Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنی‌اسدی با بیان‌اینکه طرح ملی «فهما» نوعی پیاده‌سازی دولت الکترونیک است، گفت: سامانه این طرح کاملاً بومی و مبتنی بر زیست‌بوم بچه‌های مسجد است و امکان آموزش‌های مجازی پیشرفته را فراهم کرده است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حمیدرضا بنی‌اسدی» در رابطه با مباحث پشتیبانی سامانه فهما اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ستاد و با هدف تبادل اطلاعات میان کانون‌ها و اعضای کانون‌های مساجد کشور و همچنین هم‌افزایی و انتقال تجربیات با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های همسو، سامانه جامعی تحت عنوان «سامانه فهما» طراحی و راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: پیش از این سامانه «بچه‌های مسجد» برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور تعریف شده و در دسترس آنها قرار داشت. برای راه‌اندازی سامانه جدید، شورای مشورتی و جلسات بررسی و تحلیل موضوع تشکیل شد و بر اساس مصوبات این شورا، راهکارهای جدیدی برای نوسازی سامانه به دست آمد.

 

وی ادامه داد: پس از آماده شدن زیرساخت‌های لازم «زیست بوم فضای مجازی» با مشارکت شرکت‌های مطرح در این زمینه ایجاد گردید.

 

«بنی‌اسدی» تغییر ساختار نیروی انسانی و فناوری اطلاعات را از ملزومات راه‌اندازی سامانه جدید دانست و افزود: از مزیت‌های سامانه فهما ایجاد سیستم «پرسش و پاسخ» میان ستاد و اعضای کانون ها و شرکت پشتیبان است. کلیه اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور می‌توانند به صورت آنلاین سوالات خود را در این سامانه مطرح کنند. تا امروز بیش از یک هزار و ۵۰۰ پرسش و پاسخ در این سامانه ثبت شده است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قابلیت‌ها و ظرفیت‌‌های سامانه جدید فهما اشاره کرد و افزود: یکی از قابلیت‌های این سامانه بحث سامانه آموزش فضای مجازی است که این امکان را ایجاد می‌کند که اعضای کانونها بتوانند در راستای ارتقاء آموزش ها از این ابزار به خوبی بهره مند شوند.

 

بنی اسدی ادامه داد: امروز این بستر آماده شده و محتوای آن نیز در حال آماده سازی است. ما در حوزه‌های مختلفی مانند مباحث فرهنگی و هنری از کانون‌ها خواستیم فعالیت‌های خود را در سامانه فهمآ بارگذاری کنند از جمله در حوزه «سرود»، «تئاتر»، «انیمیشن»، «قرآن و عترت» و ... در همین راستا لازم بود که آموزش هایی به اعضای کانون‌های مساجد کشور ارائه شود و این قابلیت در سامانه تعریف شده است.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع ستاد کانون های مساجد گفت: از دیگر قابلیت‌های این سامانه امکان تبادل اطلاعات میان اعضای کانون‌ها است که بتوانند در فضای شفاف با هم رقابت کنند و از تجربیات یکدیگر بهره بگیرند.

 

بنی اسدی با بیان اینکه بیست و یکم آذر همزمان با سالروز ولادت پر برکت حضرت زهرا سلام الله علیها کانون‌های منتخب طرح ملی فهما معرفی می شوند، گفت: هر استانی که بیشترین و باکیفیت ترین فعالیت ها را داشته باشد به عنوان پایتخت فهما انتخاب می شود.

 

 وی در ادامه با اشاره به برنامه های آینده این معاونت برای به‌روزرسانی سامانه فهما اظهار داشت: قطعاً برای سال بعد با بررسی نتایج امسال شاهد ارتقاء سامانه خواهیم بود. جذابیت سامانه برای مخاطبان یکی از مسائل مهمی است که باید در راه اندازی سامانه جدید مورد توجه قرار گیرد.

 

بنی اسدی در ادامه به موضوع میزان دسترسی ها برای مخاطبان در این سامانه اشاره کرد و گفت: سطح دسترسی ها برای مخاطب در این سامانه به صورت ویژه تعریف شده است و هر یک از مدیران‌کانون‌ها، مدیران استانی و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد میزان دسترسی متفاوتی دارند.

 

وی ادامه داد: سامانه ملی فهما یک سامانه کاملا بومی‌است و برای بچه‌های کانون‌های مساجد طراحی شده است و زیست بوم آن نیز به شکل خاص و متناسب با فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد نوشته شده است.

 

بنی اسدی تاکید کرد: امروز برای ارتقای سامانه در حوزه های مختلف از طریق سامانه پرسش و پاسخ به دنبال راهکارها و نقطه نظرات و همچنین نیازسنجی بچه های مسجد هستیم. امکانات موجود در سامانه هر روز در حال پیشرفت است و یکی از اهداف ما که با راه‌اندازی سامانه فهما محقق می شود، پیاده‌سازی دولت الکترونیک و صرفه جویی در مصرف کاغذ است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان قرآن کریم کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما استان بوشهر کانون های مساجد فعالیت های مسجدی طرح ملی فهما بنی اسدی کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ساخت نرم افزار شبیه ساز هدایت نرم افزاری شناور توسط فناوران این شرکت گفت: این سامانه به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناور‌ها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناور‌ها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است این سامانه به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کند.

فرهاد فتوره چی افزود: در این نرم‌افزار عوامل فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است و کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجهند، دست می‌یابند، این موضوع را چندین قایقران حرفه‌ای تأیید کرده اند.
فرهاد فتوره چی افزود: این سامانه همچنین دارای سه گزینه دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم افزار این سامانه از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.

وی فهم الکترونیک از دوربین ضدانفجار را به عنوان یکی دیگر از محصولات شرکت نام برد و گفت: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی ودفاعی ساخته که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.

این فعال فناور اضافه کرد: بدنه این محصول از جنس استیل و آلومینیوم دریایی و کاملاً ضدآب است به طوری که باعث شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و شکستگی داشته و قابل نصب بر روی ادوات دفاعی نیز باشد.

این مدیر دانش بنیان با اشاره به ساخت پایه‌های پایدار و شبیه ساز نوسانات دریایی در این شرکت گفت: شبیه سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریا از اهداف ساخت این محصول است. راستی آزمایی حسگر‌های دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای و تجهیزات بازی‌های مکانیکی از دیگر موارد استفاده این شبیه ساز به شمار می‌رود.

بیشترین فعالیت این شرکت دانش بنیان در دو زمینه محصولات دانش بنیان و دیگری ارائه راه حل‌های فناورانه و دانش بنیان برای حل مسائل صنایع بالاخص صنعت دریایی است.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت در زمینه الکترونیک دریایی، تولید کننده انواع نمایشگر دید در روز، دوربین ضدانفجار، موتور ژنراتور، پایه‌های شبیه ساز امواج دریا، رایانه استاندارد دریایی، آنتن بیسیم و پردازش تصویر فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند