Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر و گشت و گذار به شهرهای گوناگون می تواند انسان را از روزمرگی ها دور کند. اگر این سفر با وسیله نقلیه ای لوکس، سریع و ایمن انجام شود می تواند لذت های سفر را چندین برابر کند. هر زمانی صحبت از لوکس بودن، سریع و امکانات به میان می آید، هواپیما حرف اول را در بین سایر وسایل نقلیه می زند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بسیاری از ما در انتخاب هواپیما تصور بر گران بودن بلیط آن داریم، در حالی که به راحتی می توان با تهیه بلیط چارتر هواپیما هزینه ها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگر در مسافرت های قبلی بلیط هواپیما را تهیه کرده باشید، حتما به کلمه چارتر یا غیر سیستمی برخورد کرده اید، اگر برای اولین بار از این وسیله نقلیه استفاده می کنی و با اصطلاح چارتر آشنایی ندارید با ما همراه باشید تا با تهیه این نوع بلیط هزینه های خود را کاهش دهید.

چارتر چیست؟

چارت به معنی دربست یا اجاره کردن است. بسیاری از آژانس های هواپیمایی تمام و یا بخشی از صندلی های هواپیما را در مسیر و زمان معین اجاره می نمایند و قیمت مورد نظر خود را عرضه می دارند به این عمل به اصطلاح چارتر کردن می گویند. مهمترین خصوصیت بلیط چارتر نوسان قیمت در آن است به همین خاطر مسافران می توانند در اکثر مواقع این بلیط را ارزان تر از حد معمول خریداری نمایند. زمانی این ارزانی را بیشتر لمس خواهید کرد که ظرفیت های هواپیما با توجه به نزدیکی پرواز پر نشده و شرکت های چارتر کننده، بلیط هواپیما را با تخفیفات شگفت انگیز برای جلوگیری از ضررهای احتمالی آینده ارائه می دهند.

گاهی می توان با استفاده از این ترفند بلیط هواپیما ارزان را با تخفیفی 50 درصدی به سرانجام رساند. این نوع تخفیفاتیک معامله برد برد برای شرکت های چارتر کننده و متقاضیان به شمار می رود. شرکت های چارتر کننده بلیط های خود را به فروش می رساند و مسافر نیز به تبع آن بلیط خود را با مبلغ پایین تری خریداری می کند.

خرید چارتری به صورت دیگر

نمونه بارز این نوع فروش را در برخی از فروشگاه های تخفیفی می توانید مشاهده کنید. بسیاری از فروشگاه ها برای جلوگیری از ضرر و با توجه به انقضای محصول خود آنها را با تخفیفاتی بی نظیر ارائه می دهند در اکثر مواقع متقاضیان زیادی هم از این ایده برای خرید استقبال می نمایند. مصداق این امر را در بلیط چارتر با تهیه بلیط لحظه آخری مشاهده می کنید. لازم به ذکر است این ارزانی هیچ گونه ارتباطی با خدمات هواپیما نداشته و تمامی حقوق مسافر در سفر رعایت خواهد شد.

ویژگی‌های بلیط چارتر

بلیط چارتر یا غیر سیستمی مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد. همانطور که گفتیم، منحصر به فرد ترین ویژگی بلیط چارتر نوسان قیمت است. اگر با کمی صبر خرید بلیط چارتر را انجام دهید با همین تکنیک می توانید هزینه های سفر خود را کاهش دهید. یکی دیگر از مزیت هایرزرو بلیط هواپیما به صورت چارتر این است که پروازها در تاریخ و ساعت مشخصی انجام می شود و هیچگونه مشکلی در روزهای شلوغ سال جهت کمبود بلیط به وجود نمی آید. در برخی از ایام مانند عید باستانی نوروز و تعطیلات تابستانی بسیاری از مسافران با کمبود بلیط مواجه خواهند شد.

تهیه بلیط چارتر از همه لحاظ برای متقاضیان مقرون به صرفه می باشد اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که بلیط چارتر استردادی را با خود به همراه نخواهد داشت. برای اینکه بتوانید بلیط چارتر خود را به آسانی و بدون دردسر تهیه کنید پیشنهاد می شود به معتبرترین سایت خرید بلیط هواپیما تیک بان https://tikban.comمراجعه کنید. سایت تیک بان یکی از سایت هایمعتبر ارائه کننده بلیط هواپیما به صورت چارتر و سیستمی است که با بیش از 900 ایرلاین داخلی و خارجی همکاری می نماید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق نوروز وسایل نقلیه وسیله نقلیه هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۸۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله

امتداد - تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  تالار حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله ایران از ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ شروع به فعالیت کرد و امروز بیستمین جلسه حراج خود را برگزار می‌کند. طی دوره سه ماهه از شروع حراج شمش طلا، حدود ۲.۷ تن شمش طلا در قالب ۱۹ حراج به فروش رسید و اعضای مجوز دار اتحادیه طلا و جواهر کشور طلای مورد نیاز را از این بازار تامین کرده‌اند.


شاید در اولین حراج شمش طلا که در ۲۷ دی ماه با معامله ۱۰ کیلوگرم شمش طلا به پایان رسید و در حراج دوم فروش پنج قطعه شمش یک کیلوگرمی ثبت شد، کمتر کسی تصور می‌کرد که تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران شاهد معاملات بیش از ۱۰۰ کیلوگرم طلا در هر حراج باشد و رونق معاملات شمش طلا از سوی این مرکز را می‌توان در افزایش تعداد متقاضیان در حراج‌های اخیر، مشاهده کرد. در این رابطه چند فعال بازار طلا دلایل این استقبال را عنوان کردند.

تامین مواد اولیه و رشد صنعت طلا در بستر مرکز مبادله ایران

نادر بذرافشان – رئیس اتحادیه طلا و جوهر استان تهران – با اشاره به فرایند مطلوب حراج شمش طلا که در تالار مرکز مبادله ایران برگزار می‌شود، گفت: این مسئله باعث شده است که مشکلات عدم وجود مواد اولیه جهت ساخت مصنوعات طلا کاهش یابد و متعاقبا این امر سبب کاهش هزینه‌های تولید شده است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: تا پیش از راه اندازی این مرکز، تولید کنندگان طلا مجبور بودند شمش مصرفی مورد نیاز خود را از طریق بازار واسطه گری تهیه کنند که این امر خطرات مالی و حتی امنیتی فراوانی ایجاد می‌کرد.

این فعال بازار طلا در ادامه بیان کرد: عرضه شمش طلا در مرکز مبادله باعث شده است که علاوه بر حذف واسطه‌ها، شرایط بهتری در صنعت طلا فراهم شود و می‌توان گفت امروز دیگری فرقی بین طلای آب شده و شمش وجود ندارد.

همچنین سید رضا اخلاقی شریعت – نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر خراسان رضوی – وجود شفافیت در حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران را زمینه ساز رشد روز افزون صنعت طلا و جواهرات در کشور دانست و گفت: یکی از مزیت‌های مهم مرکز مبادله ایران وجود شفافیت در معاملات آن است که این امر سبب می‌شود اعتماد فعالان اقتصادی و صنعتگران طلا به این مرکز جلب شود و آینده خوبی برای این صنعت پویا در کشور رقم بخورد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • قیمت بلیط استانبول به تبریز مرداد 1403
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • تلفن ثابت سازمانی
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!