Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب «القوات اللبنانیه» به عنوان یکی از متحدان اصلی «المستقبل» اعلام کرد، در جلسه امروز پارلمان هیچ نامزدی را برای نخست‌وزیری اعلام نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب «القوات اللبنانیه» به ریاست «سمیر جعجع» امروز (دوشنبه) اعلام کرد، در جلسه پارلمان امروز به هیچ شخصی برای نخست‌وزیری رأی نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش روزنامه لبنانی «الجمهوریه»، حزب مذکور با صدور بیانیه‌ای بر ائتلاف راهبردی با جریان «المستقبل» به ریاست «سعد الحریری» تأکید کرد و گفت، از نظر القوات هیچ موضوعی بالاتر از توجه به درخواست مردم برای دولت تکنوکرات مستقل وجود ندارد و حزب القوات در رایزنی‌های امروز کسی را برای نخست‌وزیری تعیین نمی‌کند تا در صورتی که دولتی متشکل از چهره‌های متخصص و مستقل تشکیل شد به آن رأی اعتماد دهد.

روزنامه الجمهوریه در گزارش دیگری نوشت، به نظر می‌رسد الحریری در جلسه امروز آرای «المستقبل» (۱۸ نماینده)، «التنمیه و التحریر» (۱۷ نماینده)، «اللقاء الدیموقراطی» (۹ نماینده)، «الوسط المستقل» (۴ نماینده)، «التکتل الوطنی» (۵ نماینده)، «الجمهوریه القویه» (۱۵ نماینده)، «الکتله القومیه الاجتماعیه» (۳ نماینده) و آرای تعدادی از نمایندگان مستقل را کسب کند.

در ادامه این گزارش آمده، «لبنان القوی» (به ریاست باسیل)، «الوفاء للمقاومه»، «اللقاء التشاوری» و «ضمانه الجبل» به علاوه تعدادی از نمایندگان مستقل به وی رأی نخواهند داد.

الجمهوریه افزود، با توجه به مواضع قوای سیاسی و تناقض واضح میان آنها مأموریت سعد الحریری برای تشکیل دولت با سختی‌های زیادی روبرو خواهد بود؛ در حالی که الحریری بر تشکیل دولت تکنوکرات صرف تأکید دارد بخش زیادی از گروه‌های سیاسی موافق دولت تکنو-سیاسی هستند که رئیس‌جمهور و دوگانه شیعه (حزب‌الله وامل) در رأس آن قرار دارند.

با توجه به این موضوعات، پیش‌بینی می‌شود که چند ماه زمان برای تشکیل دولت زمان نیاز است جز اینکه یکی از دو موضوع زیر اتفاق بیفتد:

اول: توافق سریع برای تشکیل دولت در چند هفته

دوم: یکی از مین‌های سیاسی در مسیر تشکیل دولت منفجر شود و احتمالاتی را به وجود آورد که کوچکترین آنها «سخت» است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سعد الحریری سمیر جعجع ناسازگاری پارلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت

به گزارش جام جم آنلاین، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز هیات وزیران به ریاست محمد مخبر معاون اول رییس جمهور به دلیل سفر آیت الله رییسی به سریلانکا و با حضور وزرا و اعضای کابینه تشکیل شد که مصوباتی داشت.

وی افزود: به منظور نظارت مؤثرتر بر بازار، لایحه اصلاحیه‌ای از سوی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات ارائه شد که در جلسه امروز این لایحه تصویب شد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: یک مصوبه دیگر به پیشنهاد بانک مرکزی تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌ المللی پول بود.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: آیین نامه مهارت محور شدن آموزش و پررش و حرکت به سمت فنی و حرفه ای تر شدن تصویب شد و به زودی ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ مورد نیاز امسال منابع ارزی برای دارو و کالای اساسی در دولت انجام و تصویب شده بود.

دیگر خبرها

  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان