Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید حیدر میرفخرالدینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در‌سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد، با بیان اینکه‌ دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای دارای ۱۸۰ آموزشگاه است، اظهار کرد: آموزشگاه‌های این دانشگاه در ۳۱ استان پراکنده است و حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰‌ دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف‌ دانشگاه فنی‌‌و‌حرفه‌ای پرورش تکنسین و نیروی آچار به‌دست است. استان‌ها، یک هفته قبل از هفته پژوهش، مراسم مربوط به این هفته را برگزار می‌کنند. برآیند مراسم استا‌ها در هفته جاری از ۲۶ تا ۳۰ آذر، در نمایشگاه بین‌المللی نمایش داده خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش علاوه بر ارائه دستاورهای تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی متناسب با نیازهای جامعه را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه دست‌ساخته های دانشجویی بیان کرد: هفته گذشته در‌۲‌گروه استادان و دانشجویان برگزار شد، این دست ساخته‌ها با توجه به شرایط تحریم مورد استقبال قرار گرفت. مراسم هفته پژوهش دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در ۲‌بخش ۲۶ تا ۳۰ و ۱۰ دی ماه برگزار می‌شود.

میرفخرالدینی افزود: مراسم مربوط به ۱۰ دی ماه، مخصوص دانشگاه فنی و حرفه ای‌است در آن از دانشجویان و کارآفرینان برتر تجلیل خواهد شد.۳‌دست‌ساخته برتر در هر استان انتخاب‌ شده و در نهایت ۱۰۰ دست‌ساخته گلچین و در نمایشگاه ۱۰ دی به نمایش در خواهد آمد. رویکرد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در نمایشگاه فن بازار پژوهش‌های کاربردی است و سعی کرده‌ایم با توجه به شرایط تحریم در حوزه تولید ملی فعال باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای ۲‌ هزار و ۲۸۰ کارگاه و آزمایشگاه ثبت شده در کشور است؛ بیان کرد: بر اساس آمار رسمی بیش‌ترین جذب فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌به بازار کار، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است، علت اصلی آن را می‌توان در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این دانشگاه جست‌جو کرد. این کارگا‌ها در حال حاضر تجهیز شده‌اند؛ اما نیازمند توجه هستند و باید در راستای بروزرسانی آن تلاش کرد؛ قطعا کمبودهایی در این حوزه وجود دارد. حدود ۲۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده که تنها صرف ارتقای آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها خواهد شد.

وی از انتقال موتورهای هیبریدی به کشور توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: تمام استان‌ها به جز ایلام مجهز به موتورهای هیبریدی بوده در حال حاضر ۲‌ نفر از هر استان مشغول آموزش کار کردن با این موتورها هستند. در بخش پوشاک با توجه به رشته‌ها، تجهیزات صنعت پوشاک و دوخت را حدود ۲۰ میلیارد تومان تخصیص بودجه داشتیم و با کمک آن انواع تجهیزات این رشته در زمینه چرخ خیاطی و طراحی دوخت تجهیز شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به سرانه بودجه دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای گفت: سرانه بودجه دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های کشور کمتر از یک چهارم است؛ باید این نکته را مد نظر داشت که هزینه‌های آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای‌ بیشتر است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

31 / 167 دانشگاه فنی و حرفه ای تکنسین آزمایشگاه میرفخرالدینی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای تکنسین آزمایشگاه میرفخرالدینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن

به گزارش قدس خراسان، علی‌اکبر چراغیان ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از رؤسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهدالرضا(ع) برای آموزش قرآن در رده سنی زیر ۶ سال خبر داد و افزود: در همین راستا نیز توانسته‌ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن در شهرستان تربیت کنیم.

وی به طرح قاضی در مدارس اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان و والدین شده است.

چراغیان وضعیت آموزشی دانش‌آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه ۱۵ درصد قبولی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش پیدا کرده که از این لحاظ آموزش و پرورش بردسکن جزو 10 نواحی آموزش و پرورش در سطح استان است. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن به کسب رتبه‌های دیگر آموزش و پرورش در المپیادها، آزمون پایش و پایا در سطح استان و کشور خبر داد و گفت: متأسفانه برخی افراد آموزش و پرورش را خواسته و ناخواسته در بستر فضای مجازی مورد انتقاد قرار می‌دهند که نیاز است اگر ضعف و یا کم و کاستی وجود دارد موارد را به صورت حضوری مطرح تا نیروهای ستادی حوزه آموزش و پرورش نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند. 

وی همچنین با توجه به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را بیشتر مورد کنترل قرار دهند و به آنها اجازه ندهند با موتورسیکلت در مدارس حضور پیدا کنند.

چراغیان اظهار کرد: متأسفانه طی سال گذشته و در یک ماه اخیر چهار نفر از دانش‌آموزان بر اثر قوع تصادف جان خود را از دست داده‌اند و خانواده‌ها را داغدار کرده‌اند.

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی الهلال و التعاون + فیلم
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • پژوهش جدید دانشمندان همه باورهای مربوط به کف پای صاف را رد کرد
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد