Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تحریر نهج البلاغه به قلم آیت الله جوادی آملی رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» به قلم آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در کتابخانه ملی ایران رونمایی شد.
این کتاب شامل شرح و تبیین خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های نهج البلاغه است که آیت الله جوادی آملی این سلسله مباحث را از سال 1371 در خطبه‌های نماز جمعه شهر مقدس قم آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مراسم رونمایی این کتاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نهج البلاغه منشور ماندگار برای جهانیان از بزرگمردی است که قرآن ناطق است. کتابی که در جهان اسلام توجه زیادی را به خود جلب کرده است و به عنوان کتابی ممتاز شناخته می‌شود.
آقای عباس صالحی گفت: شرح نهج البلاغه آیت الله جوادی آملی طعم خاصی دارد. چون نویسنده، در دانش‌های مرتبط با این کتاب ارزشمند، دارای تخصص است. ایشان فیلسوف، عارف، مفسر و دارای جایگاهی ویژه در زمینه‌های حکمت نظری و عملی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های این اثر حفظ «مناسبات قرآن کریم و نهج البلاغه» است که در تار و پود آن دیده می‌شود و باعث شده تا ما با خواندن این کتاب، هم نهج البلاغه را ببینیم و هم قرآن کریم را درک کنیم.
آقای صالحی افزود: این کتاب دو جلدی تصویرسازی خوبی از امام علی (ع) ارائه کرده است.
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مراسم رونمایی از کتاب آیت الله جوادی آملی گفت: این کتاب، تکریم نهج البلاغه و علم و دانش است و نشان می‌دهد علی (ع) مصداق تمامیت این علم است و می‌تواند انسان را از گمراهی برهاند.
وی افزود: ما سعی می‌کنیم در کتابخانه ملی دانشی را که زاییده تفکر علماست ارج بگذاریم و به سمع و نظر دیگران برسانیم.
خانم اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: رونمایی از این کتاب با هدف شناختن قدر و منزلت علما برگزار می‌شود.
وی افزود: این مجموعه قرار است در 22 جلد منتشر شود و اکنون 2 جلدش رونمایی شده است.
آیت الله مرتضی مقتدایی دیگر سخنران این مراسم گفت: نهج البلاغه کتابی است که در بخش‌های خطبه ها، نامه‌ها و کلمات قصار نگاشته شده که سید رضی آن را جمع آوری کرده است.
وی افزود: کار آیت الله جوادی آملی شروعی برای حرکتی تازه است و ما امیدواریم این شروع، طرح مبارکی باشد تا جای خود را بهتر از قبل باز کند.
آیت الله مقتدایی گفت: تحقیقات این کتاب تمام شده است و این کتاب بعد از نهایی شدن باید تکمیل و بررسی شود.
نَهجُ البَلاغه، برگزیده‌ای از گفته‌ها و نوشته‌های ادبی امیرالمومنین (ع) است که سید رضی در اواخر قرن چهارم هجری قمری آن را جمع آوری کرده است.
نهج‌البلاغه در دوران معاصر به ویژه بعد از انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت و در مورد آن کتاب‌ها، مقالات و پایان‌نامه‌های متعددی تألیف شده است.
این اثر در کشور‌های ایران، مصر، لبنان، سوریه و قطر همراه با شرح‌ها و ترجمه‌های مختلف صد‌ها بار چاپ شده است.
قدیمی‌ترین چاپ کتاب نهج‌البلاغه مربوط به سال 1247 قمری در تبریز است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، کتاب «سَلُونِی قَبْلَ أَن ْتَفْقِدُونِی، تحریر نهج البلاغه» به قلم آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی قرار است در 22 جلد تدوین شود و مؤسسه «اَسرا» انتشار آن را به عهده دارد.
جلد سوم این کتاب قرار است در نمایشگاه کتاب تهران به چاپ برسد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رونمایی نهج البلاغه جوادی آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی