Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشو گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۲ مرکز نوآوری و شتاب‌گیری در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور امروز در نشست دانش و پژوهش نیرو‌های مسلح که در محل بسیج اقشار و متخصصین کشور برگزار شد، گفت: مرجعیت علمی کشور در جهان تجاری سازی محصولات، ثروت آفرینی، رفاه و عدالت اجتماعی از جمله ویژگی‌های علم و فناوری در کلام ولایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه وظایف معاونت دانش و پژوهش سازمان بسیج به معاونت علمی و فناوری واگذار شده است، تصریح کرد: شناسایی خلاها، سیاست گذاری، تقویت بنیه علمی و پژوهشی، توانمندسازی هدفمند علمی و هدایت و حمایت از طرح‌های محققان و نخبگان در حوزه‌های مختلف از جمله وظایف سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور است.
رحیمی تصریح کرد: با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۳۲ مرکز نوآوری و شتاب گیری در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۳ تفاهم نامه با بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها منعقد کرده ایم و پتانسیل خود را برای دولت گذاشته ایم، تصریح کرد: تا سال ۹۷، ۳۲ خانه نخبگان در کشور راه اندازی شده بود که ذیل آن‌ها کارگروه‌های تخصصی برای احصای نظام مسائل استانی فعالیت می‌کردند؛ با این وجود در سال ۹۸ نیز ۱۳ ناحیه و شهرستان خانه‌های نخبگان راه اندازی شده است که در مجموع توانسته ایم ۴۵ خانه نخبگان را راه اندازی کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۳۱۸ نفر عضو خانه‌های نخبگان بسیج هستند، افزود: با توجه به راه اندازی ۲۰۲ کارگروه تخصصی ذیل خانه‌های نخبگان در این خانه‌ها ۳۰۲ مسئله شناسایی شده است که این مسائل بعد از اولویت بندی در قالب پایان نامه و اولویت‌های پژوهشی مورد حمایت قرار می‌گیرد.   مسوول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به ظرفیت و توانایی‌های بسیج برای کمک به توسعه کشور گفت: راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌محور و حمایت از این شرکت‌ها برای تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی از اهداف مهم و بزرگی است که ما در بسیج علمی، پژوهشی و فناوری دنبال می‌کنیم.
رحیمی با بیان اینکه استان‌های کرمانشاه، فارس و خراسان شمالی به ترتیب دارای قوی‌ترین خانه‌های نخبگان بسیج در سطح کشور هستند، گفت: تاکنون ۳۰ مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات تجربی و فنی نیز در سطح کشور راه اندازی شده و ۳۰ هزار نفر از متخصصین در قالب این مراکز شبکه سازی شده اند.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به اینکه به دنبال افزایش سطح کمی و کیفی مراکز هدایت و حمایت از تحقیقات تجربی و فنی هستیم، اظهار کرد: سالانه حمایت از ۹۰۰ طرح متخصصین را هدفگذاری کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم ورودی به علم و فناوری پایدار و دائمی شود، باید به سمت پایگاه‌های مقاومت برویم، افزود: در سال ۹۵، ۶۳۳ پایگاه مقاومت را در کل کشور به پایگاه علمی و آموزشی تبدیل کرده ایم.

رحیمی تصریح کرد: با این وجود خواسته ما مساعدت برای فعال کردن فعالیت‌های دانشی و پژوهشی ده درصد از پایگاه‌های مقاومت برای راه اندازی هسته‌های علمی و توانمندسازی آن‌ها برای ارایه خدمات دانشی به نیرو‌های مسلح و کشور است در هر حال باید بتوانیم در یک افق ۵ ساله ۵ هزار پایگاه علمی آموزشی را در کشور راه اندازی کنیم.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور به فعالیت خبرگزاری علم و فناوری ذیل سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری اشاره کرد و افزود: امروز از ۵ زبانه شدن خبرگزاری علم و فناوری رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه مستند پایگاه‌های علمی در حال تولید است، افزود: ۱۶۴ کرسی نظریه پردازی در سال ۹۷ با کمک اقشار بسیج از جمله بسیج دانشجویی، اساتید و طلاب برگزار شده است.
رحیمی با بیان اینکه تاکنون ۳۸ درصد اعتبارات این سازمان محقق شده افزود: ۱۸۰ متخصص علوم انسانی را نیز در قالب ۱۸ گروه مطالعاتی شناسایی و جذب کرده ایم.
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور هم چنین نقش آفرینی بسیج در کمک به مرجعیت علمی کشور، اقدام جهت تهیه نقش جامع علمی و نقشه راه علمی بسیج، تسهیل گری در حوزه علم و فناوری برای تحول در تحقیقات علمی کشور، راه اندازی قرارگاه مردمی جهاد علمی، راه اندازی پایگاه‌های علمی محلات و کارگری و آماده سازی طرح‌های علمی بسیج براساس اسناد بالادستی نظامی و غیرنظامی را از جمله اقدامات تحولی معاونت دانش و پژوهش بسیج در حوزه علم و فناوری عنوان کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیمی بسیج فناوری دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ»
(آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد؛ و خدا مَثَلها را برای مردم می‌زند، شاید که آنان پند گیرند.)

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903328

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان