Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:57:15 GMT

تحریم‌ها گریبان سازمان هواشناسی را هم گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۰۹۰۷

تحریم‌ها گریبان سازمان هواشناسی را هم گرفته است

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: در حال حاضر مسئله مهم در حوزه هواشناسی کشور، موضوع تحریم‌ها است که گریبان ما را هم گرفته است. تلاش می‌کنیم با استفاده از دانش فنی داخلی با رعایت استانداردهای بین‌المللی نیازهای موجود را پاسخ دهیم.

به گزارش ایسنا، سحر تاج‌بخش در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که امروز در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه دانش هواشناسی یک دانش میان حوزه‌ای و فرابخشی است، اظهار کرد: اولین حوزه‌ای که سازمان هواشناسی در سال ۱۳۳۷ شروع به ارائه خدمات در آن کرد، «هوانوردی» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه این سازمان در تمام حوزه‌های دریایی، ریلی و جاده‌ای به تمام بخش‌ها سرویس‌هایی را ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قانون مدیریت بحران سازمان هواشناسی سه وظیفه اصلی برعهده دارد، تصریح کرد: بر اساس این قانون تنها سازمانی که می‌تواند اقدام به پیش‌بینی رسمی هواشناسی کند، سازمان هواشناسی کشور است. اگر دستگاه‌های دولتی یا غیر دولتی این اقدام را انجام می‌دهد دو دلیل می‌تواند داشته باشد؛ اول اینکه سرویس‌هایی که ما ارائه می‌دهیم به دردشان نمی‌خورد و دو اینکه مسئولیتی برای پاسخگویی در این زمینه به عهده ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی کشور در سه حوزه اصلی حمل و نقل، آب و کشاورزی سرویس‌های تخصصی ارائه می‌دهد، گفت: پیش‌بینی‌های هواشناسی حل عددی معادلات دیفرانسیل جوی است و اساسا این موضوع اصل عدم قطعیت دارد. ما نمی‌توانیم منابع آب کشور را به داده‌های هواشناسی وصل کنیم.

رییس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های بلندمدت هواشناسی در بهترین کشورهای دنیا ۷۵ درصد قطعیت دارند، اظهار کرد: برای مثال در رخدادی مانند سیلاب داده‌های هواشناسی به‌تنهایی کافی نیست و باید به داده‌های وزارت نیرو نیز دسترسی داشته باشیم.

وی افزود: پیش‌بینی مخاطرات و تولید اطلاعیه‌های هواشناسی بر اساس استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم سرویس‌های بهتری ارائه دهیم ولی اصل عدم قطعیت را هم باید در نظر داشته باشیم.

تاج‌بخش با اشاره به اینکه بر اساس گفته سازمان مدیریت بحران اگر پیش‌بینی‌های هواشناسی در سیل‌های امسال نبود در لرستان بیش از ۱۰۰۰ کشته داشتیم، گفت: در حال حاضر در کارون سامانه هشدار سیل نسل ۴ و سامانه هشدار سیلاب شهری نیز در قمرود و گرگان رود نصب شده است.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این کشور مخالف محکومیت های یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی است.

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: روسیه قاطعانه محدودیت های اعمال شده یکجانبه علیه کشورهای آفریقایی را محکوم می کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که این کشور از تلاش برای استفاده از تحریم های شورای امنیت سازمان ملل برای مداخله در امور داخلی کشورهای آفریقایی جلوگیری می کند.

نبنزیا افزود که روسیه به کمک در جهت تقویت پتانسیل کشورهای آفریقایی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل و مجمع عمومی ادامه می دهد.

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد که روسیه با تحمیل هر گونه دستور العمل سازمان های سیاسی از خارج مخالف است و از کاهش فشار تحریم ها بر کشورهای مستقل آفریقایی حمایت می کند.

کد خبر 6088034

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • هشدار هواشناسی؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • بارش‌های فراوان در اردیبهشت؛ احتمال سیلاب در این مناطق
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403