Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس امور شهری و گردشگری با بیان اینکه قوانین لازم برای پیشبرد مناسب سازی شهری و اماکن گردشگری وجود دارد، گفت: با توجه به قوانین موجود باید نهادهای نظارتی به موضوع ورود کرده و کم کاری‌های بعضی از ارگان‌ها و پیمانکاران پروژه های شهری را پیگیری کنند.

محمدمهدی شرافت در گفت وگو با خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه تقریبا ۱۰درصد از جامعه ایران به دلایل گوناگون دچار محدودیت‌های حرکتی هستند، اظهار کرد: جانبازان و معلولان از اقشاری هستند که در بحث مناسب سازی مورد غفلت واقع شده‌اند و نتوانسته‌ایم خدمات خوبی به آنها ارایه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سالمندان نیز جزو افرادی هستند که باید در جامعه به آنها توجه ویژه‌ای شود، ادامه داد: مدیران شهری از امروز باید برای سالمندان برنامه ریزی کنند چراکه مناسب سازی معابر برای این قشر نیز در اولویت قرار دارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مناسب سازی فرایند هزینه بری نیست، خاطرنشان کرد: با وجود تصویب قوانینی مرتبط با مناسب سازی متاسفانه ساختمان‌هایی که بعد از آن احداث شده دچار کمبودهایی است که نشان می‌دهد در این‌باره جدی عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: اگر در حوزه شهری به وظایف خود عمل کرده بودیم امروز ساختمان‌های اداری از نظر مناسب سازی وضعیت خوبی داشت.

شرافت با بیان اینکه گردشگری در دسترس و فضای شهری مناسب سازی شده نیازمند عزم جدی متولیان امر است، عنوان کرد: شورای شهر به عنوان نهادی نظارتی در شهر باید به نحوه اجرای امور و پروژه‌های شهرداری ورود کرده و با رصد مشکلات به رفع آن بپردازد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری معلولان تصریح کرد: چنین برنامه‌هایی می‌تواند برای جلب توجه بیشتر به حوزه مناسب سازی بسیار موثر باشد البته برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باید ادامه دار باشد.

این کارشناس حوزه شهری قرار گرفتن جشنواره گردشگری معلولان در تقویم ملی و جهانی حوزه گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: می‌توان با برنامه ریزی صحیح و تداوم و بهبود اجرای برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده شهر یزد را مقصد گردشگری معلولان قرار داد.

وی یکی از راهکارهای سرعت بخشیدن به مبحث مناسب سازی شهری را ورود نهادهای نظارتی دانست و افزود: با توجه به قوانین موجود نهادهای نظارتی می‌بایست به موضوع ورود کرده و کم کاری‌های برخی از ارگان‌ها و مدیریت نداشتن پیمانکاران در پروژه‌ها شهری را پیگیری کنند.

شرافت راهکار دیگر تسریع در مناسب سازی را نظارت بهینه سازمان نظام مهندسی عنوان کرد و افزود: مسئولان حوزه شهری باید به این تفکر برسند که اقدامات آنها برای مناسب سازی یک وظیفه قانونی است.

کد خبر 399769

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر یزد گردشگری کلانشهر شهر مدیران شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از آماده‌سازی و ساماندهی مجموعه تاریخی و گردشگری مقبره‌الشعرا تا قبل از آغاز تعطیلات تابستانی و شروع فصل گردشگری با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، موسی زارعی ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ با اشاره به اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ تبریز برای ساماندهی مجموعه تاریخی مقبره‌الشعرا، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان پروژه‌ای حیاتی در حوزه گردشگری هر ساله در ایام تابستان پذیرای گردشگران است در این راستا شهرداری منطقه تلاش ۱۰ می‌کند تا با ایجاد فضایی مناسب و زیبا این مسیر ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مطلوب و شایسته به گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار است، افزود: ارائه این خدمات، خاطره خوب از سفر به تبریز را در ذهن میهمانان ثبت خواهد کرد.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به اقدامات صورت گرفته این منطقه در خصوص پیاده‌محورسازی مجموعه تاریخی فرهنگی پروژه مقبره‌الشعرا تفرجگاه اندیشه گران، خاطرنشان کرد: عملیات اجرای سنگفرش بهسازی و مناسب‌سازی صحن جنوبی مرکزی مقبره الشعرا، ضلع شرقی، غربی و جنوبی پیرامون موزه احد حسینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر و سنگ کوبیک و مطابق با معماری مقبره‌الشعرا توسط شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده است.

زارعی ادامه داد: بعضی نواقص جزئی در قسمت‌های سازه‌ای، ورودی مقبره‌الشعرا، جداره‌سازی، بدنه‌سازی و تکمیل آب‌نما و زیبایی بصری صحن جنوبی آغاز شده و این مجموعه فرهنگی و گردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تصریح کرد: احداث سوغات‌سرا با اعتبار افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال، جدیدترین اقدام شهرداری منطقه در این مجموعه است که امکان معرفی و حمایت از صنایع‌دستی و هنری تبریز را فراهم می‌کند که هم‌اکنون عملیات اجرایی آن توسط عوامل عمرانی منطقه در حال انجام است.

کد خبر 747842

دیگر خبرها

  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و ۸۳۷ هکتار است