Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد صادق درودگر ابتدای صحبت هایش در یک برنامه تلویزیونی، درباره آلودگی هوا بیان کرد: امیدوارم مردم در این هوای دودآلود زنده مانده باشند و بتوانند برنامه را ببینند. او درباره خرید توپ های تقلبی موجود در بازار، از سوی برخی تیم های لیگ برتری گفت: متاسفانه قانون کپی رایت در کشورمان رعایت نشده و مبادی مرزی مان برای ورود کالاها به دقت کنترل نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای ترخیص کالا از نمایندگی اصلی یا شرکت تولید کننده بارنامه، فاکتور و گواهی مبدا ارائه نمی شود. باید مرزهای شرقی مان در این حوزه دقت عمل بیشتری داشته باشند. سال ها است توپ ها از پاکستان به کشورمان می آید.

کیفیت توپ های لیگ برتر ثابت شد

رئیس سازمان اقتصادی فوتبال ایران اظهار داشت: سعی داریم با تشکیل کار گروهی از افرادی که توپ را به صورت قاچاق و تقلبی وارد کشور می کنند، شکایت کنیم. از طرفی شرکتی که توپ ها را به ما فروخته در این زمینه اهمال کرده و از مسئولان این شرکت خواسته ایم فعال تر باشند‌. خوشبختانه بازی هایی که در لیگ برتر برگزار شد، کیفیت توپ های اصلی را اثبات کرد.

قیمت توپ های اصلی دربی استار یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، اما برخی تیم ها  توپ های تقلبی را قیمت ۳۰۰ ،۴۰۰ هزار تومان خریده اند

او درباره مطرح شدن قیمت برای توپ های دربی استار گفت: از دوستان رسانه ای کم تجربه درخواست می کنند اگر می خواهند مطلبی را درباره هر حوزه فوتبال مطرح کنند از مسئولش سوال بپرسند. پاسخگو نبودن یک مسئول هم از مسئولیت رسانه ها کم نمی کند. من دیده ام برخی تیم های لیگ، توپ های تقلبی را با قیمت ۳۰۰ ،۴۰۰ هزار تومان خریده اند. اگر رسانه ها و مردم به سایت شرکت دربی استار رجوع کرده و کد توپ های بریلیانت را بزنند متوجه می شوند قیمت هر توپ ۱۶۰ یورو است. کیفیت توپ های اصلی با تقلبی متفاوت است.

برای من "یک توپ دارم قلقلیه" خواندند

درودگر افزود: متاسفانه یکی از برنامه‌ها هم با استناد به همین مطلب نادرست رسانه ها، بحث قیمت توپ ها را تحلیل کرده و برای من شعر "یک توپ دارم قلقلیه" خواند. پس از آن رسانه ها را برای بررسی مدارک و ارزیابی کیفیت توپ ها به سازمان لیگ دعوت کردم.

تیم هایی که در لیگ برتر بازی می کنند، باید در بازی های شان از توپ های استاندارد استفاده کنند

او درباره نام تیم هایی که توپ تقلبی خریداری کرده اند، گفت: من نمی توانم به نام تیم ها اشاره کنم اما به آنها گفتم تنها باید از توپ هایی که ما به تیم ها داده ایم و از سوی هیئت های فوتبال کنترل شده باید از بازی های شان استفاده کنند. تمام توپ های مورد استفاده در بازی ها استاندارد است.

بیشتر بخوانید: درودگر: قیمت ۹۸ یورویی توپ‌های دربی استار کذب است

توپ های اصلی لیگ برتر از کیفیت بالایی برخوردارند

درودگر تصریح کرد: توپ اصلی با محیط زیست سازگار بوده و چهار لایه دارد. آن بخشی که توپ را باد می کنند، ۲ قفل دارد که در زمان شوت زدن باد آن کم نمی شود، اما ماده توپ های تقلبی مصنوعی است. ضمن اینکه توپ ها از لحاظ جهش و پرش هم غیراستاندارد است‌. حتی در یکی از برنامه های تلویزیونی مشخص شد توپ های اصلی را اگر از ارتفاع ۲ متری زمین اندازیم یک متر و ۵۵ سانتی متر بالا می آید، اما توپ های تقلبی یک متر و ۳۵ متر سانتی متر بیشتر بالا نمی آید.

۵۰ هزار توپ تقلبی را از بازار خارج کردیم

رئیس سازمان اقتصادی فوتبال ایران ادامه داد: هدف ما استفاده از ارزان ترین و باکیفیت ترین توپ ها در لیگ برتر است. هجمه ای که به ما وارد شد به این دلیل بود که یک هفته مانده به شروع رقابت ها ۵۰ هزار توپ را عوض کردیم و خیلی ها فکر می کردند توپ ها مانند مدل سال گذشته است‌. برخی افراد توپ های شبیه به توپ های مورد استفاده از لیگ هجدهم را به شکل تقلبی وارد کشور کرده و قصد فروش آنها را داشتند اما ناگهان متوجه شدند توپ های امسال تغییر کرده است. به همین دلیل دچار شوک شده و علیه ما جو سازی کردند. 

آیا دیده اید امسال توپ های لیگ برتر خراب شده یا بادشان کم شود؟

او افزود: به همین دلایل ابتدای فصل انتقاد زیادی نسبت به توپ های باکیفیت فصل جدید مطرح شد اما آیا دیده اید یک نمونه از آنها هم تاکنون خراب شود، حالتش تغییر کند و در جریان بازی توپ را به دلیل کم شدن باد، تغییر بدهند؟ در فصل های قبل بارها پیش آمد که داوران توپ را عوض کرده و توپ جدیدی را به زمین می آوردند اما امسال چنین موضوعی تکرار نشده است.

از توپ های دربی استار لیگ برتر ایران در لیگ بلژیک هم استفاده می شود

درودگر درباره اینکه چرا فدراسیون فوتبال ایران برای تامین توپ ها با شرکت های معتبر قرارداد نمی بنند، گفت: از این توپ های دربی استار در لیگ بلژیک استفاده می شود. خواهش می کنم یک بار رسانه ها به سازمان لیگ آمده و اسناد ترخیص توپ ها را ببینند.

ویلموتس برای انتخاب لباس تیم ملی به آلمان رفت و یکی از لباس های آل اشپورت که او انتخاب کرده به زودی تولید می شود

او درباره ادعای برخی بازیکنان تیم ملی مبنی براینکه کیفیت لباس های تیم ملی خوب نیست، اظهار داشت: ویلموتس برای تولید لباس تیم ملی به آلمان رفته و یکی از لباس های شرکت آل اشپورت را تائید کرده است. این لباس ها قرار است در آینده ای نزدیک تولید شود. در بازی های اخیرمان از لباس های پیش تولید شده استفاده کردیم. خود ویلموتس به آلمان رفت و در شرکت آل اشپورت لباسی را که پلمپ شده تائید کرد و قرار است در بازی های آتی از آن لباس استفاده کنیم.

آیا می توانیم  تیم ملی را لخت به زمین بفرستیم؟

درودگر افزود: طرح لباس جدید هم با لباس قبلی متفاوت است و برای آن مراسم رونمایی برگزار می کنیم. زمان این رونمایی هم وقتی است که لباس به تولید انبوه برسد. کشور ما اکنون در شرایط سختی است. شرکت آدیداس گفت به فدراسیون فوتبال ایران لباس نمی دهد و حتی لباس هایش را به ما نمی فروشد. در این شرایط می توانیم لخت در مسابقات مان شرکت کنیم؟

بهترین قرارداد تاریخ را با آل اشپورت امضاء کرده ایم و لباس رایگان تحویل می گیریم

او افزود: در قراردادی که با آل اشپورت بسته ایم قید شده که باید بهترین لباس را تحویل بگیریم. من دوست دارم شفاف باشم و خواهش می کنم رسانه ها به دفترم آمده و مدارک این قرارداد را ببینند. بهترین قرارداد تاریخ را امضا کرده ایم به شکلی که هم لباس رایگان تحویل می گیریم و هم کیفیت عالی ای دارد.

درودگر درباره آخرین وضعیت فسخ قرارداد مارک ویلموتس بیان کرد: من هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم چراکه در بحث قرارداد ویلموتس مسئولیتی نداشته ام. برخی مدیران هستند که با هدف ماندگاری خود، هیچ برگه ای را امضاء نمی کنند. برخی مدیران کارآفرین، نوآور، خلاق و آینده نگر هستند.

سال ۸۴ تنها برای استفاده از نام ایرانول یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون گرفته ایم و آن مبلغ الان ۴۰ میلیارد شده است

او افزود: یک مربی عزیزمان گفت هزینه های ویلموتس از طریق شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی تامین شده است. بین سال های ۸۴ تا ۸۶ یکی از شرکت های زیرمجموعه این شرکت، حامی مالی فدراسیون بود. آن زمان تنها برای استفاده از نام شرکت ایرانول و نه برای تبلیغات محیطی، فضای مجازی و نه برای حوزه های دیگر، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان دریافت کردیم. ارزش دلار در آن سال ها ۶۰۰ تومان بود و اگر آن مبلغ را با دلار الان و ۳۰ برابر محاسبه کنید نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان می شود.

۳۰ شرکت را برای تبلیغات محیطی فعال کرده ایم

درودگر ادامه داد: در این شرایط سخت حدود ۳۰ شرکت را برای تبلیغات محیطی فعال کرده ایم. این شرکت ها پول شان را دور نمی ریزند و با هزینه کرد به سرمایه می رسند. فوتبال و تلویزیون ۲ ابزار اصلی برای سرمایه گذاری در تبلیغات هستند. در واقع فوتبال عنصر اصلی تبلیغات است. مدیرانی که در تبلیغات محیطی سرمایه گذاری می کنند، دنبال سود بیشتر هستند. بیلان مالی شرکت ایرانول پیش از عقد قرارداد با فدراسیون ۲۵ میلیارد بود و این بیلان پس از یک سال به سود ۸۰ میلیاردی رسید‌. یعنی سود مستقیم به کارگران و سهامداران شرکت بازگشته است.

برای حمایت مالی از فدراسیون با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مذاکرات نهایی را انجام داده ایم

او درباره حامی مالی جدید فدراسیون گفت: مذاکراتی با یک شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی انجام داده ایم و کار نهایی شده است. ما به این شرکت تعهد داده ایم و می خواهیم در سود مشارکت کنیم. یعنی قصد داریم سودآوری شرکت را بیشتر کرده و بیلان مالی اش را بالا ببریم.

زیرمجموعه های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی قرار است از فدراسیون حمایت مالی کنند

درودگر درباره اینکه شرکت مورد مذاکره برای تامین حقوق بازنشستگان دچار مشکل شده است، بیان کرد: این شرکت به صورت مستقیم وارد عمل نمی شود بلکه شرکت ها و بانک های مختلفی زیرمجموعه آن هستند. هیچکس نسبت به فعالیت تبلیغاتی یکی از همین بانک های زیرمجموعه از شستا ایراد نمی گرفت. خیلی از هزینه های کاروان اعزامی به مسابقات جهانی کارگری که خودم سرپرست کاروان بودم ۲ شرکت زیرمجموعه پرداخت کردند. سرمایه گذاری این شرکت ها در فوتبال، سودآوری شان را چندین برابر می کند.

با هشت زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی قرارداد می بندیم و ۶۰ درصد درآمدمان از طریق سود مشترک تامین می شود

او درباره میزان درآمدزایی فدراسیون از این قرارداد گفت: قرارداد کلی ما با شستا منعقد نشده است و درآمدمان با هشت شرکت مختلف زیرمجموعه شستا منعقد می شود. همچنان مشغول مذاکره هستیم و بخش بزرگی یعنی حدود ۶۰ درصد درآمدمان از طریق سودمشترک تامین می شود. با این کار که حالت برد- برد دارد می خواهیم فعالیت اقتصادی انجام بدهیم.

فدراسیون برای پرداخت پول ویلموتس قرض کرده است

درودگر درباره اینکه آیا شرکت شستا پول ویلموتس را پرداخت کرده است، گفت: نمی خواهم دروغ بگویم و از رقم پرداختی به ویلموتس بی اطلاع هستم‌ اما این را می دانم که فدراسیون طلبی از فیفا داشته و یکی از شرکت ها که به شستا هم مربوط نیست، پولی را به فدراسیون قرض داده و چک هم دریافت کرده تا هر وقت فدراسیون پولش را از فیفا گرفت، این قرض را پس بدهد.

رئیس فیفا از تاج عذرخواهی کرد

او افرود: آخرین مذاکره واتس آپ مهدی تاج با اینفانتینو در حضور من برگزار شد و رئیس فیفا به دلیل تاخیری که در پرداخت بدهی فیفا به فدراسیون ایجاد شده است عذر خواهی کرده و گفت تلاش می کنیم به زودی این مشکل حل شود.

بحث ما با ویلموتس سر پرداخت سه ماه حقوق او برای غرامت است

درودگر درباره شکایت فدراسیون از ویلموتس گفت: ممکن است این کار را هم انجام بدهیم. ویلموتس می گوید شما فسخ کنید یا من باید سه ماه حقوقم را پرداخت کنید. فدراسیون هم می گوید ما نباید این پول را بدهیم. در حال چالش و مذاکره هستیم که این بحث حل شود. اگر نشود فیفا و دادگاه CAS هستند و می توان موضوع را از طریق آنها پیگیری کرد.

بحث حذف استقلال از لیگ قهرمانان مطرح نیست

عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ درباره احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا گفت: بحث حذف در میان نیست. مهدی تاج موضوع استقلال را پیگیری می کند. مدیران عامل جدید باشگاه ها مدارک آنها را امضاء کرده اند اما در روزنامه های رسمی، مدیرعامل استقلال فرد دیگری بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است

فرماندار تیران و کرون گفت: تاخیر در پرداخت حقوق کارگران توسط پیمانکاران، شرایط معیشتی این قشر را دشوارتر کرده و نظارت مدیریت شهری و نهادهای متولی برای رعایت حقوق آن‌ها لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا شامگاه _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از کارگران شهرداری‌های شهرستان تیران و کرون با انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خدماتی اظهارکرد: بعضی از شرکت‌های پیمانکاری در پرداخت حقوق نیروهای تحت نظر خود تاخیر چندین ماهه دارند که چنین وضعیتی در شرایط دشوار اقتصادی، معیشت کارگران را دشوارتر کرده است.

وی افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی باید نظارت‌های خود را در پرداخت به موقع حقوق ماهانه کارگران افزایش دهند و مانع از تضعیف حقوق قشر زحمت‌کش کارگری شوند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق کارگر و نیروی تحت خدمت مورد سفارش دین بوده و در قانون نیز بر آن تاکید شده است، خاطرنشان کرد: تخطی از این قانون و اخلاق اسلامی ناپسند است و تضیف حقوق شهروندی محسوب می شود.

محمدی‌کیا ادامه داد: نباید در اولویت پرداخت حقوق کارمندان و کارگران تمایزی وجود داشته باشد و نسبت به دغدغه زندگی هر دو قشر باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت حقوق مالی کارگران باید دیگر منافع آن‌ها تامین شود، تصریح کرد: تامین لباس مورد نیاز، ایمنی در کار، استراحت، سلامت محیط فعالیت و حفظ شان و منزلت کارگران حائز اهمیت است و نباید شخصیت آن‌ها تحت تاثیر وظیفه شغلی قرار گیرد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به امنیت شغلی جامعه کارگری، گفت: علاوه بر اینکه کارفرمایان و شرکت‌ها در این خصوص نقش دارند، نهادهای کارگری همچون تامین اجتماعی نیز در حفظ سرمایه انسانی نقش دارند.

محمدی‌کیا افزود: کمک به کارفرمایان برای توسعه زیرساخت‌های تولیدی و کسب و کار در حفظ نیروی مشغول در کار مهم است و یکی از چالش‌های امروز حمایت نکردن از کارفرمایان بوده که منجر به تعدیل نیروی انسانی شده است.

وی تاکید کرد: اهمیت دادن به افراد فعال و نگاه ویژه به تولید و فعالیت‌های مولد مانع از ورود به مشاغل غیرمولد و سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌شود.

کد خبر 749553

دیگر خبرها

  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی