Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ویدیوی اعجاب انگیز از یک استاد چینی کونگ فو که توانایی خارق العاده‌ای در پریدن دارد، نحوه پریدن و ایستادن لحظه‌ای وی روی آب را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک کلیپ کوتاه وجود دارد که این روزها در حال انتشار وسیع در فضای اینترنت است. این ویدیو یک استاد کونگ فو به نام "شیائو کیانگ" را در حال پرش و ایستادن لحظه‌ای روی آب نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ویدئو به نظر می‌رسد که این استاد کونگ فو پس از پریدن روی آب فرود می‌آید و سپس با کمک از آب ارتفاع می‌گیرد! در واقع دیده می‌شود که وی می‌تواند روی آب بایستد و بر ماهیت مایع غلبه کند. اما او چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

یک توهم؟

اغلب مردم بعد از تماشای این فیلم کاملاً مطمئن بودند که این یک توهم دیداری است و نمی‌توانستند دلیل متقنی برای آن ارائه دهند که چگونه این کار انجام می‌شود. این در حالی است که "رت آلن" از پایگاه وایرد(WIRED) آنالیز را انجام داد تا آن را برای ما توضیح دهد.

"آلن" نیز تحت تأثیر این ویدیو قرار گرفت، اما او یک قدم جلوتر رفت و چگونگی انجام این کار را با خود مرور کرد.

وی نوشت: من یک سرنخ به شما می‌گویم؛ همین‌طور که او با پرش در حال پرواز در هوا است، به یک نقطه در وسط بدن که مرکز ثقل اوست نگاه کنید. هنگامی که او از زمین می‌پرد، مرکز ثقل او در واقع یک مسیر معمولی سهموی را دنبال می‌کند. درست مثل وقتی که شما یک توپ را به هوا پرتاب می‌کنید. بنابراین تنها نیرویی که در آن نقطه بر وی اعمال می‌شود، تعامل گرانشی با زمین است. این بدان معنی است که او یک شتاب نزولی ثابت دارد و این مسیر آشنا را تولید می‌کند.

"آلن" برای تکمیل نظریه خود، فیلم را از طریق یک برنامه تجزیه و تحلیل ویدیو موسوم به "Tracker" اجرا کرد. سپس حرکت سر، پا و مرکز ثقل "کیانگ" را ردیابی و ارزیابی کرد.

"آلن" پس از ایجاد یک نمودار بسیار دقیق از حرکات "کیانگ" نتیجه گرفت که آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد این است که این استاد کونگ فو پاهای خود را در نزدیکی نقطه اوج، به شدت از بدن خود دور می‌کند و سپس آنها را جمع می‌کند.

مدل‌سازی پرش "کیانگ"

"آلن" در این نقطه متوقف نشد و سپس یک مدل از جهش و نحوه پرش "کیانگ" ساخت. وی با استفاده از این فرآیند توضیح داد که تمرکز بیننده روی پاهای "کیانگ" در ویدیو باعث می‌شود که به نظر برسد دو پرش وجود دارد.

در نهایت آلن اظهار داشت که "کیانگ" به نوعی جادوگر است، چرا که برای اکثر ما این یک پرش غیرممکن است و نیاز به سطح بالایی از ورزشکاری و آمادگی فوق العاده جسمانی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کونگ فو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته۳۰ میلیون تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در محور‌های مختلف استان جابجا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۷ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده کالا‌های جابجا شده شامل انواع بنزین، نفت گاز، محمولات معدنی، سیمان، شمش آهن، کیسه مواد، قطعات یدکی و کالا‌های اساسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۲۳۱ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم
  • سفر فضاپیمای چینی به قسمت دوردست ماه آغاز شد