Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز پنجمین سالگرد بزرگترین حادثه تروریستی تاریخ پاکستان است که طی آن ده ها دانش آموز به خاک و خون کشیده شده‌اند ولی این حوادث تلخ درس‌های آموزنده‌ای برای مردم این کشور داشت. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وای نیوز، امروز پنجمین سالگرد حادثه تروریستی حمله به مدرسه پیشاور است، حمله‌ای تلخ و دردناک که طی چند ساعت منجر به مرگ بیش از 140 دانش آموز و معلم شد.

نگاهی به این حادثه تروریستی

در پاکستان مدارسی که به اسم نظامی فعال هستند و به نوعی وابسته به ارتش هستند کم نیست، مدرسه نظامی پیشاور نیز یکی از این مدارس است، زمانی که عملیات ضد تروریستی ضرب عضب توسط ارتش پاکستان آغاز شد پناهگاه های تروریست ها در ایالت خیبرپختونخوا یکی پس از دیگری نابود شدند.

گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که از این عملیات زخم برداشته بود در صدد انجام یک عملیات بزرگ تروریستی بود و با همین نیت 16 دسامبر 2014  ده نفر از تروریست های غیر پاکستانی خود را در لباس مبدل به مدرسه نظامی پیشاور فرستاد.

از آنجا که تروریست ها لباس نظامیان ارتش را به تن داشتند به راحتی توانستند وارد مدرسه شوند و سپس با به رگبار بستن دانش آموزان و معلمان جوی خون به راه انداختند.

مدرسه توسط نیروهای ارتش پاکستان محاصره شد و پس از حدود 3 ساعت تمام تروریست ها کشته شدند ولی حاصل این حمله بی رحمانه مرگ 140 دانش آموز و معلم بود.

اتفاق تلخی که بزرگترین حادثه غم بار تروریستی پاکستان به شمار می رفت و مردم را به خیابان ها کشاند تا آشکارا برای این دانش آموزان پرپر شده به سوگ بنشینند.

این حادثه در سطح بین المللی نیز تاثیرات فراوانی داشت و حتی در کشور هند نیز به احترام کشته شدگان این حادثه تروریستی، دانش آموزان یک دقیقه سکوت کردند.

عبرت‌ها و درس های بزرگ

نبرد با تروریسم بزرگترین آورده این حادثه تروریستی بود، دیگر نه مردم و نه نیروهای نظامی و نه دولت موافق رایزنی و مذاکره با تروریست ها نبودند. عملیات همه جانبه علیه تروریست ها آغاز شد و خون این دانش آموزان امنیت را برای پاکستان به ارمغان آورد.

سال های بعد و بازگشت شرایط خوب در پاکستان نشان داد که مبارزه با تروریسم بهترین و عملی ترین راه از بین برد این غده سرطانی در جامعه است.

امروز که 5 سال از این حادثه می گذرد دیگر صدای انفجار و خبر حملات تروریستی در رسانه های پاکستانی دیده نمی شود و والدین با اضطراب منتظر بازگشت فرزندانشان نیستند.

سرکردگان تروریست‌های حمله کننده به دانشگاه پیشاور در افغانستان هستندعربستان پشت پرده حمله تروریستی به مدرسه ارتش در «پیشاور» پاکستان استعاملان حمله به مدرسه «پیشاور» با کنسولگری هند در افغانستان ارتباط مستقیم داشتندخانواده‌های قربانیان حادثه پیشاور: آنها به مدرسه رفتند و هرگز بازنگشتند + تصاویر

خبری از جولان دادن های گروهک های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان و لشکر جهنگوی و... نیست در اصل مبارزه با تروریسم و هدف قرار دادن پناهگاه های امن آنها پیشرفت و ثبات را برای پاکستان به ارمغان آورده است.

ولی نسل های بعدی فراموش نمی کنند که همراهی با آمریکا از سال 2001 تا 2014 چگونه اژدهای تروریسم را به پاکستان آورد و چگونه جان ده ها هزار نفر را در حملات تلخ تروریستی گرفت.

انتهای پیام/.

R1475/P36446/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان

آفتاب‌‌نیوز :

غروب امروز طی عملیات پهپادی نیرو‌های امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

فارس نوشت: طی این عملیات موفق ۲ تروریست کشته شدند. 

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری در تاریخ
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • شکرگزاری در کلاس ریاضی
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است