Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری عراق در جریان رایزنی‌های پارلمانی برای تعیین نخست‌وزیر جدید این کشور، خواستار ترجیح دادن اولویت‌های ملی بر اولویت‌های حزبی شد و بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی و زمان مشخص‌شده در تعیین نخست‌وزیر جدید تأکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سومریه‌نیوز، نهاد ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به رایزنی‌ها با رهبران فراکسیون‌های سیاسی، سندیکاها و گروه‌های مختلف به منظور تعیین نامزد پست نخست‌وزیری ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: صالح در این رایزنی‌ها بر ضرورت پایبندی به قانون اساسی و زمان‌بندی مشخص برای تعیین نخست‌وزیر جهت اداره مرحله انتقالی تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تأکید کرده و گفت رایزنی‌ها و مشورت‌ها میان فراکسیون‌های پارلمانی در خصوص تعیین نامزد پست نخست‌وزیری باید در راستای آرمان‌ها و مطالبات مشروع مردمی باشد و دولت جدید از حمایت قشر سیاسی و مردم برای اجرای اصلاحات خود به عنوان مقدمه برگزاری انتخابات شفاف برخوردار باشد.

رئیس‌جمهوری عراق تصریح کرد: میزان چالش‌های پیش روی کشور مستلزم خودداری از منافع فرقه‌ای و حزبی در تعیین نخست‌وزیر جدید، جلب رضایت مردم، انجام اصلاحات و ترجیح اولویت‌های ملی بر ملاحظات حزبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برهم صالح رئیس جمهور عراق نخست وزير عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.

قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟