Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@03:50:42 GMT

تبلیغ داروی جعلی پیشگیری از ایدز در فیس‌بوک

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۴۸۴

تبلیغ داروی جعلی پیشگیری از ایدز در فیس‌بوک

ایتنا - طبق گزارش روزنامه گاردین شرکت‌های مختلف تبلیغاتی با اطلاعات جعلی در فیس‌بوک درباره خطرات یک داروی پیشگیری از ایدز به نام Truvada مطالبی را منتشر می‌کنند.
تبلیغات با اطلاعات نادرست در فیس‌بوک درباره یک داروی پیشگیری از ایدز کارشناسان را نگران کرده است. آنها نگران هستند چنین تبلیغاتی استفاده از داروهای پیشگیرانه را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، هرچند بسیاری از کارشناسان روی عدم تمایل فیس‌بوک به کنترل تبلیغات جعلی سیاسی تمرکز کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در این پلتفرم اجتماعی نوع دیگری از اخبار جعلی بدون کنترل منتشر می‌شود.

طبق گزارش روزنامه گاردین شرکت‌های مختلف تبلیغاتی با اطلاعات جعلی در فیس‌بوک درباره خطرات یک داروی پیشگیری از ایدز به نام Truvada مطالبی را منتشر می‌کنند.

این دارو برای کاهش احتمال انتقال ویروس ایدز مصرف می‌شود. تبلیغات فیس‌بوکی ادعا می‌کنند  مصرف دارو به کاهش تراکم استخوان و خسارت به کلیه‌های فرد منجر می‌شود. این در حالی است که به گفته بنیاد ایدز سن فرانسیسکو شواهد بالینی درباره چنین خطرهایی از مصرف دارو اندک است.

کارشناسان با تیم سیاست های جمعی فیس بوک و همچنین ۵ سازمان حقیقت یاب تماس گرفته‌اند. این تحقیقات احتمالا با هدف تحریک شکایت علیه شرکت Gilead (تولید کننده داروی مذکور) انجام می‌شود اما نگرانی اصلی کارشناسان آن است که چنین تبلیغاتی استفاده از داروهای پیشگیرانه گسترش ایدز را کاهش دهد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فیس بوک فیس بوک داروی ایدز اخبار جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • پیامک هایی که رویای لاغری تبلیغ می کنند
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • ببینید | پاسخ به یک سوال جنجالی؛ زگیل تناسلی یا ایدز واقعاً از طریق کاشت و ترمیم ناخن منتقل می‌شوند؟