Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-06@13:09:44 GMT

پیامد پیروزی بوریس جانسون بر اقتصاد جهانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۳۷۲

ساعت24-با پیروزی قاطع محافظه کاران، شانس برگزیت همراه با توافق بیش از هر زمان دیگری است.

به گزارش  خبرگزاری فرانسه، حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون موفق شد در انتخابات پنج شنبه هفته گذشته به پیروزی قاطعی در برابر رقبای خود دست پیدا کند و اکنون سوال مهم برای فعالان مالی این است که این پیروزی تا چه حد بر روی بازارها و شاخص های اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از سه مرتبه به تعویق افتادن مهلت برگزیت اکنون به نظر می‌رسد که انگلیس سرانجام سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج می‌شود. بوریس جانسون بلافاصله پس از پیروزی وعده داده بود که در این تاریخ انگلیس را به طور قطع از اتحادیه اروپا خارج کند. از سوی دیگر ساجد جاوید، وزیر خزانه داری نیز وعده داده است که دولت از بسته محرک جدیدی رونمایی کند که به احتمالا به معنای تقویت رشد اقتصادی و افزایش کسری بودجه دولت خواهد بود.

در سه ماهه سوم امسال اقتصاد انگلیس از رکود گریخت و پس از رشد منفی ۰.۲ درصدی سه ماهه دوم، دومین اقتصاد بزرگ اروپایی توانست رشد ۰.۳ درصدی را جشن بگیرد. بانک مرکزی انگلیس پیش‌بینی کرده است که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۴ درصد و در سال آینده ۱.۲ درصد رشد کند.

جسپر لاولر، مدیر تحقیقات موسسه "کپیتال گروپ" در خصوص چشم انداز اقتصاد انگلیس پس از انتخابات گفت: این پیروزی به ثبات بیشتر به اقتصاد کمک خواهد کرد چرا که با توجه به شکست سنگین حزب کارگر، احتمال اصلاحات ساختاری اساسی در مقطع فعلی وجود ندارد و این خبر با استقبال سرمایه گذاران مواجه خواهد شد.

در عرصه اقتصاد جهانی نیز به نظر می‌رسد که انگلیس به دنبال یک توافق جامع با آمریکا و هم چنین اتحادیه اروپا خواهد بود. خروج انگلیس از اتحادیه اروپا احتمالا به معنای تقویت محسوس روابط این کشور با چین و آمریکا خواهد بود و این مساله به تقویت رشد اقتصادی این دو کشور کمک خواهد کرد.

به نظر می رسد سرمایه گذاری های خارجی به ویژه توسط اروپایی ها در انگلیس کاهش پیدا کند و این مساله احتمالا به تضعیف ارزش پوند منجر خواهد شد.

از سوی دیگر به نظر می رسد اتحادیه اروپا یکی از بزرگ ترین بازندگان برگزیت خواهد بود و شاهد کاهش تجارت این اتحادیه با انگلیس خواهیم بود.  هامیش موئرس، استراتژیست ارزی در موسسه " اوفکس" گفت: این که تصور کنیم انگلیس و اتحادیه اروپا به این زودی ها به یک توافق تجاری جامع و پایدار برسند تصور غلطی خواهد بود. هفت سال طول کشید تا مذاکرات کانادا و اتحادیه اروپا به امضای پیمان تجارت آزاد ختم شود و حتی اگر در خصوص انگلیس، این مدت بسیار کمتر باشد هم، در کوتاه مدت روابط دو طرف کاهشی خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند

ایتنا - طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. طبق گزارش بلومبرگ، آیپد اپل به فهرست محصولات فناوری که باید قوانین DMA اتحادیه اروپا را رعایت کنند اضافه شده است. کمیسیون اروپا رسما iPadOS را به عنوان یک درگاه‌بان تحت DMA در کنار مرورگر وب سافاری، سیستم عامل iOS و اپ استور تعیین کرده است.
 
به گزارش ایتنا، در این بیانیه آمده است که کاربران اساساً در اکوسیستم iPadOS اپل «محبوس» هستند که این باعث منصرف کردن کاربرانش از رو آوردن به محصولات رقبای آن می‌شود. این شرکت شش ماه فرصت دارد تا از تمهیدات متنوع پیشگیرانه این اتحادیه پیروی کند.
 
این تصمیم به دنبال تحقیقاتی چند ماهه بر روی iPadOS برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا به عنوان نرم‌افزار درگاه‌بان واجد شرایط است یا خیر اتخاذ می‌شود. مارگرت وستیگر، معاون اجرایی مسئول خط‌مشی رقابت در کمیسیون اروپا، نوشت: «iPadOS درگاه مهمی است که بسیاری از شرکت‌ها برای دسترسی به مشتریان خود به آن متکی هستند. تصمیم امروز تضمین خواهد کرد که انصاف و رقابت‌پذیری نیز در این پلت‌فرم حفظ شود».

 
اپل برای کسب اطمینان از تطابق‌پذیری iPadOS چه کاری باید انجام دهد؟ طبق قوانین DMA، درگاه‌بانان از ترجیح دادن خدمات‌شان به رقبا و حبس کردن کاربران در اکوسیستم منع شده‌اند. همچنین نرم‌افزار باید به طرف‌های ثالث اجازه دهد تا با سرویس‌های داخلی همکاری متقابل داشته باشند، که به همین دلیل است که فروشگاه‌های طرف ثالث در حال اهمیت پیدا کردن برای آیفون‌ها در اروپا هستند.
 
به گزارش ایتنا، در بیانیه‌ای که توسط فوربس منتشر شد، اپل گفت که «به تعامل سازنده با کمیسیون اروپا ادامه خواهد داد» تا اطمینان حاصل شود که خدمات تعیین‌شده‌اش با DMA از جمله iPadOS مطابقت دارد. با این حال، این شرکت دقیقاً راضی نیست و این قانون را به ایجاد «خطرات جدید حریم خصوصی و امنیت داده‌ها» متهم کرده است. به همین منظور، اپل یک شکوائیه حقوقی به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که قرار است در اواخر سال جاری در لوکزامبورگ برگزار شود صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • پیروزی منچسترسیتی مقابل لسترسیتی با گل دیدنی وینسنت کمپانی (لیگ برتر انگلیس - 6 می، 2019) / فیلم
  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • اتحادیه اروپا اپل را مجبور می‌کند که iPadOS را باز کند
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است