Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@02:25:59 GMT

تصویربرداری گوگل از ۹۸ درصد جمعیت زمین

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۵۷۰۹

تصویربرداری گوگل از ۹۸ درصد جمعیت زمین

گوگل طی پروژه جدیدی موفق شده از مناطقی که حدود ۹۸ درصد جمعیت زمین در آنجا ساکن هستند، تصویربرداری کند.

 گوگل سعی دارد تا با استفاده از تصاویر، محصولات حوزه نقشه‌برداری خود را به صورت آموزنده‌تر و همه جانبه‌تری ارائه دهد و این امکان را برای کاربران خود فراهم کند تا نگاه عمیق‌تری به روند تهیه نقشه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این غول فناوری اعلام کرد که بیش از ۱۰ میلیون مایل نقشه را طی پروژه "استریت ویو" (Street View) تهیه کرده است که می‌توان گفت: تقریبا معادل ۴۰۰ بار گردش به دور زمین است.

همچنین گوگل اعلام کرد که سرویس "گوگل ارث" (Google Earth)، به میزان ۳۶ میلیون مایل مربع تصویر ماهواره‌ای با کیفیت HD فراهم کرده است که کاربران می‌توانند آن‌ها را پس از جستجو مشاهده کنند. این تصاویر، مناطقی را پوشش می‌دهند که ۹۸ درصد از همه جمعیت زمین در آنجا زندگی می‌کنند.

این نخستین باری است که گوگل، آماری در رابطه با دامنه پوشش سرویس Maps خود ارائه می‌دهد که در حال حاضر یکی از مشهورترین محصولات گوگل است.

این غول فناوری علاوه بر این موارد، درباره روش‌هایی که جهت ثبت تصاویر بیشتر برای نقشه به کار می‌روند، صحبت کرده است. خودرو‌های پروژه استریت ویو که به دوربین‌هایی مجهز هستند، می‌توانند هنگام رانندگی، تصاویری را از زوایای گوناگون ثبت کنند. گوگل برای نقشه‌برداری از مناطقی مانند نواحی حفاظت شده طبیعی یا نواحی دورافتاده بدون جاده که امکان حرکت خودرو در آن‌ها وجود ندارد، افرادی را با کوله‌پشتی‌های موسوم به "استریت ویو ترکر" (Street View Trekker) اعزام می‌کند.

علاوه بر این موارد، گوگل توضیح داد که برای اتصال چند تصویر به یکدیگر، از روشی موسوم به "تصویرسنجی" یا "فتوگرامتری" (photogrammetry) استفاده می‌کند. این شرکت، همین روش را برای پروژه‌های حوزه واقعیت مجازی مانند تور مجازی بازدید از کاخ ورسای با کمک هدست‌های "اچ‌تی‌سی وایو" (HTC Vive) و "اوکلوس ریفت" (Oculus Rift) به کار می‌گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی گوگل غول فناوری تصویر ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از تکمیل عملیات ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن تا یک ماه آینده خبر داد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عملیات عمرانی پروژه زمین ورزشی روباز (چمن مصنوعی) درخشان که زمستان ۱۴۰۲ آغاز شده بود، به اتمام رسید.

وی افزود: با اتمام عملیات عمرانی پروژه شامل کف‌سازی و فنس‌کشی آن، مراحل نصب چمن مصنوعی آغاز می‌شود و تا و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: اعتبار عمرانی این پروژه بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال است.

کد خبر 750938

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • تغییرات گوگل مپس برای گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد
  • درختانی که از داخل ساختمان عبور کردند
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس