Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:30:41 GMT

جانسون تسریع فرایند برگزیت را وعده داد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۱۶۱۰

ساعت24-نخست‌وزیر انگلیس که امروز از یکصد و نه نماینده جدید حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس استقبال می‌کند، متعهد شد که فرایند برگزیت را تسریع بخشد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که قرار است امروز (دوشنبه) از ۱۰۹ نماینده جدید حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا استقبال کند، متعهد شد که به وعده‌های انتخاباتی خود برای خروج هرچه سریعتر بریتانیا از اتحادیه اروپا و افزایش بودجه خدمات درمانی دولتی عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، جانسون بعد از کسب اکثریت قاطع کرسی‌های پارلمان در انتخابات سراسری روز جمعه ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) به دنبال تسریع کسب تأییدیه پارلمان در خصوص موضوع توافقنامه وی با اتحادیه اروپا برای برگزیت می‌باشد.

طبق نتیجه نهایی انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه‌کار به رهبری جانسون، موفق شد از ۶۵۰ کرسی پارلمان این کشور، ۳۶۵ کرسی را از آن خود کند و به اکثریت قاطع برسد.

نخست‌وزیر انگلیس که در مقابل بسیاری از هواداران سنتی حزب مخالف کارگر در شمال و مرکز انگلستان پیروز شد، در اولین سخنرانی خود بعد از پیروزی در انتخابات گفت که به دنبال تشکیل «دولت مردمی» است و وعده انتخاباتی خود برای خروج بریتانیا در پایان ژانویه ۲۰۲۰ (بهمن ماه) پایبند است.

بنا به گفته وزرای پارلمان، دولت جانسون در صدد است قبل از کریسمس لایحه توافق خروج از اتحادیه اروپا را مجدداً در پارلمان ارائه کند تا از این طریق تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن ماه) برگزیت صورت گیرد و سپس تلاش می‌کند تا پایان سال آینده میلادی، یک توافق تجاری را با اتحادیه اروپا تضمین کند.

در انتخابات سراسری جمعه هفته گذشته انگلیس، حزب کارگر با کسب ۲۰۳ کرسی پارلمان، متحمل شکست سختی شد و آنطور که رویترز گزارش کرده است، این بدترین نتیجه برای حزب کارگر از سال ۱۹۵۳ تاکنون بوده است زیرا بسیاری از هواداران این حزب که خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند، در انتخابات از محافظه‌کاران حمایت کردند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات گفت که این نتیجه برایش «غم‌انگیز» بود و قصد ندارد در انتخابات بعدی به عنوان رهبر حزب شرکت کند اما تا انتخاب رهبر بعدی در سمت خود باقی خواهد ماند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم /رقابت ۹۰ کاندیدا برای فتح ۴۵ کرسی پارلمان
  • نطق‌ شنیدنی در پارلمان اروپا درباره حمله ایران به اسرائیل
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا