Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه فدرال آمریکا، رئیس سابق کمیسیون انتخابات افغانستان را به اتهام کلاهبرداری و دریافت غیرقانونی پول از دولت واشنگتن به ۱۰ سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار جریمه محکوم کرد. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «احمد یوسف نورستانی» رئیس سابق کمیسیون انتخابات افغانستان که توسط «اشرف غنی» نیز به عنوان یکی از اعضای مجلس سنای این کشور منصوب شده بود در دادگاهی اعتراف کرد که از جولای سال 2015 میلادی تا دسامبر سال 2018 از امتیازات دولتی آمریکا سوء استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورستانی در دادگاهی در ایالت کالیفرنیای آمریکا قبول کرد که در سال 2015 از دولت این کشور درخواست دریافت کمک‌هایی را کرده که تنها به ساکنان آمریکا پرداخت می‌شود.

به گزارش «صدای آمریکا»، رئیس سابق کمیسیون انتخابات افغانستان اعتراف کرد که سفرهای خارجی‌اش را پنهان کرده و از این طریق 27 هزار دلار را از دولت آمریکا دریافت کرده و به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های پزشکی و دیگر خدماتی که دریافت کرده بود نیز بیش از 73 هزار دلار دیگر نیز به ایالت کالیفرنیا زیان رسانده است.

گزارش می‌افزاید که این سناتور انتصابی به 10 سال زندان و پرداخت جریمه نقدی 250 هزار دلاری مواجه است و حکم نهایی درباره نورستانی نیز 9 مارس سال 2020 صادر خواهد شد.

رئیس سابق جنجالی کمیسیون انتخابات افغانستان، سفیر کابل در اسپانیا شدتنش میان ریاست‌ اجرایی و ریاست‌جمهوری افغانستان بر سر انتخاب سفیر جدید کابل در اسپانیا

کمک‌های نقدی اداره امنیت اجتماعی آمریکا به افرادی داده می‌شود که دارای کهولت سن بوده و یا نیز معلولیت داشته باشند.

نورستانی در انتخابات 2014 میلادی ریاست کمیسیون انتخابات افغانستان را برعهده داشت و برخی وی را از عناصر تقلب گسترده در این انتخابات داشتند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۵۷ نفر از محکومان متواری در طرح عملیاتی یک روزه در گیلان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران هدف از اجرای طرح‌های انتظامی را افزایش احساس امنیت و همچنین کاهش جرائم در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: مجموعه انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه با هدف شناسایی و دستگیری محکومان متواری، طرح عملیاتی یک روزه به صورت متمرکز در سطح استان گیلان اجرا شد، از شناسایی و دستگیری ۵۷ محکوم متواری طی عملیات‌های جداگانه در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تأکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشابه با هدف ارتقاء امنیت با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی

دیگر خبرها

  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • رئیس کمیسیون اروپا: حمله اسرائیل به رفح کاملا غیرقابل قبول است
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد