Web Analytics Made Easy - Statcounter

6 نماینده مجلس بعد از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره مغایرت‌های آیین‌نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان، انتقادات خود را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره مغایرت‌های آیین نامه نظام مهندسی و کنترل ساختمان امروز (دوشنبه 25 آذر)  در صحن علنی قرائت شد و همین موضوع باعث اظهار نظر 6 نماینده به قید قرعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون عمران را صحیح نمی‌بینم گفت: معتقدم اگر قانون جدید در این زمینه به تصویب برسد همه مشکلاتی که به آن اشاره شده رفع می‌شود.

سیّده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس با بیان اینکه استقلال سازمان نظام مهندسی باید در نظر گرفته شود اظهار داشت: بهتر است این سازمان همانند کانون وکلا اختیار داشته و نیازسنجی کرده و اعضای خود را انتخاب کند.

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز در مجلس تصریح کرد: این گزارش همه مشکلات نظام مهندسی را در آیین‌نامه می‌داند در حالی که این طور نیست.

وی افزود: در این باره قوانین و مقررات کم نداریم اما متأسفانه مورد توجه قرار نمی‌گیرند و نتیجه آن را در ساخت و سازها مشاهده می‌کنیم.

نماینده مهریز خاطرنشان کرد: در تدوین قوانین جدید باید شفاف‌سازی شود و مردم در جریان قرار گیرند تا بدانند چگونه قوانین را رعایت کنند.

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس درباره گزارش مذکور گفت: مشخص نیست دولت به چه دلیلی آیین‌نامه‌های اجرایی را تصویب نمی‌کند و بعضاً مشاهده می‌کنیم آیین‌نامه‌های تدوین شده توسط آنها با قوانین مجلس در تضاد است.

بیت الله عبداللهی نماینده اهر در مجلس اظهار داشت: طرح قانون جدید نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس تصویب شده و اگر در مجلس نیز به تصویب برسد بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

وی همچنین گفت: مخالف اختیارات وزیر در این حوزه نیستم اما نباید اختیارات وزیر مسکن به قدری باشد که حقوق مهندسین ضایع شود.

احمد همتی نماینده سمنان در مجلس درباره این گزارش کمیسیون عمران گفت: همه اعضای نظام مهندسی برای مدیریت پروژه‌ها باید به صورت یکسان سهم داشته باشند و در خصوص صدور پروانه‌ها نیز باید همانند نظام پزشکی، سازمان نظام مهندسی اختیار داشته باشد تا بر طبق شاخص‌ها و معیارهای خود پروانه‌های اعضا را صادر کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی کمیسیون عمران نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند

 

به گزارش تابناک، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

 
 
وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

دیگر خبرها

  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد