Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@23:09:28 GMT

برزیل زمان انتقال سفارتش به قدس را اعلام کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۳۷۶

برزیل زمان انتقال سفارتش به قدس را اعلام کرد

به گزارش روز دوشنبه تارنمای هاوانا تایمز، "ادواردو بولسونارو" فرزند ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل روز گذشته(یکشنبه) همزمان با افتتاح یک دفتر تجاری برزیل در بیت المقدس گفت: همان گونه که پدرم اعلام کرده سفارت برزیل به بیت المقدس در سال آینده میلادی انتقال می‌یابد.

وی این اقدام را طبیعی و عادی توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژائیر بولسونارو از زمان حضور در سمت ریاست جمهوری برزیل تلاش کرده روابط نزدیکی با آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد کند. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر دستور انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس را در سال ۲۰۱۸ صادر کرده بود و بولسونارو نیز که از لحاظ تفکرات ایدئولوژیکی خود را همسو با ترامپ می داند، بر انتقال سفارت برزیل به بیت المقدس همواره تاکید داشته است. کارشناسان از بولسونارو به عنوان "ترامپ برزیل" یاد کرده اند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز که در این مراسم در کنار پسر بولسونارو حضور داشت، اعلام کرد که اسرائیل در حال حاضر بهتر از مردم و دولت کنونی برزیل دوست بهتری ندارد.

بولسونارو که از حامیان سرسخت نتانیاهو به شمار می رود، در جریان تبلیغات انتخاباتی‌ خود از انتقال سفارت برزیل به قدس در صورت پیروزی در انتخابات خبر داده بود.

به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پیشتر در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به رأی گذاشته شد که در جریان آن تمامی اعضا به جز آمریکا، این اقدام تل آویو را محکوم کردند اما قطعنامه مربوطه با رأی مخالف واشنگتن وتو شد.

بولسونارو برای انتقال سفارت کشورش به قدس از سوی تولید کنندگان گوشت زیر فشار شدید قرار دارد؛ تولیدکنندگان بر این باورند که این اقدام، صادرات گوشت برزیل به کشورهای عربی را تحت الشعاع قرار خواهد داد. پیش تر نیز اتحادیه عرب در نامه ای به رئیس جمهوری منتخب برزیل به وی اعلام کرد که انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس بر روابط با اتحادیه عرب تأثیر خواهد گذاشت.

23311

کد خبر 1331721

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: قدس بیت المقدس رژیم صهیونیستی اسرائیل برزیل آلودگی هوا باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس آندره استراماچونی انتخابات مجلس یازدهم عراق تلویزیون استان آذربایجان شرقی بازار طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم

آفتاب‌‌نیوز :

مقامات می‌گویند بیش از ۷۰ نفر در ایالت «ریو گرانده جنوبی» مفقود شده‌اند.

از زمان شروع طوفان‌های شنبه گذشته نزدیک به ۲۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

حداقل نیم میلیون نفر بدون برق و آب آشامیدنی سالم هستند و انتظار می‌رود که بارندگی‌ها بیشتر شود.

بیش از نیمی از ۴۹۷ شهر در این ایالت تحت تاثیر طوفان قرار گرفته‌اند و جاده‌ها و پل‌ها در چندین منطقه ویران شده است.

در «پورتو آلگری» مرکز این ایالت، رودخانه «گوایبا» طغیان کرده و بالا آمدن آب باعث شده است کل مناطق مجاور به زیر آب برود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • سیل شدید در برزیل؛ بیش از ۷۰ نفر مفقود شده‌اند + فیلم
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • عکس/ برزیل غرق شد
  • تصاویر سیل شدید در برزیل در پی بارندگی‌های اخیر
  • فیلم/ برزیل زیر آب رفت!
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • (ویدئو) سیل مرگبار در برزیل
  • آیین تجلیل از جانبازان تیپ ۵۵ هوابرد