Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان حدود یک ماه پیش بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرد اما این روند با مخالفت برخی تیم های انتخاباتی مواجه شد و هواداران عبدالله عبدالله در هفت ولایت مانع بازشماری آرا شدند.

روز جمعه گذشته عبدالله اعلام کرد که با بازشماری آرای این ولایت ها (پنجشیر، فاریاب، جوزجان، سرپل، بغلان، تخار و بدخشان) موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذبیح الله سادات، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان امروز اعلام کرد که بازشماری آرای هفت ولایت امروز پایان می یابد.

وی گفت که روز گذشته روند بازشماری آرا در ولایات پنجشیر، سرپل و جوزجان پایان یافته و مواد و نتایج بازشماری در حال انتقال به مرکز است.

به گفته وی، بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری در چهار ولایت فاریاب، تخار، بدخشان و بغلان ادامه دارد و تا پایان امروز خاتمه پیدا خواهد کرد.

ذبیح الله سادات، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود: ما سعی می کنیم که هرچه زودتر روند قانونی بازشماری آرا پایان یافته و نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام کنیم.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۶ میزان/ مهر برگزار شده بود و تاکنون دو بار اعلام نتایج ابتدایی به تاخیر افتاده است. هنوز زمان مشخصی برای اعلام نتایج تعیین نشده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انتخابات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد

حسین علی حاجی دلیگانی با بیان اینکه جلسه پایانی کمیسیون تلفیق برای بررسی جدول لایحه بودجه با حضور معاونان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار داشت: نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ امروز با حضور اکثریت اعضا برگزار شده و گزارش هیئت رئیسه کمیسیون در جلسات با کمیسیون‌های تخصصی درباره جداول بودجه قرائت شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق نیرو‌های خدماتی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ اختصاص یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون بنا شد تا ما به ازای دو دهم درصد از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده برای نوسازی مدارس اختصاص یابد، علاوه بر این بر اساس مصوبه امروز کمیسیون مقرر شد تا در بودجه سال ۱۴۰۳ یک همت در اختیار وزارت علوم و یک همت در اختیار وزارت بهداشت برای تامین نیاز‌های دانشگاه‌های جامع زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه‌های علوم اختصاص یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس اظهار داشت: معاونان سازمان برنامه و بودجه که به عنوان نماینده دولت در کمیسیون حضور داشتند با این مصوبات مخالفتی نداشتند و همراه بودند لذا بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ نیز در کمیسیون تلفیق به پایان رسید.

وی افزود: گزارش کمیسیون تلفیق فردا پنجشنبه در سیستم مجلس بارگذاری می‌شود تا نمایندگان بتوانند پیشنهادات خود را برای طرح در صحن مجلس در سامانه بارگذاری کنند و طبق تصمیم هیئت رئیسه مجلس گزارش کمیسیون تلفیق در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است