Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اقتدار و انسجام ملی، هدف هیات‌های اجرایی و نظارت استان در انتخابات پیش‌رو در جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی انتخابات خراسان رضوی،گفت: همه به دنبال این هستیم که انتخابات پیش رو باعث اقتدار و انسجام ملی شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند افراد شایسته وارد عرصه عمل بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  او با اشاره به اینکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۸ مرحله در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در مرحله ششم قرار داریم، ادامه داد: به عبارتی مراحل اعلام رسمی تاریخ ثبت نام، اعلام شروع، دستور شروع، تشکیل هیات‌های اجرایی، بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهار گانه انجام شده و بررسی صلاحیت‌ها نیز در حال انجام است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابات مجلس خبرگان هم از ۱۸ گام برنامه‌ریزی شده تاکنون هفت گام برداشته است و در حال حاضر رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در حال طی شدن فرایند قانونی خود قرار دارد.
جعفری در حوزه وحدت رویه و هم‌افزایی مسئولان دست اندرکار در انتخابات افزود: به صورت هفتگی در جلسات با فرمانداران، آخرین قوانین مربوط به انتخابات بررسی و سوالات و ابهامات فرمانداران رفع می‌شوند تا شرایط به نحو مطلوبی پیش رود.
او بر حرکت در مسیر قانون تاکید کرد و ادامه داد: اگر در مسیر قانونی در بخش‌های اجرا، حسن اجرا و نظارت حرکت کنیم برای هیچ کس دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت، برای همین این مسئله پیگیری و رصد می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به عنوان رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی از هر گونه پیشنهاد و نظر سازنده در چهارچوب قانون استقبال می‌کنیم و به دنبال این هستیم که این نظرات و پیشنهادات ارائه شوند.
جعفری افزود: نشاط، مشارکت و امنیت انتخابات در دستور کار هیات اجرایی انتخابات خراسان رضوی قرار داشته و بدین منظور برنامه‌ریزی شده است به همین منظور  سعی می‌کنیم که این بستر را فراهم کنیم.
او در خصوص سوابق هیات‌های اجرایی انتخابات استان تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد افرادی که در ۲۹ شهرستان استان برای عضویت در هیات اجرایی انتخابات معرفی شده بودند احراز صلاحیت شدند که عدد بسیار خوبی محسوب می‌شود و نشان دهنده تعامل هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به حوزه اطلاع‌رسانی انتخابات گفت: تاکنون قریب به ۴۲ مورد اطلاع‌رسلانی عام در مورد انتخابات اتفاق افتاده و در این زمینه هم در حوزه استان اطلاعات بسیار مناسبی به مخاطبان ارائه شده است.
جعفری افزود: روش ما در اجرای فرایند انتخابات استان این خواهد بود که بستری فراهم شود که هم مردم در جریان اقدامات اجرایی قرار بگیرند و هم روند قانونی سوابق پیگیری شود.
او با اشاره به اینکه در استان در هنگام ثبت نام داوطلبان کوچکترین مشکلی وجود نداشته است، ادامه داد: در ثبت نام‌ها همه یکسان دیده شده بودند و عدالت در برخورد را شاهد بودیم.   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رهبر انقلاب انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس خبرگان رهبری استانداری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار عامل اجرایی برگزاری انتخابات دور دوم را عهده‌دار هستند

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: ۱۰ هزار عامل اجرایی برگزاری انتخابات دور دوم را عهده‌دار هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی، امروز_ چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت- در جلسه هماهنگی دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات استان زنجان در حوزه انتخابیه (زنجان – طارم) و (خدابنده) به دور دوم کشیده شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات در این دو حوزه به صورت نیمه‌الکترونیکی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: متولدان بیست‌ویکم اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مستقر هستند، گفت: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رأی داده‌اند، شرکت کنند، اما افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده‌اند می‌توانند در هر یک از حوزه‌های انتخابیه مورد نظر خود رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: رأی‌دهندگان می‌توانند با در دست داشتن یکی از پنج سند هویتی همچون شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت و ارائه یکی از این مدارک در شعب اخذ رأی، نسبت به رأی‌گیری اقدام کنند.

رفیعی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر برای برگزاری این انتخابات در بخش‌های مختلف آماده شده‌اند، افزود: با برگزاری دو مرحله رزمایش، آمادگی ویژه دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی میزان آمادگی عوامل سنجیده شد.

کد خبر 751824

دیگر خبرها

  • عملکرد قابل قبولی از هیات نظارت مشاهده نشد
  • ۱۰ هزار عامل اجرایی برگزاری انتخابات دور دوم را عهده‌دار هستند
  • فعالیت ۱۵۰۰ ناظر در برگزاری انتخابات شیراز و زرقان + فیلم
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است