفتن همه تدابیر لازم و همچنین احتمالات مختلف تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت در جلسه مدیریت بحران معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز که با تشریح عملکرد و اقدامات انجام‌شده از سوی مدیریت شهری در بارندگی‌های چند ماه گذشته اظهار کرد: مجموعه خدمات شهری همه تلاش خود برای گذراندن این بارش‌ها بدون خسارت و آسیب به شهر و شهروندان به کار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی بارش‌های آخر هفته سنگین خواهد بود بر لزوم آمادگی کامل برای این روزها در حوزه خدمات شهری تأکید کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: پاک‌سازی و لایروبی مسیل‌ها و سدها از ضایعات و گل‌ولای بارندگی هفته گذشته از جمله اقدامات مهمی است که باید به‌سرعت پایان پیدا کند و نحوه صحیح انجام شدن آن مستمر مورد بازرسی قرار گیرد.

خوشبخت همچنین اضافه کرد: باید بر اساس تجارب بارندگی‌های گذشته مشکلات موجود در نقاطی که موجب رخ دادن آب‌گرفتگی یا سایر مسائل شده است را رفع کنیم.

وی با تاکید بر لزوم به‌کارگیری تدابیر جدی برای چیدمان ماشین‌آلات، پمپ‌ها و تجهیزات در نقاط مختلف شهر افزود: پشت سر گذاشتن بدون خسارت و آسیب این بارندگی‌ها درگرو آماده‌باش کامل نیروها و تجهیزات است که باید با مدیریت هر یک از مسئولان مربوطه به بهترین نحو انجام شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز ادامه داد: سامانه ۱۳۷ مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

خوشبخت از مردم خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه از مسیرهای منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آن‌ها جریان دارد، دوری‌کنید، تصریح کرد: به یاد داشته باشید خودروها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، چراکه سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در جریان آب راه نروید؛ ۱۵ سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

به گفته خوشبخت؛ شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

معاون شهردار شیراز یادآور شد: وسیله نقلیه محل امنی در مقابل سیل نیست، اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوراً آن را ترک کنید و به‌جای مرتفع بروید.

وی همچنین از شهروندان خواست به هشدارهای هواشناسی و ایمنی در زمان بارندگی توجه کنند و با رعایت این نکات و پرهیز از تردد غیرضروری در سطح شهر همراه و یاری‌رسان مدیریت شهری باشند.

کد خبر 749065

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • علت بارش‌های سیل‌آسای ایران؛ عامل انسانی دخیل بود؟
  • بارورسازی ابر‌های کشور‌های همسایه علت بارش‌های سیل‌آسای ایران بود؟
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • ثبت بیشترین بارندگی در پیکوه طبس با ۲۱ میلی متر