Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه دو سال قبل ۶۳ دانشجو داشتیم که امسال ۵۰ هزار دانشجو داریم گفت: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال و... آموزش عالی را از سبد خانوار حذف کردند. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عزیز جوانپور در نشست خبری هفته پژوهش و سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به انتخاب دانشگاه آزاد تبریز به عنوان واحد نمونه در حوزه های فرهنگی و پژوهشی سال گذشته اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید، به دانشگاه کارآفرین و حل کننده مسایل استانی و کشوری تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در گام اول، مسئله ملی دریاچه ارومیه را در 25000 مسئله شناسایی و ارائه دادیم و در قالب پایان نامه های ارشد و دکتری حل چالش های این حوزه را پیگیر هستیم، افزود: در حوزه چرم و کفش هم 7000 مسئله احصا شده و مشکلات این حوزه به صورت علمی مورد ارزیابی قرار می گیرد و علاوه بر تلاش برای حل چالش ها، برای آینده این صنعت هم پژوهش صورت خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمام پایان نامه های ارشد و دکترا مسئله محور خواهد بود که دانشجویان و اساتید ملزم به انتخاب یک موضوع از میان چالش های استان باشد، گفت: پایان نامه های ما حل کننده مسئله در کشور نیستند و عمدتا بازخورد بیرونی ندارد لذا با اجرای طرح پایش در استان، پایان نامه ها به سمت حل چالش های استان و حتی کشور سوق می یابند.

وی با بیان اینکه به زودی با اعتبار معاونت علمی و فناوری، «سرای نوآوری چرم و کفش» در دانشگاه آزاد مستقر می شود، افزود: «مرکز تحقیقات» کفش و چرم را در کنار سرای نوآوری راه اندازی می کنیم و «مدرسه مهارتی» کفش و چرم هم بر این اساس مورد توجه قرار گرفته است و به زودی راه اندازی می شود چراکه کفش تبریز به عنوان برند در دنیا مطرح است و باید به روز تر و با کیفیت تر این صنعت توسعه یابد.

دانشکده خانواده برای نخستین بار در کشور در دانشگاه آزاد قم تأسیس می‌شودحضور 87 محصول دانشگاه آزاد در نمایشگاه ملی پژوهش و فناوریرئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد: «دغدغه‌مندی» نخستین ویژگی‌ یک بسیجی استحضور دانشگاه آزاد در مسابقات باشگاه‌های کشتی جهان قطعی شد

جوانپور از فارغ التحصیلی بیش از 300 هزار نفر از دانشگاه های آزاد آذربایجان شرقی و 92 هزار نفر از دانشگاه آزاد تبریز خبر داد و گفت: در بسیاری از حوزه های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد خدمات زیادی انجام داده و معتقدیم دانشگاه آزاد باید اکنون مسایل و چالش های روز استان را بررسی و حل کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد استان، 550 طرح و ایده در نمایشگاه فناوری «ربع رشیدی» ارائه کرده بود، ابراز داشت: در جشنواره فرهیختگان هم جزو 4 استان برتر در این جشنواره هستیم. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی دانشجویان در تمامی رشته ها مورد توجه جدی قرار گرفته است خاطر نشان کرد: ما نمی خواهیم فارغ التحصیل بی کار و بدون مهارت تربیت کرده و تحویل دهیم که مهارت آموزی برای تمامی رشته های فنی و غیر فنی در دانشگاه آزاد در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش های مختلف بیمارستان امام سجاد (ع) دانشگاه آزاد تبریز هم به صورت کامل راه اندازی شده و در حال ارائه خدمات است خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد تبریز 137 تخت بیمارستانی به خدمات درمانی استان اضافه کرد که اینها بدون کمک های دولتی ساخته شده است.

جوانپور با بیان اینکه در حوزه کشاورزی هم بخشی از زمین 100 هکتاری قابل کشت خود را آماده کشت کردیم، ابراز داشت: تلاش می کنیم با این اقدامات، دانشجویان و فارغ التحصیلان این حوزه به صورت مهارتی و علمی آموزش ببینند. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت انتخاباتی در دانشگاه آزاد، گفت: بر اساس تاکید ریاست دانشگاه آزاد کشور، این دانشگاه از فعالیت له یا علیه افراد در انتخابات کاملا منع شده و فقط برای افزایش مشارکت و حضور حداکثری تلاش خواهیم کرد. ضمن اینکه حضور کاندیداها به عنوان نامزد انتخاباتی در دانشگاه آزاد ممنوع است و فقط برای اصل انتخابات و مشارکت حداکثری تلاش می کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت بین المللی این دانشگاه از مهر ماه امسال خبر داد و ابراز داشت: ما از عراق و ترکیه و افغانستان و آذربایجان و کانادا دانشجو داریم که 500 نفر ثبت نام کرده و 250 نفر در ترم اول و بقیه در ترم دوم در کارشناسی ارشد و دکترا آغاز به تحصیل خواهند کرد که دندانپزشکی و پزشکی و پرستاری بیشترین تقاضای بین المللی را دارد و تلاش می کنیم سال اینده این آمار را دو برابر کنیم.

جوانپور با اشاره به اینکه دو سال قبل 63 دانشجو داشتیم که امسال 50 هزار دانشجو داریم افزود: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی و اشتغال و... آموزش عالی را از سبد خانوار حذف کردند و خروجی آموزش و پرورش هم در این مدت کاهش یافته است.

وی در پایان، با تاکید بر اینکه در دانشگاه آزاد به دنبال افزایش کمی دانشجو یا دانشگاه نیستیم، بلکه از توسعه کمی عبور کرده ایم، ابراز داشت: ما برای توسعه کیفی آماده شده ایم چراکه اگر تعداد دانشجویان به این صورت ادامه یابد، باید برای افزایش کیفیت تلاش کنیم.

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدوارم تا پایان دولت خبرهای خوبی در حوزه راه بشنویم.  

مالک رحمتی امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: قرارداد قطعات سوم و پنجم آزادراه راه تبریز- ارومیه آماده شده و نیازمند دستور وزیر محترم راه است.

 وی ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این طرح اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: همچنین از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی باید به این طرح اختصاص یابد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان محقق شده است. سال قبل نیز سازمان برنامه و بودجه قول داد ۲۰۰ میلیارد تومان بدهد که هنوز محقق نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه سفر استانی رییس جمهور ۱۵ هزار تن قیر هم باید به طرح اختصاص یابد که با ۸۰۰۰ تن نیز مشکل‌شان حل می‌شود. 

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی امروز به همراه استاندار آذربایجان شرقی با حضور میدانی در قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه در جریان پیشرفت کار آن قرار گرفتند.

در این بازدید اعلام شد قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه ۲۸ کیلومتر طول دارد که قرار است با ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ساخته شود.

قرار است ۱۶ کیلومتر از قطعه ششم آزادراه امسال افتتاح شود که ۱۲ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

کل ۲۸ کیلومتر قطعه ششم آزادراه نیز تا پایان سال ۱۴۰۵ تکمیل و افتتاح می‌شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری از فردا در قزوین
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )