Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل ارتش گفت: ما نه علاقه به جنگ داریم و نه دعوت به جنگ می‌کنیم، اما دشمنان ما اگر خواستند می‌توانند در میدان جنگ، تجهیزات و جوانان ما را آزمایش کنند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه دوره رزم مقدماتی دانش‌پژوهان ارتش، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره فضاسازی رسانه‌های بیگانه درباره تجهیزات و ادوات نظامی مورد استفاده در ارتش، گفت: ادوات ارتش در معرض دید ملت قرار دارد و شما خبرنگاران هم بیش از سایرین این ادوات و تجهیزات به‌روز شده را مشاهده کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما از دشمنان دعوت نمی‌کنیم، ولی اگر آن‌ها می‌خواهند متوجه به‌روز بودن یا به‌روز نبودن تجهیزات ما شوند، می‌توانند امتحان کنند؛ به نظرم می‌رسد چندین مرتبه هم امتحان کرده‌اند و ضربه‌اش را هم خورده‌اند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: البته ما هیچ‌وقت سرمایه‌ای را که داریم دور نمی‌ریزیم چرا که این سرمایه‌ها، سرمایه‌های ملت هستند و ما اگر بتوانیم تا آخرین گلوله از یک تانکی استفاده کنیم که توانایی مبارزه در میدان دارد، این کار را انجام می‌دهیم.

امیر سرلشکر موسوی گفت: ما برای یک ریال سرمایه ملت هم ارزش قائل هستیم و از آن کشور‌ها نیستیم که پول ملت را بگیریم و دور بریزیم. برخی کشور‌ها صد‌ها میلیارد دلار پول ملت‌شان را صرف تجهیزاتی می‌کنند، اما نمی‌توانند از آن استفاده کنند؛ میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کنند تا از آسمان کشورشان حفاظت کنند، اما می‌بینند از همان آسمان، همه چیز عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه ما از تجهیزاتمان نهایت استفاده را می‌کنیم و هر کدام را که بتوانیم بهینه می‌کنیم و ارتقا می‌دهیم، گفت: اگر روزی قرار به رو در رویی و مقابله باشد سازندگان اولیه بخشی از تجهیزات ارتش را که از قبل از انقلاب مانده، حتما تعجب خواهند کرد. به‌روزرسانی، ارتقا و نگهداری صحیح و استفاده حداکثری، راهبرد ارتش در قبال آن دسته از تجهیزاتی است که از قبل باقی مانده است.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هر آنچه را که نیاز داشته باشد می‌سازد، عنوان کرد: ارتش برای تهدیدات جدیدی که در دنیا به وجود آمده، تجهیزات و ادوات مورد نیاز را خودش طراحی و در داخل تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز انواع و اقسام تجهیزات ارتش اعم از تجهیزات پدافندی، زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوچه‌ها، موشک‌ها، اژدرها، هواپیما‌ها و انواع تجهیرات زمینی در داخل کشور طراحی و تولید می‌شود گفت: اینکه دشمنان ما را متهم کنند که تجهیزات‌مان فرسوده است، چنین چیزی نیست.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: ما نه علاقه به جنگ داریم و نه دعوت به جنگ می‌کنیم، اما دشمنان ما اگر خواستند می‌توانند در میدان جنگ، تجهیزات و جوانان ما را آزمایش کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به خبرنگاران با بیان اینکه بحث بودجه بحث جدیدی نیست، گفت: در فصل بودجه همه سازمان‌ها راجع به بودجه بحث و گفتو می‌کنند و همه به دنبال این هستند که اثبات کنند نیازشان بیش از آن چیزی است که برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه سازمان‌ها با توجه به نیاز‌های و هزینه‌های خود به بودجه پیش‌بینی شده برای خودشان اعتراض کنند موضوعی کاملا طبیعی است، عنوان کرد: اگر متن کامل صحبت‌های امیر سیاری که درباره بودجه اخیراً منتشر شده در کنار متن منتشره توسط رسانه‌های معاند قرار بگیرد، دروغ آن‌ها کاملا مشخص می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • سرلشکر رشید: رژیم صهیونیستی جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!