Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@07:42:46 GMT

۲۰۰ کیلومتر رودخانه در شهرستان گلپایگان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۱۹۸۴۷

۲۰۰ کیلومتر رودخانه در شهرستان گلپایگان وجود دارد

مدیر امور منابع آب گلپایگان با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان پنج رودخانه بزرگ به وسعت ۲۰۰ کیلومتر وجود دارد، گفت: در ۱۵ سال گذشته به دلیل نبود سابقه سیلاب در شهرستان، رودخانه گلپایگان دستخوش تغییراتی شده که نیاز زیادی به لایروبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلپایگان، بهمن نکوهی امروز دوشنبه _۲۵ آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در گلپایگان حدود ۲۰۰ کیلومتر رودخانه شامل پنج رودخانه اصلی به نام‌های خشکرود، گلپایگان، رودخانه خم پیچ،  خشک و کهن رود وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب گلپایگان افزود: نقشه برداری و حریم بستر کل رودخانه‌ها در سال ۱۳۹۶ به اتمام رسیده که در مرحله بعد باید لایروبی شود اما به لحاظ وضعیت مالی گام موثری هنوز برداشته نشده است.

نکویی گفت: در ۱۵ سال گذشته به دلیل نبود سابقه سیلاب در شهرستان، رودخانه گلپایگان دستخوش تغییراتی شده که نیاز زیادی یه لایروبی دارد.

وی با بیان اینکه تقریبا لایروبی سه رودخانه انجام شده است، افزود: رودخانه خم پیچ دارای سیلاب‌های خطرناکی است که هر ساله روستای فاویان درمعرض سیلاب این رودخانه قرار می‌گرفت اما به تازگی لایروبی آن انجام شده است.

مدیر امور منابع آب گلپایگان گفت: رودخانه خشک شهرستان با همکاری شهرداری گلشهر و آبفای شهری و بخشدار مرکزی و دهیار فاویان لایروبی آن انجام شده است،

وی تصریح کرد: سیل بند وانشان چند سال بود که لایروبی آن انجام نگرفته بود به طوری که دریچه‌های خروجی آن غرق در گل ولای بود که با بخش خصوصی قرار داد منعقد شد و اکنون حدود ۵۰ هزار مترمکعب از دریچه‌های آن آزاد و شرکت بهره‌بردار به مرمت دریچه‌ها اقدام کرده است.

مدیر منابع امور آب گلپایگان گفت: ۷۲ میلیون تومان از بودجه مدیریت بحران جهت لایروبی در نظر گرفته شده بود که به حساب آب منطقه‌ای واریز شده که پس از انتخاب پیمانکار لایروبی انجام می‌شود.

نکویی خاطرنشان کرد: در خصوص کنترل هوشمند طبق قراردادی که با بانک قرض الحسنه مهر ایران به صورت یکساله بسته شده است، تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کد خبر 401361

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان لايروبي رودخانه سیلاب خشکي رودخانه ها شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۱۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
محمد سبزه زاری مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.
او ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان