Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی از برگزاری دوره چهاردهم جشنواره تلاوت‌های مجلسی در 31 استان و 63 شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای داوود جعفری از برگزاری جشنواره در 15 کشور از سال آینده خبر داد و گفت: در حال مکاتبه با نهاد‌های مختلف هستیم و از سفرای 15 کشور برای حضور در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به آغاز جشنواره تلاوت‌های مجلسی در یک هیأت گفت: جشنواره تلاوت‌های مجلسی سال 1394 با همت جمعی از اعضای هیأت صاحب الزمانی تهران کار خود را در سطح جلسات قرآن شهر تهران آغاز کرد و کم کم به سراسر کشور گسترش یافت.
جعفری از برگزاری سیزده دوره جشنواره طی 5 سال خبر داد و گفت: 10 دوره نخست جشنواره در سطح تهران برگزار شد و در ادامه شهرستان‌های اطراف هم به آن اضافه شدند، اما از دوره دوازدهم 7 استان به جشنواره پیوستند و دوره سیزدهم در 16 استان برگزار شد.
دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی ادامه داد: امسال جشنواره در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که یک مرحله دیگر هم به عنوان فینال فینالیست‌ها در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران با نام جشنواره فجر تلاوت برگزار می‌کنیم.
وی درباره زمان‌بندی جشنواره گفت: مرحله شهرستانی به صورت کامل برگزار و مرحله استانی تا امروز در 21 استان برگزار شده است و در سایر استان‌ها هم تا 29 آذر برگزار می‌شود. همچنین مرحله کشوری 5 و 6 دی در 5 نقطه از استان تهران برگزار می‌شود.
آقای جعفری از راهیابی 40 نفر به مرحله کشوری خبر داد و گفت: یکی از بخش‌های آیین نامه جشنواره این است که دارندگان مقام‌های اول، دوم و سوم مسابقات بین‌المللی کشور‌های مختلف به صورت مستقیم در مرحله کشوری بدون شرکت در مراحل شهرستانی و استانی حضور پیدا می‌کنند، زیرا به دلیل توانایی آن‌ها و شناخته شده بودن آن‌ها ممکن است به راحتی سهمیه استان را کسب کنند و فرصت برای قاریان خوشخوان، اما بدون عنوان بین المللی کمتر بوجود بیاید از این رو قاریان عنوان دار مستقیم جواز حضور در مرحله کشوری را کسب می‌کنند.
وی ادامه داد: برگزیدگان استان‌ها به همراه تعدادی از قاریان بین‌المللی با قید قرعه در 5 گروه تقسیم شده و در شهرستان‌های رباط کریم، اسلامشهر، شهریار، پاکدشت و دماوند به رقابت می‌پردازند.
آقای جعفری از اعطای عنوان نخست کشور به 5 برگزیده مرحله فینال خبر داد و گفت: نفرات اول مرحله فینال که در 5 نقطه استان تهران برگزار می‌شود مقام نخست جشنواره را دریافت می‌کنند و همچنین سایر نفرات به عنوان نفر دوم جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.
وی ادامه داد: به جز مرحله کشوری یک مرحله دیگر با عنوان فجر تلاوت که ویژه فینال نفرات اول کشور است برگزار و طی آن قاری برگزیده سال جمهوری اسلامی انتخاب و معرفی می‌شود که این مراسم 27 دی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
وی تشکیل تیم قرائت جمهوری اسلامی ایران را یکی از اهداف جشنواره برشمرد و گفت: یکی از هدف‌های ما این است که تیمی به عنوان تیم قرائت قرآن جمهوری اسلامی تشکیل شود و همه این افراد به عنوان یک تیم انتخاب و معرفی شوند تا به این صورت اگر قرار است هدیه داده شود به همه تیم اعطا شود و اگر قرار است امتیازی داده شود به همه تیم داده شود به این صورت همه امتیازات به یک نفر آن هم نفر اول مسابقات بین‌المللی تعلق نمی‌گیرد.
آقای جعفری از مکاتبه با گروه‌های مختلف جامعه نظیر پزشکان، هنرمندان، مهندسان و سایر صنوف برای حضور در جشنواره خبر داد و گفت: امسال نماینده همه صنوف در جشنواره حضور پیدا می‌کنند و به عنوان ناظر مردمی از آن‌ها بهره می‌بریم، همچنین امسال برای نخستین بار از مجریان عمومی برای اجرای جشنواره تلاوت‌های مجلسی بهره خواهیم برد و از همه اقشار جامعه رسانه‌ای، ادبی، هنری، ورزشی و... در جشنواره میهمان خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی جشنواره تلاوت‌های مجلسی را جشنواره‌ای مردمی دانست و گفت: طی 13 دوره برگزاری جشنواره همه هزینه‌ها به صورت مردمی و با کمک یک خیر پرداخت شده و تنها در دوره سیزدهم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ 15 میلیون تومان به ما کمک کرد که آن هم در اختیار 15 استان برگزار کننده جشنواره هر کدام به مبلغ یک میلیون تومان قرار گرفت. تا دوره گذشته همه هزینه‌ها توسط خیری به نام آقای حمید نقاشیان پرداخت شده است و امسال خیر دیگری با نام آقای علی‌اکبر جناقی هم به جشنواره اضافه شده و این دو عزیز هزینه‌های جشنواره را تقبل کردند.
در پایان این نشست از پوستر چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری جشنواره تلاوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان بعدازظهر سه‌شنبه با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاحیه این کارگاه‌ها در حضور خیل کودکان و نوجوانان علاقمند به ادبیات اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان ادبی کشور برگزار می‌شود افزود: کار برای کودکان و نوجوانان باید ظرافت و دقت خاصی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه ادبیات کودک، ترجمه برای کودکان، نویسندگی برای کودکان و محتواسازی برای این سنین یک ضرورت است یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشکسوتان و کسب تجربه است.

وی در ادامه به دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

زارعی با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

وی جشنواره ملی "دوست من کتاب" را آغازی برای تشکیل یک گروه اندیشه ورز دانست و گفت: به منظور شناسایی استعدادها در این جشنواره شعر و داستان در گروه‌های سنی مختلف از یکدیگر تفکیک شدند.

کمال شفیعی‌مشعوف، دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعدادها باید تداوم داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعرهای رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

وی با اشاره به اینکه این مهم به منزله مسیرسازی است متذکر شد: چاپ آثار برگزیده در دستور کار مسئولان باشد.

پس از پایان آیین افتتاحیه کارگاه شعر و داستان در دو بخش جداگانه برای علاقمندان ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

گفتی است، آیین اختتامیه دومین جشنواره دوست من کتاب، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کد خبر 6093592

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • فعالیت ۱۸ هزار نفر در برگزاری مرحله دوم انتخابات کرج
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد