Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:34:41 GMT

احمدی: ۵۷درصد جامعه دچار فقر حرکتی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۸۶۶۸

احمدی: ۵۷درصد جامعه دچار فقر حرکتی است

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در همایش ورزش برای همه گفت: ۵۷ درصد جامعه دچار کم تحرکی هستند، به‌همین دلیل شاهد شیوع قابل توجه بیماریهای غیرواگیر هستیم.

به گزارش ایسنا، همایش یک روزه "ورزش برای همه" با ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش با حضور عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و مجید رباطی سازمان ورزش شهرداری در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی در این همایش اظهار کرد: متاسفانه آمار مسوولین سلامت کشور نشان می دهد که در حال حاضر شیوع کم تحرکی و فقر حرکتی در کشورمان ۵۷ درصد است که همین عامل سبب شیوع بیماریهای غیرواگیر در جامعه شده است.

وی گفت: در گزارشی که اخیرا توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت ارائه شده است، ۳درصد تولید ناخالص ملی صرف بیماریهای غیرواگیر می شود که این رقم چیزی حدود ۴۵هزار میلیارد تومان است.

احمدی خاطرنشان کرد: ورزش کم هزینه ترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی است. البته باید به این مساله تاکید کنیم تغذیه که نقش موثری در این زمینه دارد در طی دهه گذشته تغییر قابل توجهی پیدا کرده و در شیوع بیماریهای غیرواگیر نقش چشمگیری داشته است.

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در پایان اضافه کرد: امروز در وزارت ورزش و جوانان برای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر سعی کرده‌ایم تمرکز خود را به توسعه ورزش همگانی معطوف کنیم. هرچند سازمانها و ارگانها در توسعه ورزش همگانی در بین اقشار نقش زیادی دارند اما هنوز نیاز به یک همکاری و هم افزایی بین دستگاههای مختلف داریم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عبدالحمید احمدی فقر حرکتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری عل و فناوری آنا، با حضور رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت معرفی شد.

در حاشیه برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسا واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور محمدجواد فرهنگ، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در سالن سردار دل‌ها شهید سلیمانی برگزار شد، با حکمی از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، اسماعیل اقدامی با حفظ سمت به عنوان سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت منصوب شد.

اقدامی تجربیات زیادی از جمله رئیس خزانه‌داری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، معاون توسعه و مدیریت منابع واحد لاهیجان و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • توسعه همگانی رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی در اولویت قرارگیرد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • نخبگان موفقیت خود را مدیون معلمان هستند
  • دستور وزیر ورزش به معاونت قهرمانی در مورد مراسم تدفین مرحوم اسکویی 
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان