Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از راه اندازی یک مرکز افق برای کاهش آسیب های اجتماعی و انجام خدمات قرآنی و فرهنگی در امامزاده عبدالله(ع) شهر همدان خبر داد.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سهمیه استان همدان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور راه اندازی یک مرکز افق طی سالجاری درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: مراکز افق مخفف طرح «اجتماعی، فرهنگی و قرآنی» است و این مراکز در راستای این امور فعال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واحد اجتماعی موظف است در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه آن بقعه متبرکه و شهرستان تلاش کند، افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی افراد نیازمند یکی دیگر از اهداف مراکز افق برای استفاده از موقوفات بدون قید مکان است.

حسینی اضافه کرد: اهداف این طرح تقویت کارکردهای اجتماعی و فرهنگی بقاع متبرکه در راستای رسیدن به قطب فرهنگی است چرا که بسترسازی و حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد و ارزشی در عرصه‌های فعالیت اجتماعی، فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه می‌تواند مفید باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: کارگاه های آموزشی سبک زندگی و تربیت فرزندان و الگوسازی خدمات اجتماعی متناسب با آموزه های دینی و شاخص مذهبی در مرکز افق همدان برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه در گام های بعدی تعداد این مراکز در استان همدان افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد:با شناسایی خیرین و معرفی خانواده‌های آسیب پذیر برای ایجاد اشتغال و کمک‌های نقدی گام مهمی در راستای سلامت هر چه بیشتر جامعه برداشته می‌شود.

حسینی در پایان یادآور شد: حدود ۳۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز اولیه مرکز افق همدان هزینه شده است اما در طول فعالیت این مرکز با توجه به مساعدت مردم خیر اعتبار مرکز افق متغیر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مرکز افق در بقاع متبرکه سازمان اوقاف امامزاده عبدالله همدان آسیب اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، رئیس بیمارستان فاطمیه همدان در حاشیه بهره برداری از این طرح گفت: این بیمارستان بخشی برای بستری بیماران ویژه و بخشی برای بیماران عادی داشت، اما راه اندازی بخشی برای مراقبت از بیمادان خاص ضروری به نظر می‌رسید.

شمیم پیله ور افزود: مرجعیت بیمارستان فاطمیه و مراجعه شمار زیادی از بانوان همدانی و حتی بیمارانی از خارج از استان به این مرکز، ضرورت ایجاد این بخش را دو چندان کرد.

او تأکید کرد: در این بخش مادران باردار، مادران پس از بارداری و حتی مادرانی که نیاز به جراحی‌های زنانه دارند پذیرش می‌شوند.

پیله ور تصریح کرد: در این مرکز یک سری مراقبت خاص انجام می‌شود و در صورت نیاز از این محل برای هماهنگی به منظور انتقال بیمار به بخش آی. سی. یو استفاده شود.

بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص دارای ۱۱ تخت است که پنج تخت برای بیماران «اچ. دی. او»، «پرگ لمسی» (بیماران فشار خون بالا)، «اکلمسی»، «هلپ» (بیماران پرخطر)، «خونریزی شدید»، «آی. تی. پی» (پلاکت پایین)، «بیماران دارای تشنج» و ۶ تخت دیگر برای بیماران داخلی است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان