Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری تسنیم با بیان این انتقاد نوشت: رسالت فرهنگی حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی و انقلابی این است که آثاری که همسو با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی است را در دستور کار تولید و پخش خود قرار دهد. مدیریت حوزه هنری نیز قبلاً به این موضوع اشاره کرده و گفته است که حوزه هنری در اساسنامه‌اش دو وظیفه اصلی دارد؛ یکی بخش تولید محصولات و تولیدات هنری است با آنچه مربوط به انقلاب اسلامی می‌شود و در کنار آن وظیفه دیگری دارد که  وظیفه آموزش و به اصطلاح امروز تربیت و معرفی نیرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری به مدیریت «سعید خندق آبادی» در سال قبل اقدام به خرید حق پخش فیلم سینمایی «هزارپا» کرده بود. فیلمی سرشار از شوخی‌های جنسی و فضایی مغایر با اخلاق و سبک زندگی ایرانی-اسلامی. اقدامی که توسط تسنیم پیگیری و به آن واکنش نشان داده شد.

بعد از آن در ابتدای سال جاری خبری دیگر منتشر شد که موسسه هنرهای تصویری سوره فیلم سراسر مبتذل «رحمان 1400» را در سالن‌های نمایش خود اکران کرده و حق امتیاز پخش این فیلم را در شبکه نمایش خانگی به‌عهده گرفته است. اتفاقی دیگر که با معیارهای فرهنگی و انقلابی این موسسه هنری و دینی در تناقض است. آنچه که در ادامه نیز رخ داد جالب بود. همان روزها روزنامه فرهیختگان برای پیگیری بحث خرید رایت و پخش «رحمان 1400» با «سعید خندق‌ آبادی» مدیریت مؤسسه هنرهای تصویری سوره تماس گرفت که وی به طرز غافلگیر کننده‌ای عصبانی شد و گفت به این سوال پاسخ نمی‌دهد و گوشی تلفن را قطع کرد.

اما این تناقضات گویا تمامی ندارد و این بار شاهد حضور مدیر این موسسه فرهنگی در مقام یکی از سرمایه‌گذاران، مدیر طرح و جانشین تهیه کننده سریالی هستیم که در آن محتوا و فضایی مغایر با سبک زندگی متعارف و متداول مردم در روزهای سخت معیشتی و اقتصادی است. سریالی که تبلیغ سبک زندگی لاکچری و پولداری در آن موج می‌زند که با متنِ زندگی امروزه مردم کاملاً در تناقض است. سریالی که در آن محتوایی متضاد با ارزش‌های سبک زندگی اسلامی-ایرانی وجود دارد.

حضور «سعید خندق آبادی» به عنوان مدیرعامل این موسسه فرهنگی و انقلابی در این سریال این سؤال را ایجاد کرده است که حضور مدیرعامل مؤسسه هنرهای تصویری سوره با این جایگاه مهم و تولیدی در چنین سریالی با آن توصیفات چه توجیهی دارد؟

موسسه‌ای که مسئولیت توزیع بخشی از تولیدات نمایش خانگی را برعهده دارد و در این بازار مکاره تولیدات نامناسب برای خانواده‌های ایرانی باید حرف اول را جهت تزریق فیلم ها و سریال های مناسب بزند، مدیر آن اینگونه در سریال‌های نامناسب جولان می‌دهد.

مسئولان و مدیران حوزه هنری سازمان تبیلغات آیا این بار نیز در برابر این رفتار و اعمال سکوت اختیار می‌کنند و برخوردی ندارند؟

کد خبر 470581 برچسب‌ها سریال خانگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سریال خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است

نماینده ایرلند در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی اولین طرفی بود که به منافع ایران حمله کرد، گفت اتحادیه اروپا در جنایات منطقه هم‌دست بوده و لکه ننگی است بر دامن بشریت.

به گزارش ایسنا، «میک والاس» عضو پارلمان اروپا در بروکسل گفت: «این نهاد (اتحادیه اروپا) نمی‌تواند درباره اینکه چه کسی برای اولین‌بار به دیگری حمله کرد، حقیقت را بیان کند. این اسرائیل بود که در ابتدا به (کنسولگری) ایران حمله کرد؛ اما این نهاد یک جهان‌بینی استعماری دارد.»

او ادامه داد: «چطور از مردم خاورمیانه تا این حد متنفر شدید که سعی دارید آن‌ها را خارج از قلمرو قوانین بین‌المللی محسوب کنید؟ کشورهای اتحادیه اروپا در ۵ سال گذشته از طریق فروش تسلیحات و مداخله نظامی مستقیم، در جنگ یمن با ۴۰۰ هزار کشته، در نسل‌کشی غزه با ۱۰۰ هزار کشته و مجروح و همچنین در تحریم علیه سوریه و ایران که هر سال موجب ده‌ها هزار مرگ قابل‌پیشگیری می‌شود، همدست بوده‌اند.»

این سیاستمدار که از سال ۲۰۱۹ یکی از نمایندگان ایرلند در پارلمان اروپاست، گفت: «ما در اینجا بحث‌های بی‌پایانی درباره حقوق بشر داریم، اما این افرادی که شما با رای خود درهم شکسته‌اید، از حقوق بشر محروم هستند. وانمود می‌کنید که اتحادیه اروپا نهادی متمدن است. با کت‌وشلوار اینجا می‌نشینید و با آرای خود افراد را به مرگ محکوم می‌کنید. شما آشکارا دروغ می‌گوید تا اقدامات خود را توجیه کنید.»

والاس این استاندارد دوگانه اعضای اتحادیه اروپا را مصداق «ابتذال شر» دانست و گفت: «این نهاد لکه ننگی است بر دامن بشریت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالب‌زاده با وجود اهانت‌های گروه‌های مختلف، هیچگاه نه مردد شد و نه ترسید/زیست شهیدانه در زندگی نادر دیده می‌شد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است