Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ نماینده طلاب کوهدشت و رومشگان با بیان این‌که جامعه روحانیت در تمام کشور راه‌اندازی شده و هر شهری که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، می‌تواند این جامعه را تشکیل دهد، گفت: به‌دنبال راه‌اندازی جامعه روحانیت کوهدشت هستیم تا بتوانیم از ظرفیت طلاب و فضلا در مسائل گوناگون همچون مسائل سیاسی استفاده نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از روابط عمومی حوزه علمیه لرستان، جلسه طلاب و فضلای کوهدشت و رومشگان یک‎شنبه، بیست و چهارم آذرماه جاری با موضوع مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه در مسجد فاطمةالزهرا(س) کوهدشت برگزار شد.

در این جلسه طلاب و فضلای کوهدشتی و رومشگانی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که ازجمله آن «ظرفیت‌سنجی از طلاب و فضلای کوهدشت»، «اعزام طلاب و فضلا به مدارس آموزش و پرورش»، «ساماندهی مبلغین در مناسبت‌های تبلیغی»، «نیازسنجی از مساجد منطقه»، «همدلی و اتحاد طلاب و فضلای منطقه»، «تقویت گروه‌های تبلیغی فعال در مدارس آموزش و پرورش»، «معرفی کاندیدای اصلح برای مجلس شورای اسلامی» و ... بود.

حجت‌الاسلام سید حسن فتحی، نماینده طلاب کوهدشت و رومشگان در این جلسه، اظهارکرد: ما به‌عنوان کسانی‌که ادعای سربازی امام زمان(عج) را داریم، اگر با یکدیگر همدل و هماهنگ شویم، می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی افزود: متأسفانه این اتحاد و همبستگی در میان ما کم‌رنگ است و نتوانستیم کارهای بزرگی را به ثمر برسانیم؛ به همین دلیل از طلاب می‌خواهیم با همدلی و هم‌فکری بیشتر بتوانیم راهکارهای مناسبی را به دست آوریم.

حضور ۳۰۰ طلبه کوهدشتی در قم

نماینده طلاب کوهدشت و رومشگان اضافه کرد: برگزاری این نشست‌ها برای دستیابی به راهکارها و برنامه‌های جدید بسیار راهگشاست و می‌تواند پیشنهادات خوب و مناسبی را جلوی راه ما قرار دهد.

حجت‌الاسلام فتحی تصریح کرد: امروز نیازمند گروه تبلیغی شهرستان کوهدشت هستیم تا بتوانیم طلاب و فضلا را در فصل‌ها و مناسبت‌های مختلف به منطقه اعزام کرده و کارهای تبلیغی و فرهنگی خوبی داشته باشیم.

وی افزود: امروز نیاز است که طلاب عزیز در طول سال در منطقه حضور تبلیغی داشته و در مدارس آموزش و پرورش نیز حضور فعال داشته باشیم.

نماینده طلاب کوهدشت و رومشگان با بیان این‌که حضور فعال تبلیغی در فضای مجازی از دیگر نیازهای امروز ماست تا بتوانیم خوراک‌های تبلیغی و فرهنگی به مردم منطقه خود عرضه نماییم، گفت: امروز قریب به ۳۰۰ طلبه کوهدشتی در قم حضور دارند که می‌توانیم با برگزاری اردوهای خانوادگی، فعالیت‌های تفریحی مناسبی برای خانواده‌های خود داشته باشیم.

همچنین حجت‌الاسلام  سوری لکی، نماینده طلاب کوهدشت و رومشگان نیز در این جلسه اظهارکرد: در گذشته طلاب و فضلای کوهدشتی بسیار کم بوده است؛ اما خوشبختانه امروز تعداد طلاب و فضلای کوهدشتی به تعداد بسیار بالایی رسیده و می‌توانیم از این ظرفیت در فعالیت‌های بسیار زیادی استفاده نماییم.

وی افزود: ساماندهی تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش ازجمله برنامه‌هایی است که باید دست به دست یکدیگر داده تا بتوانیم اعزام‌هایی داشته باشیم.

نماینده طلاب کوهدشت و رومشگان اضافه کرد: طلاب و فضلایی که برای تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش منطقه کوهدشت تشریف می‌برند، مکان و تغذیه آنان فراهم است و در خدمت طلاب خواهیم بود.

حجت‌الاسلام سوری‌لکی اظهارکرد: جامعه روحانیت در تمام کشور راه‌اندازی شده و هر شهری که بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، می‌تواند این جامعه را تشکیل داده و هر طلبه بالای پایه هفتم می‌تواند عضو این جامعه شده و شورای مرکزی آن نیز متشکل‌از هفت نفر خواهد بود لذا به‌دنبال راه‌اندازی جامعه روحانیت کوهدشت هستیم تا بتوانیم از ظرفیت طلاب و فضلا در مسائل گوناگون همچون مسائل سیاسی استفاده نماییم.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت افزود: در اسفندماه امسال، انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز در پیش داریم که مناسب است بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرده و فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی حوزه علمیه کوهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • تاکسی هوایی بین گناباد-مشهد راه‌اندازی می‌شود
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • افشای کینه شاه از قم
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند