Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:31:26 GMT

کشف دورترین کهکشان جهان توسط تلسکوپ آتاکاما

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۴۳۶

کشف دورترین کهکشان جهان توسط تلسکوپ آتاکاما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلوریست، نوری که از این کهکشان توسط تلسکوپ مذکور شناسایی شده، مربوط به تنها ۹۷۰ میلیون سال بعد از انفجار بزرگ یا بیگ بنگ است که منجر به آغاز روند شکل گیری جهان شد.

البته قبلا نور این کهکشان توسط محققان آلمانی از طریق تلسکوپ هایی در فرانسه و اسپانیا نیز رصد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مشاهدات مذکور آن چنان دقیق و حساس نبودند که از طریق آن بتوان فاصله کهکشان مذکور از کره زمین را اندازه گرفت.

اما حساسیت بالای تلسکوپ آتاکاما محاسبه دقیق فاصله کهکشان MAMBO-۹ از زمین را ممکن کرد.

داده های به دست آمده نشان دهنده مراحل اولیه شکل گیری برخی ستاره ها در این کهکشان است و لذا محققان امیدوارند از این طریق داده های بیشتری را در مورد نحوه تشکیل جهان به دست آورند.

بر اساس برآوردهای ستاره شناسان جرم گاز و گرد و خاک این کهکشان ده برابر بیشتر از کل ستاره های کهکشان راه شیری است و لذا باید در انتظار شکل گیری ستاره های فراوانی در آن بود.

کد خبر 4799058

منبع: مهر

کلیدواژه: کهکشان ستاره تلسکوپ تحقیقات علمی نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات فناوری نانو فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ربات موبایل گوگل هفته پژوهش محمد جواد آذری جهرمی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل عجیب و غریب تعطیلی یک تالار در خرم‌آباد

به گزارش خبرآنلاین ،به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیر مجاز در مراسمات عروسی پلمپ شد.

فارس در خبری نوشت:علی حسنوند ظهر امروز در حاشیه پلمپ تالار افلاک این شهرستان بیان داشت: باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم آباد ورییس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی براینکه تالار مذکور درنزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی‌های صورت گرفته در داخل تالار باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای این فرودگاه شده و بعضا لغو تعدادی از پروازهای این فرودگاه را به همراه داشته، موضوع مذکور در دستور کار دادستانی قرارگرفته، که علیرغم تذکرات داده شده به مدیر تالار مذکور، و اخذ تعهد از ایشان، متاسفانه نامبرده توجهی به تذکرات داده شده نداشته، که نهایتا دستور پلمپ تالار افلاک صادر گردید.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902763

دیگر خبرها

  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • دلیل عجیب و غریب تعطیلی یک تالار در خرم‌آباد
  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد
  • نابغه والیبال جهان دیگر به ستاره ایرانی پاس نمی‌دهد!
  • تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
  • تصویر روز ناسا: کهکشانی مارپیچی با طراحی عظیم
  • کشف نخستین سیاره بی‌ستاره!
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • تمجید رایس از ستاره سیتی: در جهان بهترین است!
  • رصد آسمان بر بلندای کوه | بزرگ‌ترین تلسکوپ ایران کجاست؟