Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، پوئم سمفونی «علمدار» به آهنگسازی پوریا خادم و اجرای ارکستر سمفونیک آذربایجان به رهبری رئوف عبدالله‌اف منتشر شد. این پوئم سمفونی روایت‌گر روز آخر زندگی حضرت عباس (ع)، علمدار سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) است و شامل ١٠ بخش با نام‌های «ماهِ میان»، «آبِ ممنوعه»، «دشت سوزان»، «در راه فرات»، «شرمِ آب»، «نبرد»، «عَلَمْ بر خاک»، «مرثیه»، «شروه‌خوانی» و «سپاه بی‌سردار» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریا خادم در توضیح این اثر گفته است:

«برای پوئم سمفونی علمدار درخواست مجوز آلبوم دادیم، اما چون در دفتر موسیقی قانونی در رابطه با مدت زمان آلبوم وجود داشت و زمان آن باید حداقل ۴۰ دقیقه می‌شد. بنابراین مجبور شدیم درخواست مجوز تک آهنگ بدهیم. اصولا وقتی آلبوم‌ها در پلتفرم‌های دیجیتال منتشر می‌شود نباید چنین قانونی وجود داشته باشد. به هر صورت علمدار قطعه‌ ۲۰ دقیقه‌ ارکسترال است که ۱۰ قسمت دارد. از طرفی مجوز تک‌آهنگ هم برای قطعات بیش از ۱۰ دقیقه صادر نمی‌شود.  نکته دیگر این است که سایت دفتر موسیقی فایل‌های بالای ۱۰ مگابایت را قبول نمی‌کند و نمی‌توانستیم علمدار را حتی آپلود کنیم. فکر کنید قطعه‌ای را که ۲۰ دقیقه است به حجمی پایین‌تر از ۱۰ مگابایت برسانید می‌بینید که کیفیت این موسیقی بسیار نازل خواهد بود.

پس از آن ارشاد به ما گفت جزئیات موسیقی مشخص نیست. ما به شکل حضوری برایشان توضیح دادیم وقتی قطعه‌ای که ۲۰ دقیقه است و با ارکستر و کر ۱۲۰ نفره ضبط شده به حجم زیر ۱۰ مگابایت می‌رسانید، مشخص است که کیفیت کم می‌شود. حالا از پس تمام این مشکلات که گذر کنید نمی‌توانید آلبومتان را در پلتفرم‌های مختلف به فروش برسانید چراکه تک‌آهنگ قابل فروش نیست. این در حالی است ما پوئم سمفونی علمدار را در بخش روی تمام پلتفرم‌های بین‌المللی موسیقی برای فروش گذاشتیم.»

این اثر به تهیه‌کنندگی موسسه خادمین علی‌ابن ابی‌طالب سال ۱۳۹۴، در اجرای زنده توسط ارکستر سمفونیک آذربایجان ضبط شده و پس از انجام مسترینگ توسط کاوه عابدین، در پلتفرم‌های بین‌المللی موسیقی منتشر شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: موسیقی وزارت ارشاد دفتر موسیقی ارکستر سمفونیک پوریا خادم موسیقی ارکسترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: در پی حادثه انفجار یک واحد مسکونی در قوچان یک نفر جان خود را از دست داد و عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر کشور درباره نیکا شاکرمی
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • رامین حسین پور بهترین آهنگساز فستیوال لس‌آنجلس شد
  • توضیحات وحیدی درباره طرح تقسیم استان تهران
  • توضیحات «زاکانی» درباره قرارداد خرید واگن مترو از چین
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی
  • فیلم/توضیحات دادستان قوچان در خصوص انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم