Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@04:38:48 GMT

برای درمان سرماخوردگی اَنار پخته بخورید!

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۶۳۹۵

یک پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: انار خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد و گوش درد، را بهبود می‌بخشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ داوود حاج محمدخانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی  اظهار کرد: آب انار تصفیه کننده خون است؛ این آنتی بیوتیک قوی هر نوع عفونت ناشی از سرماخوردگی مانند گلودرد و گوش درد، را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: افرادی که از آفت و زخم دهان رنج می‌برند می‌توانند با مزه مزه کردن آب انار به درمان این عارضه کمک کنند.

حاج محمدخانی ادامه داد: مخلوط آب انار ترش و شیرین زمانی که با شکر مخلوط شود برای دوران بارداری، خارش و تب‌های حاصل از کیسه صفرا مفید است. همچنین انار ترش و شیرین اگر با هم کوبیده و با کمی قند جوشانده شود، باعث جلوگیری از تهوع و استفراغ افراد خواهد شد.

این پژوهشگر و محقق طب سنتی گفت: افرادی که می‌خواهند خشونت خود را کم کنند؛ می‌توانند با ایجاد چند سوراخ روی انار، پودر نشاسته، روغن بادام شیرین یا بنفشه را به آن اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهند؛ پس از پخته شدن محلول درون انار را با فشار خارج و میل کنند.

او یادآوری کرد: افراد برای سرفه‌های مزمن، درد سینه، گرفتگی صدا به ویژه در زمانی که سرما خورده هستند، انار را با پوست کامل بسوزانند، له کنند و با عسل مخلوط کرده و بر سینه ضماد کنند این کار برای سرفه‌های مزمن و سرفه‌های همراه با خون نیز مفید است.

این محقق طب سنتی افزود: برای درمان زخم‌های عفونی و زخم‌هایی که گوشت اضافه دارند افراد می‌توانند آب انار را در ظرف مسی قرمز بجوشانند و به محل خارش یا جوش‌های خارش‌دار بدن ضماد کنند؛ همچنین آب انار ترش را بجوشانند تا غلیظ شود سپس با کمی عسل مخلوط و بر روی قسمت مورد نظر استفاده کنند.

محمدخانی یادآوری کرد: افراد برای زخم‌های گوارشی، اسهال ساده و خونی و زخم بواسیرمی توانند داخل انار را خالی کنند و سرکه را در درون آن ریخته و بگذارند بجوشد زمانی که غلیظ شد آن را برداشته و هر وعده آن را میل کنند.

او افزود: افراد برای درمان درد گوش خود می‌توانند از روغن انار که از ترکیب آب انار و روغن کنجد درست شده باشد، استفاده کنند، این کار باعث تسکین درد گوش می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی در پایان توصیه کرد: انار ترش برای کسانی که زخم معده و روده دارند مضر است؛ مصرف انار زیاد باعث سستی معده و ایجاد نفخ می‌شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درمان سرماخوردگی شکر طب سنتی گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)



منبع:پیج dr.neurosafari

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم) ۳۴ مورد از خواص نارگیل برای سلامت بدن (فیلم)

دیگر خبرها

  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان