Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای، معترضان لبنانی در شرایطی با نیروهای امنیتی درگیر شدند که انتظار می‌رود پارلمان لبنان در نشست خود بار دیگر به سعد حریری، نخست‌وزیر مستعفی اعتماد کند و مسئولیت تشکیل کابینه را بار دیگر به این چهره پرحاشیه بسپرد. این در حالی است که حریری در دور پیشین آشوب‌ها از مقام خود کناره‌گیری کرده و به معترضان در خیابان‌های بیروت پیوسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعد حریری استعفا کرد | سخنان حریری در لحظه اعلام استعفا

شهروندان خشمگین لبنانی در میدان نجمه در بیروت گرد هم آمدند؛ جایی که پارلمان لبنان در آن قرار دارد و درهایش از حدود ۶۰ روز پیش و شدت گرفتن اعتراض‌ها به روی مردم بسته است. آنچه در شامگاه یکشنبه در بیروت رخ داد، یکی از خشن‌ترین رویارویی‌های مردم و نیروهای امنیتی بود و گفته می‌شود به زخمی شدن دست‌کم ۱۳۰ نفر از دو طرف انجامیده است. هر چند بیشتر آسیب‌های سطحی است و کمتر از ۲۰ نفر برای درمان به مراکز پزشکی منتقل شده‌اند.

پلیس ضدشورش و نیروهای امنیتی برای پراکندن مردم از خیابان‌ها از ماشین آب‌پاش استفاده کرد و آمار صلیب سرخ هم حاکی از آسیب دیدن بیش از ۱۰۰ نفر در ناآرامی‌هاست. انتظار می‌رود نمایندگان مجلس در لبنان امروز برای بازگرداندن حریری به قدرت به توافق برسند. تلاش‌های پیشین احزاب مختلف در پارلمان برای معرفی یک نخست‌وزیر تازه به دلیل شدت گرفتن اختلاف‌ها به نتیجه رسید و همه راه‌ها دوباره به حریری ختم شد.

کشورهای خارجی کمک‌های مالی خود را به لبنان به حالت تعلیق درآورده و منتظر شکل گرفتن یک دولت تازه هستند. لبنان بدون دولت در دو ماه اخیر صحنه درگیری‌های سیاسی و کف خیابانی بوده و شاید امروز آرامش بار دیگر به این کشور پرآشوب بازگردد.

کد خبر 470490 برچسب‌ها لبنان - سعد حریری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: لبنان سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است

آفتاب‌‌نیوز :

اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

علی جنتی رئیس هیأت اجرایی حزب اعتدال و توسعه در این جلسه گفت: متأسفانه افرادی که خودی محسوب می‌شوند، هرگونه تخلف آنان نادیده گرفته می‌شود، ولی کسانی که غیر خودی نامبرده میشود کمترین تخلف مطبوعاتی آنان نیز موجب احضارشان به دادسرا می‌شود.

 جنتی در ادامه گفت: اتفاقات اخیر در مورد امام جمعه تهران و نادیده گرفتن تخلفات ایشان که نوعی دهن کجی به مردم یکی از این موارد است و ده‌ها مورد دیگر نیز از تخلفات و موارد غیر قانونی وجود دارد که با آن برخوردی صورت نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه فساد در کشور به صورت نهادینه و سیستماتیک در آمده و از نظر شفافیت ایران در رتبه آخرین کشور‌های عضو سازمان ملل متحد قرار دارد.

جنتی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی و بی توجهی به مشکلات اساسی مردم از جمله وجود تورم افسار گسیخته موجبات نارضایتی اقشار مختلف مردم را پدید آورده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • هشدار پلیس نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • جنتی: نادیده گرفتن تخلفات امام جمعه تهران، دهن کجی به مردم است
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • بحران آوارگان در لبنان به اروپا کشیده خواهد شد
  • مانور پیشگیری از آبگرفتگی احتمالی و کمک به دفع آب‌های سطحی در معابر و خیابان‌های اهواز