Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@20:35:15 GMT

علیرضا عرب شهردار پرند شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۱۸۴

علیرضا عرب شهردار پرند شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران عصر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید پرند گفت: شوراها نباید در امور مدیریتی شهردخالت نمایند چرا که دخالت باعث کند پیشرفتن روند اجرای پروژه ها میگردد.
عیرضا طاهری نسب افزود: از عمر شهر شدن پرند ۷ سال میگذرد اما متاسفانه در این هفت سال ۷ شهردار و بیش از ۸ سرپرست در این شهر در حوزه مدیریت شهری قرار گرفته اند امیدواریم شهردار جدید تا پایان دوره شوراها در سمت مدیریت شهری بماند و ما شاهد پیشرفت شهر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن تبریک به شهردار جدید و تقدیر از سکان دار سابق شهر پرند با اشاره به همدلی و حمایت مردم برای پیشبرد اهداف شهری بیان کرد: در مدیریت مقوله شهری الزام است تا تعلق خاطر در شهروندان برای آرامش و آسایش مردم فراهم شود و مدیریت این مهم به طور قطع بر عهده شهردار است که به تنهایی امکان پذیر نیست.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در ادامه با اشاره به ویژگی های مدیریت شهری درست عنوان کرد: با توجه به رشد سریع شهرها مهم ترین عامل پیشبرد یک شهر داشتن برنامه درست، مدون و قابل اجرای شهردار است که مدیریت چند وجهی سکاندار شهر را می طلبد.

وی در ادامه شهردار را ملزم به دانستن و بهره گیری از تکنیک ها و فن آوری های روز دانست و افزود: برای پیشبرد اهداف باید با بهره گیری از دانش روز، قدرت ریسک پذیری، حذف تصدی گری، حمایت از بخش خصوصی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تعامل با ادارات، اصلاح سیمای شهری و نوآوری برای درآمد پایدار گلم های ویژه برداشت.

طاهری نسب در ادامه با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله شهرداری تشریح کرد: یکی از خواسته های اساسی استانداری تدوین برنامه پنج ساله برای برنامه ریزی و اجرای پروژه های عمرانی از منظر بهسازی و نوسازی است که شایسته است این مهم مدنظر قرار گیرد.

وی با تقابل و همکاری سه رکن اساسی مدیریت شهری اظهار کرد: شهرداری، شورای شهر و مردم سه رکن اساسی مدیریت شهری هستند که برای رسیدن به سر منزل مقصود در امورات شهری باید به درستی مدیریت شوند.

وی با تاکید بر انسجام پارلمان شهری گفت: ضمن تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، انسجام شهری بین شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مد نظر است اما ناگفته نماند دخالت بی مورد شورا جز خط قرمز استانداری است و بهتر است شورا به وظیفه نظارتی خود عمل کند.
 همچنین فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این مراس با تاکید بر مردم داری در سرلوحه امورات شهرداری خطاب به شهردار جدید پرند عنوان کرد: مردم‌داری و مردم‌سالاری را سرلوحه کارهای خود قرار دهید چرا که خدمتگزاری وظیفه همه مسئولین است.

سید مهدی ساداتی هم چنین تمکین به قانون و مقررات را نصب العین برنامه‌ها و پروژه‌های شهری اعلام کرد.

وی تزریق امید در بین شهروندان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدبخشی، روند زندگی و سازندگی را در بین مردم و توسط آن ها در شهر تقویت می کند از این روی با پاسخگویی به مردم؛ شادی، آرامش و آسایش را برای شهروندان به ارمغان بیاورید.

فرماندار رباط کریم با اشاره به فعالیت در مقوله زیباسازی شهر گفت: با جدیت و ممارست، زیر ساخت های موجود در حوزه زیباسازی شهری را مد نظر قرار دهید و بدانید در این خصوص از حیث تامین مالی از سمت دولت حمایت خواهید شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بخش خصوصی ساخت و ساز شادی قانون مراسم تودیع و معارفه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود

شهردار قم گفت: شهرداری یک نهاد درآمد هزینه‌ای است و کسب درآمد برای ما اهمیت دارد، اما حقوق شهروندان نباید در جریان کسب درآمد شهرداری پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد با اشاره به اهمیت حراست از حقوق شهروندان در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: به هیچ دلیلی نباید حقی از شهروندان در مجموعه شهرداری قم پایمال شود.

وی افزود: شهرداری نهادی درآمد هزینه‌ای است و برای ما بسیار مهم است که به درآمدهای پیش بینی شده برسیم اما این مسئله به هیچ عنوان نباید به قیمت از دست رفتن حقوق شهروندان باشد.

شهردار قم با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: هر زمانی صحبت از درآمد می‌شود، تاکید کرده‌ایم که منظور ما درآمد مشروع است و به دنبال چیزی فراتر از حق شهر نیستیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه مسئولیت تمام مدیران در مجموعه شهرداری قم بسیار سنگین و با اهمیت است، تاکید کرد: هر تغییری در زندگی شهروندان با تصمیمات ما رخ می‌دهد، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و در قبال آن باید در دو دنیا پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌گرایی در تعامل با شهروندان، اضافه کرد: هر جا قانون شفاف است باید با دقت و کاملاً طبق قانون عمل شود و در جایی که قانون ابهام دارد یا شفاف نیست باید آن را به نفع شهروندان تفسیر کنیم.

شهردار قم گفت: شهرداری‌ها یک ستون بسیار محکم برای نظام اسلامی در مسیر ارتقای سرمایه‌های اجتماعی هستند و از هر حرکتی که موجب پایمال شدن این سرمایه‌ها می‌شود، باید دوری کرد.

سقائیان‌نژاد افزود: در امور مرتبط با نظافت شهری و خدمات مسئله نظارت بسیار مهم است و مدیران منطقه باید تمام مسائل محدوده مسئولیت خود را زیر نظر داشته و به طور مرتب بازدید میدانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم مجوز ایجاد دو منطقه شهری دیگر را دارد، گفت: بعضی مناطق شهری ما رشد جمعیت بسیار زیادی دارد و باید مطالعاتی صورت گیرد، در صورت لزوم دو منطقه دیگر به شهر قم اضافه شود تا کیفیت خدمات ارتقا پیدا کند.

کد خبر 747429

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود