Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقرار نیروهای امنیتی در مناطق مختلف استان الانبار، واکنش امارات به مذاکره قطر و عربستان سعودی، بمباران مناطق مختلف «الحدیده» توسط جنگنده‌های سعودی و پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز کشتی ترکیه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به قصد چهار کشور عربی برای حمله به قطر نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، «عبدالله بن حمد العطیه» وزیر پیشین انرژی و صنایع قطر گفت که «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به صورتی کاملا حرفه‌ای و بادرایت بحران به وجود آمده با چهار کشور عربی را مدیریت کرد.

العطیه در مصاحبه با روزنامه «القدس‌العربی» گفت که این چهار کشور قصد یورش به قطر و سیطره بر منابع و ثروت طبیعی قطر به ویژه پس از اکتشاف اخیر گاز در این کشور را داشتند به خصوص اینکه این کشورها از کمبود شدید گاز رنج می‌برند.

او افزود که محاصره‌کنندگان قطر منتظر مخالفت این کشور با خواسته‌هایشان بودند تا دست به یورش نظامی به قطر بزنند.

العطیه تصریح کرد که قطر با وجود اینکه کشور کوچکی است، اما ثابت کرد که کشورها با حجمشان قیاس نمی‌شوند بلکه با مواضع و نحوه مدیریت بحران و ابتکار عملشان قیاس می‌شوندوی گفت قطر ثابت کرد که می‌تواند همانند یک کشور بزرگ بحران را مدیریت کرده و مسیر روابط بین‌الملل را به نفع خود تغییر دهد.

رئیس هیأت امنای موسسه بین‌المللی انرژی و توسعه پایدار «عبدالله بن حمد العطیه» گفت که قطر توانست یکی از بدترین بحران‌ها را پشت سر بگذارد.

العطیه با رد اتهامات چهار کشور علیه قطر در خصوص حمایت مالی از تروریسم و اخوان‌المسلمین گفت که اخوان‌المسلمین در بحرین نیز وجود دارد و حتی حزب و نمایندگانی در پارلمان دارد.

وی افزود که علت بحران در روابط این کشورها با قطر طمع و زیاده‌خواهی آن‌هاست، نه چیز دیگر و با تروریسم، شبکه الجزیره و اخوان‌المسلمین هم ارتباطی ندارد.

او تأکید کرد که کشورهای محاصره‌کننده قطر بزرگ‌ترین بازنده هستند و آمار خسارت‌های وارده به این کشورها در چند سال قبل گواه آن است.

العطیه درباره شبکه الجزیره نیز گفت که این شبکه ارکان چهار کشور را به لرزه درآورده است.

استقرار نیروهای امنیتی در مناطق مختلف استان الانبار

نیروهای امنیتی عراقی به صورت گسترده در مناطق مختلف استان الانبار مستقر شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای عراقی برای مقابله با حملات احتمالی داعش در این مناطق مستقر شدند.

با توجه به مه غلیظ به وجود آمده در این مناطق، بیم نفوذ عناصر داعش در مناطق غربی می رود.

نیروهای عراقی در ورودی های استان های الانبار به ویژه مناطق غربی آن تا نوار مرزی سوریه مستقر شده اند.

مسئولان امنیتی عراقی اعلام کردند که این اقدامات برای ممانعت از فرصت طلبی داعش و نفوذ عناصر این تشکیلات تروریستی به مناطق غربی صورت می گیرد.

واکنش امارات به مذاکره قطر و عربستان سعودی

«انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه ابراز عقیده کرد که اظهارات دوحه درباره مذاکره با ریاض «گامی جدید برای ایجاد شکاف در ائتلاف سعودی با بقیه کشورهای عربی خلیج( فارس) است».

انور قرقاش، روز گذشته در پیامی توییتری، قطر را متهم کرد که تلاش می‌کند از تعهدات فرار کند.

این وزیر اماراتی با بیان این‌که ریاض جبهه ائتلاف خلیج فارس را رهبری می‌کند، افزود که پایبندی ریاض به درخواست‌های همپیمانانش، به ویژه درخصوص پرونده روابط با قطر و پرونده‌های منطقه‌ای، اساسی و مستحکم است.

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر، روز شنبه در حاشیه نشست «کنفرانس دوحه»، از پیشروی اندک در حل و فصل اختلافات با کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و مصر خبر داد.

وزیر خارجه قطر همچنین در همان روز در گفت‌وگو با تلویزیون آمریکایی «بلومبرگ» اعلام کرد، قطر هیچ گفت‌‌وگوی با امارات، جهت پایان دادن به بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس نداشته است.

آل ثانی گفت: «به رغم این امر، قطر مذاکراتی را با عربستان سعودی صورت داده است. کاهش شدت تنش با عربستان سعودی، این دو کشور همسایه را قادر ساخت تا خط تماس فیمابین ایجاد کنند.»

4 کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر از 5 ژوئن 2017، روابط دیپلماتیک و اقتصادی‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌ و شروط سیزده‌گانه‌ای را برای احیای روابط بر دوحه تحمیل کرده‌اند.

طی هفته‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر مذاکرات میان قطر و عربستان سعودی برای پایان دادن به این اختلافات منتشر شده است.

بمباران مناطق مختلف «الحدیده» توسط جنگنده‌های سعودی

جنایت های رژیم سعودی علیه مردم بی دفاع و بی گناه یمن ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، جنگنده های رژیم سعودی مناطق مختلفی از الحدیده را بمباران کردند.

رسانه های عربی اعلام کردند که مناطق حیس، الدریهمی، کیلو ۱۶، التحیتا و چندین منطقه دیگر توسط سعودیها بمباران شده است.

این درحالی است که جامعه جهانی همچنان در قبال جنایت های رژیم سعودی علیه مردم یمن سکوت می کند.

پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز کشتی ترکیه

به دنبال اقدام اخیر نیروی دریایی ترکیه در بیرون راندن یک کشتی تحقیقاتی رژیم صهیونیستی از اطراف آب‌های قبرس، رسانه‌های صهیونیستی از پرواز هواپیماهای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بر فراز یک کشتی حفاری ترکیه نزدیک آب‌های قبرس در روز یکشنبه خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» به نقل از وبگاه «ماکو» نوشت که این اقدام ارتش اسرائیل احتمالا در واکنش به ماجرای دو هفته پیش و بیرون راندن کشتی تحقیقاتی اسرائیلی از اّ‌ب‌های منطقه صورت گرفت.

رژیم صهیونیستی مدعی است که بر روی این کشتی محققانی از دانشگاه «بن‌گوریون» و زمین‌شناسانی از قبرس حضور داشتند و در حال انجام تحقیقات بودند.

در جریان گشت‌زنی در آب‌های اقتصادی قبرس، ناوهای ترکیه‌ای به کشتی صهیونیستی نزدیک شده و مقامات دریایی ترکیه‌ با کاپیتان این کشتی تماس گرفته و دستور ترک منطقه را  برای این کشتی اسرائیلی صادر می‌کنند. کشتی اسرائیلی نیز عملیات خود را متوقف کرده و عازم منطقه‌ای دیگر می‌شود. 

ترکیه مدتی است که بابت عملیات حفاری گاز در آب‌های مدیترانه با قبرس و یونان مشکل دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان ال کلاسیکو زهرا امیرابراهیمی تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا ترکیه اسرائیل انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا آلودگی هوا محسن پورسیدآقایی هفته پژوهش طرح ملی مسکن مجید بهرامی گاز مرکاپتان ال کلاسیکو زهرا امیرابراهیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به یک کشتی در سواحل یمن

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان تجارت دریایی انگلیس امروز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان یک گزارش از حادثه‌ای در 45 مایل دریایی (84 کیلومتری) شمال غربی المخا یمن دریافت کرده است.

این شرکت وابسته به نیروی دریایی انگلیس ادامه داد که از سوی «افسر امنیتی شرکت» از یک انفجار در نزدیکی یک کشتی تجاری مطلع شده است.

این شرکت با اشاره به اینکه کشتی و خدمه در امنیت هستند، افزود که «افسر امنیتی شرکت» گزارش داد این کشتی متحمل خسارت شده و در حال حرکت به سمت بندر بعدی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است