Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@18:52:16 GMT

ثقفی با «خودکار» به جشنواره عمار می آید

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۶۲۸۴

ثقفی با «خودکار» به جشنواره عمار می آید

این کارگردان به دانشجو گفت: مستند «خودکار» روایتگر زندگی «علی‌اکبر رفوگران» پدر نوشت‌افزار ایران را به دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال می‌کنم.

محمد ثقفی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو  با اشاره به حضور مستند «خودکار» در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار داشت: این مستند روایتگر زندگی «علی‌اکبر رفوگران» پدر نوشت‌افزار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران مستند «خودکار» ضمن تشریح علل ساخت این مستند خاطرنشان کرد: این اثر روایتگر زندگی یک تولیدگر ایرانی است که در طول ۶۰ سال با تحت هر شرایط به تولید ادامه داد و فعالیت خود را متوقف نکرد.

وی با اعلام اینکه ساخت این مستند یک‌سال به طول انجامید تصریح کرد: مراحل ساخت مستند «خودکار» از سال ۹۷ آغاز و در اوایل سال ۹۸ به پایان رسید.

ثقفی با اشاره به پیام‌های مستند «خودکار» برای جامعه و به ویژه نسل جوان ابراز داشت: تلاش کردیم تا با ساخت این مستند این پیام را به منتقل کنیم که هیچ شرایطی نباید مانع تولید و سازندگی شود؛ البته ممکن است که این حرف در وهله اول شعاری به نظر برسد اما این مستند اثبات می‌کند که این امر قابل تحقق است.

کارگران مستند «خودکار» مهم‌ترین ویژگی جشنواره فیلم عمار را مردمی بودن آن دانست و عنوان داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار این فرصت را برای هنرمندان جوان و دغدغه‌مند ایجاد می‌کند که آثار آن‌ها در سطح وسیعی دیده شود.

وی با بیان اینکه جشنواره عمار چارچوب مشخصی دارد که هنرمندان می‌توانند آثار خود را در چارچوب این جشنواره به نمایش بگذارند گفت: یکی از مزیت‌های جشنواره فیلم عمار این است که هر فردی که بتواند در چارچوب‌های جشنواره اثر تولید کند می‌تواند در این جشنواره شرکت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره عمار فیلم عمار سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی

دریافت 100 MB کد خبر 6089628

دیگر خبرها

  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز