Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:52:52 GMT

ورزش کشتی؛ یکی از عوامل همبستگی افغانستان و ایران

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۶۴۸

ورزش کشتی؛ یکی از عوامل همبستگی افغانستان و ایران

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس شورای ولایتی هرات شامگاه یک‌شنبه در ضیافت شام که با حضور کاروان ورزشی صلح و دوستی خراسان رضوی و نمایندگان فرهنگی کنسولگری ایران در هرات برگزار شد، اظهار کرد: در این‌گونه مسابقات بردوباخت در وهله اول قرار ندارد، همان‌طور که شاهد بودیم در این مسابقات هر یک از پهلوانان که پیروز شدند مورد تشویق تمام تماشاچیان قرار گرفتند و این نشان از همبستگی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران و افغانستان با مشترکات فراوانی که دارند، عملاً یک کشور محسوب می‌شوند، همان‌گونه که ما ایران را دوست داریم، مردمان مهربان ایران نیز افغانستان را کشور دوم خود می‌دانند.

حاج کامران علیزایی، گفت: ورزش پرطرفدار کشتی مورد توجه مردمان خطه مرزی است و در ایران نیز از تایباد تا مشهد و بلکه فراتر از آن این سبک کشتی (محلی) علاقه‌مندان فراوانی دارد که می‌تواند بهانه‌ای برای رفت‌وآمدهای بیشتر و ارتباطات نزدیک‌تر باشد.

 سرپرست کاروان صلح و دوستی ایران نیز در این دیدار گفت: این‌گونه رفت‌وآمدهای فرهنگی و ورزشی می‌تواند موجب ارتقا سطح همکاری‌های آن‌ها در دو کشور شود.

وی اظهار کرد: در دو روز مسابقات صلح و دوستی در سالن ورزشی هرات باستان شاهد بودیم که علاقه‌مندان پرشور این ورزش که بی‌شک سرمایه‌های ورزشی هستند چگونه بدون در نظر گرفتن ملیت پهلوانان و با چه اشتیاقی این بازی‌ها را دنبال کردند.

جهانگیر ابوبکری ضمن تشکر از میزبانی عالی هیئت ورزشی افغانستان، عنوان کرد: ورزش  کشتی به‌عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار با سبک‌های مختلف می‌تواند عامل مهمی برای پیوند باشد و در این میان افغانستان می‌تواند با استفاده از تجربیات ارزشمند ایران و مربیان توانمند کشتی در رشته کشتی آزاد در این رشته نیز پیشرفت نماید، مربیان ملی شهرستان تایباد همچون پهلوان کاوه ترابی می‌توانند در این زمینه به افغانستان و کشتی آن کمک شایانی نمایند.

گفتنی است که این ضیافت با حضور ورزشکاران و پهلوانان هر دو کشور در محیطی صمیمی برپا شد.

کد خبر 4799017

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقات کشتی شهر هرات افغانستان بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین تعطیلی مدارس بارش برف یاسوج خطبه های نماز جمعه ثبت نام کاندیداها شهرکرد بیرجند استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی

در حاشیه مسابقات بین المللی جام جهان پهلوان تختی از قهرمان جهان و آفای ورزش ایران تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات فینال و رده بندی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی تا دقایقی دیگر در سالن کشتی مجموعه ورزشی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد.

مسئولان این پیکارها پیش از برگزاری مسابقات فینال پنج وزن دوم از امین میرزازاده قهرمان جهان تجلیل به عمل آوردند. میرزازاده با کسب نشان طلای قهرمانی سال ۲۰۳۲ بلگراد سهمیه المپیک ایران را در وزن ۱۳۰ کیلوگرم قطعی کرد.

شیر بختیاری چهارشنبه شب نیز با رای مردم به عنوان آقای ورزش ایران معرفی شد. در این رای گیری فدراسیون کشتی به عنوان برترین فدراسیون سال ۱۴۰۲ و امیررصا معصومی به عنوان قهرمان فردا انتخاب شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

دیگر خبرها

  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران