Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@23:56:13 GMT

ویتامین‌هایی که علائم اضطراب را کاهش می‌دهند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۳۹۰

ویتامین‌هایی که علائم اضطراب را کاهش می‌دهند

استرس را به اشکال گوناگون می‌توان مهار کرد، اما اضطراب یکی از بزرگ‌ترین عوامل ایجاد کننده بیماری‌های جسمی بوده و نیازمند دارودرمانی و روان درمانی است. با این حال این نکته ثابت شده که مصرف برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌تواند در کنار درمان‌های دارویی، علائم اضطراب را تا حد زیادی مهار کند.

ویتامین D. یکی از این ویتامین‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تحقیقات زیادی ادعا می‌کنند که کمبود ویتامین D. با بروز اختلالات اضطرابی ارتباط نزدیک دارد. برای دریافت کافی ویتامین D، روزانه ۲۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید یا غذا‌های غنی از این ویتامین مانند انواع قارچ‌ها، پرتقال، ماهی، شیر و غلات غنی شده با ویتامین D. بخورید.

همچنین می‌توانید با مصرف غذا‌های سالم، بدن خود را از ویتامین‌های گروه B. بی‌نیاز کنید. اما اگر اضطراب شدید دارید، مکمل‌های ب. کمپلکس را فراموش نکنید. ویتامین‌های ب. ۱۲ و ب. ۲ بیشتر در محصولات حیوانی یافت می‌شوند. اگر گیاه‌خوار هستید، از مکمل‌های حاوی این ویتامین‌ها استفاده کنید.

مکمل‌های منیزیم نیز نقش زیادی در مهار اضطراب دارند. مصرف منیزیم را با دوز ۱۰۰ میلی‌گرم در روز شروع کنید.

مصرف اسید‌های چرب امگا۳ نیز علائم اضطراب را تسکین داده و منجر به کاهش سطوح مواد شیمیایی مرتبط با استرس از جمله آدرنالین و کورتیزول می‌شود. ماهی، تخم کتان و گردو منابع بزرگ اسید‌های چرب امگا۳ هستند.

بنابر گزارش دویچه‌وله، در عین حال مولتی ویتامین‌های شامل ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، کلسیم و “روی” برای افرادی که اختلالات خلقی مانند اضطراب دارند، بسیار مفید است. برای انتخاب مناسب‌ترین نوع این مکمل‌ها با پزشک متخصص مشورت کنید.       منبع:شفقنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استرس روان درمانی اضطراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • چرا با تاریکی هوا احساس خواب آلودگی بیشتر می‌شود؟
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • راه مهار اضطراب در آزمون سراسری
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ