Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:13:53 GMT

ورود کمباین‌های ساقه خردکن به بابلسر

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۷۷۴۱

ورود کمباین‌های ساقه خردکن به بابلسر

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با اشاره به نقش مکانیزاسیون کشاورزی در ارتقاء کمی و کیفی تولید و اقتصادی کردن تولید انبوه محصولات کشاورزی، از ورود کمباین‌های مجهز به دستگاه ساقه خردکن به ناوگان کشاورزی این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: هر ساله پس از برداشت محصولات کشاورزی، سوزاندن بقایای کاه و کلش جهت آماده سازی زمین برای کشت دوم، آسیب‌های جبران ناپذیری به کشاورزی و محیط زیست وارد می‌کند.

رحمانی گفت: این کمباین‌های مجهز به ساقه خرد کن علاوه بر اینکه جایگزین مناسبی برای سوزاندن کاه و کلش است، به حفظ مواد آلی، رطوبت، حشرات مفید و میکروارگانیسم‌ها و در مجموع به افزایش بهره وری و بازدهی خاک کمک بسیاری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر، نسبت به ارائه درخواست اقدام نموده و جهت دریافت تسهیلات خرید تا ۸۰ درصد قیمت ماشین آلات به بانک کشاورزی معرفی می‌شوند.

رحمانی گفت: این شهرستان در یک سال گذشه موفق به جذب ۱۴۲ میلیارد رالا معادل ۲۲۴ درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • برخورد سمند با کمباین حادثه آفرید
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد