Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ونزوئلا به صورت تلویحی یک دیپلمات آمریکایی را به دست داشتن در توطئه خنثی شده در کشورش متهم کرد.

قدس آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، یک دیپلمات آمریکایی را که در بوگوتا (پایتخت کلمبیا) فعالیت می‌کند به دست داشتن در توطئه خنثی شده در کشورش متهم کرد.

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، در این توطئه حمله به دو پادگان ارتش این کشور پیش‌بینی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ونزوئلا اعلام کرد این توطئه از سوی دو نماینده مخالف دولت به نام‌های «یانت فرمین» و «فرناندو اوروزکو» تدارک دیده شده بود.

مادورو در سخنرانی روز یکشنبه خود در جمع نمایندگان مجلس مؤسسان ونزوئلا گفت عوامل اطلاعاتی ارتش ونزوئلا عصر جمعه به خانه یانت فرمین رفته بودند که متهم به اجرای این طرح با همکاری فرناندو اوروزکو بود.

او افزود یک دیپلمات آمریکایی به نام جیمز استوری با یک مقام دولتی ونزوئلا یعنی کارلوس ران، معاون وزیر امور خارجه در امور آمریکای شمالی، تماس گرفته است تا از سرنوشت این نماینده با خبر شود.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در ادامه گفت: دیپلمات آمریکایی به کارلوس ران گفته است چه به سر این نماینده آمده است؟ چرا جیمز استوری با آغاز عملیات [اطلاعات ارتش] نگران حال این نماینده می‌شود؟ آن هم یک نماینده کسل‌کننده و بی‌روح که کسی او را نمی‌شناسد؟

مادورو با گفتن این جملات به صورت تلویحی اعلام کرد این دیپلمات آمریکایی بخشی از توطئه بوده است.

خورخه رودریگز، وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا، روز شنبه از وجود توطئه‌ای علیه مادورو خبر داد که احتمالا از سوی یانت فرمین و فرناندو اوروزکو تدارک دیده شده بود. به گفته این وزیر، هدف از این توطئه انجام حملات به دو پادگان ارتش در ایالت سوکر در شرق ونزوئلا بود.

مادورو مسئولیت این توطئه را به خوان گوایدو، سرکرده مخالفان ونزوئلا، نسبت داد که خود را از ماه ژانویه سال گذشته رئیس جمهور موقت کشور می‌داند. با این حال گوایدو اتهامات مطرح شده علیه این دو نماینده مجلس را «داستان‌سرایی» توصیف کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا دیپلمات آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مصوبات مهم سفر رئیس‌جممهور به این استان اجرایی نشده‌است، تأکید کرد: ویژه‌دیدن لرستان محقق نشده‌است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، عصر امروز، در جلسۀ تکریم و معارفه استاندار لرستان گفت: پذیرش مسئولیت در نگاه اسلام سخت‌گیرانه است و هر مسئول باید پاسخ‌گوی اقدامات خود باشد.

او با بیان اینکه لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان، منابع طبیعی و خدادادی و نیروهای انسانی متعهد به‌علت برخی دلایل درونی و بیرونی در محرومیت به‌سر می‌برد، اضافه کرد: این استان با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وضعیت این استان امروز همانند یک بیمار است که نیاز به درمان دارد، یادآور شد: ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا وضعیت اشتغال در لرستان بهبود یابد.

شاهرخی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به لرستان در آذرماه 1400 متذّکر شد: آیت‌الله رئیسی در این سفر گفت که ما اشتغال این استان را با نگاه ویژه دنبال می‌کنیم، اما این ویژه‌بودن طبق مشاهدات میدانی ما محقق نشده‌است.

او با تأکید به وجود 35هزار میلیارد تومان صنایع راکد در لرستان، بیان کرد: ما این صنایع راکد را از بس تکرار کرده‌ایم که دیگر مشمئزکننده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با ذکر اینکه احداث سد گاوشمار معطل مادۀ 23 است، خاطرنشان کرد: استاندار باید ماه‌ها تلاش کند تا ثابت کند که مسیر راه‌آهن دورود به خرم‌آباد جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است.

شاهرخی یادآور شد: آیت‌الله رئیسی در سفر به لرستان گفته بود که صدای قطار باید در این استان شنیده شود، اما تلاش مسئولان باید برای مقدمات اجرای این مصوبات باید همچنان به نتیجه نرسد.

او با بیان اینکه عدم اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور به نارضایتی مردم منجر می‌شود، اضافه کرد: استاندار جدید باید این مشکلات را با همکاری وسیع رفع کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید به ناتمام‌بودن هتل صخره‌ای خرم‌آباد، برج‌های دوقلو و پادگان 07، اعلام کرد: اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری نرسد ممکن است بار دیگر شاهد تودیع و معارفۀ استاندار دیگری باشیم.

شاهرخی گفت: اگر علل بیرونی عقب‌ماندگی لرستان رفع شود ما نیز علل درونی را برطرف می‌کنیم و انتظار داریم که نگاه دولت به این استان تغییر یابد.

او با اشاره به فرسودگی صنایع در لرستان، تأکید کرد: عده‌ای برای ایجاد صنایع در این استان وام به یورو و دلار دریافت کردند، اما این پروژه‌ها را نیمه‌تمام رها کردند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • افغانستان ظرفیت توافقات با همسایگان را دارد
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد